ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

H ατζέντα του Αλεξάντερ φον Μέλενσιν για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Την πρόθεσή τους να «τρέξουν» τάχιστα τις δεσμευτικές επενδύσεις των 180 εκατ. ευρώ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης διατύπωσαν, στην πρώτη επίσημη κοινή εμφάνισή τους στην Ελλάδα, οι διευθύνοντες σύμβουλοι της Deutsche Invest Equity Partners (DIEP) Αλεξάντερ φον Μέλενσιν και της Terminal Link Μπόρις Βένζελ.

Οι δύο εταιρείες, που κατέχουν το 47% και 33% αντίστοιχα της κοινοπραξίας που ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με προσφορά 231,926 εκατ. ευρώ, δήλωσαν επίσης πως επιθυμούν να αποκαταστήσουν το λιμάνι «στον ιστορικό του ρόλο για τη ΝΑ Ευρώπη». Τόνισαν ότι θα μεταμορφώσουν το επιχειρηματικό του μοντέλο και πως θα προχωρήσουν επενδύοντας περαιτέρω και σε κέντρα logistics στη Θεσσαλονίκη αλλά και στη Βουλγαρία, στα Σκόπια και στην ευρύτερη περιοχή ώστε να μεγεθύνουν το αποτύπωμα του λιμανιού. «Θα κάνουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», είπε χαρακτηριστικά ο Φον Μέλενσιν.

Αναφορικά με την ταυτότητα των επενδυτών που συνθέτουν το επενδυτικό σχήμα της DIEP, ο Αλεξάντερ φον Μέλενσιν, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της «Κ», δήλωσε πως είναι πολλοί εκ των 450 διαφορετικών ιδιωτών επενδυτών που είναι τοποθετημένοι και στο μητρικό private equity και κανένας εκ των οποίων δεν έχει την παραμικρή συσχέτιση με ρωσικά συμφέροντα, όπως εικοτολογείται στην αγορά. Αρνήθηκε πάντως να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το προφίλ τους, επικαλούμενος τον ιδιωτικό χαρακτήρα του επενδυτικού κεφαλαίου. Σημείωσε επί τούτου όμως ότι εκπλήρωσε τόσο η DIEP όσο και οι άλλοι εταίροι της όλα τα κριτήρια της διαγωνιστικής διαδικασίας του ΤΑΙΠΕΔ.

Ο επικεφαλής του μετόχου πλειοψηφίας της κοινοπραξίας τόνισε επίσης πως επέλεξαν να τοποθετηθούν στον ΟΛΘ επειδή θεωρούν ότι αποτελεί «επενδυτική ευκαιρία». Ερωτηθείς σχετικά από την «Κ», δήλωσε επίσης πως δεν βρίσκεται εδώ για να αποεπενδύσει με την πρώτη ευκαιρία κέρδους, αλλά αντιμετωπίζει τη συμμετοχή του μακροπρόθεσμα και στρατηγικά. Συνέδεσε δε το ενδιαφέρον του για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την περίοδο που η DIEP βρισκόταν στην Ελλάδα (2012-2014) ως δυνητικός σύμβουλος του Δημοσίου για το χρέος, οπότε και ξεχώρισε την εν λόγω υποδομή μεταξύ του χαρτοφυλακίου των αποκρατικοποιήσεων. Ο Φον Μέλενσιν ανέφερε πως στην DIEP, μεγαλομέτοχος της οποίας είναι ο Γερμανός επενδυτής δρ Στέφαν Γκετζ, και η οικογένειά του και ο ίδιος διαθέτουν εκτενή εμπειρία στην αξιοποίηση κρατικών περιουσιακών στοιχείων καθώς συμμετείχαν στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων της Ανατολικής Γερμανίας μετά την ενοποίησή της με τη Δυτική Γερμανία.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link Μπόρις Βένζελ υπογράμμισε τη συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας του, της τρίτης μεγαλύτερης ναυτιλιακής τακτικών γραμμών εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, της CMA CGM, που κατέχει το 51%, και του δεύτερου μεγαλύτερου λιμενικού διαχειριστή παγκοσμίως, της China Merchants Ports (49%). Εμφανίστηκε δε βέβαιος για τη δυνατότητα του σχήματος να αναπτύξει δραστικά τον ΟΛΘ.

Οι σχετικές δηλώσεις έγιναν στο πλαίσιο γεύματος γωριμίας που παρέθεσαν οι δύο μέτοχοι της κοινοπραξίας σε εκπροσώπους του αθηναϊκού Τύπου, από το οποίο πάντως απουσίαζε ο τρίτος εταίρος, η Belterra Investments, που κατέχει το 20% του σχήματος και ανήκει στα συμφέροντα του ομίλου Σαββίδη. Παρόντες ήταν βέβαια ο Σωτήρης Θεοφάνης, συντονιστής του σχήματος, που φέρεται να προορίζεται από την κοινοπραξία για επικεφαλής του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΘ, και ο Ιων Κουφοπαντελής, πρόεδρος της επενδυτικής τράπεζας Eurocorp, η οποία λειτουργεί ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος της CMA CGM και της θυγατρικής της Terminal Link για την επένδυση.

Οι δύο ξένοι διευθύνοντες, κατά την επίσκεψή τους στην Αθήνα το τελευταίο 48ωρο, συναντήθηκαν τόσο με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ όσο και με τον Γάλλο και τον Γερμανό πρέσβη όπως και με τον υφυπουργό Οικονομίας Στ. Πιτσιόρλα και τον υπουργό Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ