ΜΟΥΣΙΚΗ

«Αιχμηρή» ΕΛΣ στη νέα σεζόν

ΓΙΟΥΛΗ ΕΠΤΑΚΟΙΛΗ

Η πρώτη επίσημη περίοδος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στις νέες της εγκαταστάσεις, στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ξεκινάει τον Οκτώβριο του 2017 και ολοκληρώνεται τον Ιούλιο του 2018.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Mε τραγούδι ξεκίνησε η χθεσινή συνέντευξη Τύπου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, για την παρουσίαση του πρώτου προγράμματος στο καινούργιο της σπίτι, στο ΚΠΙΣΝ. «Πού να βρω την ψυχή μου, το τετράφυλλο δάκρυ», από το «Αξιον Εστί» του Οδυσσέα Ελύτη, μας τραγούδησε η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, που έδειχνε ιδιαίτερα ευδιάθετη στην κεντρική σκηνή της αίθουσας «Σταύρος Νιάρχος». Ισως ένιωσε στο «στοιχείο» της, καθώς οι υπεύθυνοι της ΕΛΣ είχαν διοργανώσει την παρουσίαση πάνω στη μεγάλη σκηνή με θέα την αίθουσα σαν μπροστά σε κοινό, «για να βιώσουμε», όπως είπαν, «όλα τα συναισθήματα που νιώθουν οι ηθοποιοί».

Στη σύντομη τοποθέτησή της, η υπουργός αναφέρθηκε γενικά στη σπουδαία δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και στο εξωστρεφές, δυναμικό και συνεκτικό πρόγραμμα της Λυρικής για το 2017-18. «Είναι αντάξιο των προσδοκιών του κοινού και ισάξιο των ευρωπαϊκών θεάτρων», είπε προτού δώσει τον λόγο στον καλλιτεχνικό διευθυντή της ΕΛΣ, Γιώργο Κουμεντάκη, και αφού πρώτα μίλησε γι’ αυτόν με πολύ θερμά λόγια. Μάλιστα, υποσχέθηκε ότι το υπουργείο θα είναι δίπλα στη Λυρική.

Κάτι που επιβεβαιώθηκε και... βάσει οικονομικών στοιχείων, καθώς, όπως μας ενημέρωσε ο κ. Κουμεντάκης, ήδη τα 10 εκατ. ευρώ από τα 12,5 της ετήσιας επιχορήγησης του υπουργείου έχουν δοθεί στον οργανισμό. Και συμπλήρωσε: «Aν το υπουργείο Οικονομικών μάς ενισχύσει –όπως μας έχει διαβεβαιώσει– με την έκτακτη βοήθεια των 4.068.000 ευρώ, δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα με τα λειτουργικά έξοδα. Μην ξεχνάμε φυσικά τη δωρεά των 5 εκατ. ευρώ του ΙΣΝ, όπου η απορρόφηση έχει ξεπεράσει το 50%, αλλά και ένα ποσό 700.000 ευρώ από ήδη κλεισμένες χορηγίες. Η αλήθεια είναι ότι ο χώρος του ΚΠΙΣΝ βοηθάει στο να βρίσκουμε πιο εύκολα χορηγίες», σημείωσε ο κ. Κουμεντάκης.

Oσον αφορά το πρόγραμμα, ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ έκανε λόγο για μια λεπτή γραμμή που ενώνει όλες τις παραγωγές. «Είναι η αιχμηρή ματιά και ο σύγχρονος προβληματισμός. Θέλουμε μια όπερα που δημιουργεί ερωτήματα και ανοίγει συζητήσεις, που προκαλεί διαφωνίες, αλλά και που μας ενώνει». Ενώ διευκρίνισε ότι «το πρόγραμμα 2017-18 έχει τη δική του αυτονομία, αλλά την ίδια στιγμή είναι και κομμάτι του προγράμματος τριετίας που έχουμε εκπονήσει».

Η αρχή γίνεται στις 15/10 με τον κύκλο των Ατρειδών και την «Ηλέκτρα» του Ρίχαρντ Στράους σε σκηνοθεσία Γιάννη Κόκκου, όπου θα δούμε και την κορυφαία μεσόφωνο Αγνή Μπάλτσα στην πρώτη της συνεργασία με την ΕΛΣ. Κορφολογώντας από το πρόγραμμα, με εννέα καινούργιες παραγωγές στις 14, σημειώνουμε το αφιέρωμα στον σπουδαίο Στέφανο Λαζαρίδη, με την «Μποέμ», σε σκηνοθεσία Γκρέιαμ Βικ, και την «Τόσκα», σε σκηνοθεσία Νίκου Πετρόπουλου, το έργο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη στην πρώτη του δουλειά για λυρικό θέατρο, τον «Μαγικό Αυλό» σε σκηνοθεσία Μπάρι Κόσκι, μια παράσταση της Κωμικής Οπερας του Βερολίνου που έχει γίνει διάσημη σε όλο τον κόσμο. Επίσης, την «Υπόθεση Μακρόπουλου» του Γιάνατσεκ, τη «Λουτσία ντι Λάμερμουρ», σε συμπαραγωγή με τη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου, τον κύκλο Operetta restart σε μια προσπάθεια επανεκκίνησης του δημοφιλούς είδους, το αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι και τις τρεις παραγωγές του Μπαλέτου, «Ωραία Κοιμωμένη», «Καρυοθραύστης» και «Δίπτυχο Χορού», τις οποίες παρουσίασε ο διευθυντής του, Αντώνης Φωνιαδάκης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ