Οι «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» και τα… άβολα ερωτήματα

Οι «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» και τα… άβολα ερωτήματα

5' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανακοίνωση με αφορμή δημοσίευμα της «Καθημερινής της Κυριακής» (27 Ιουνίου 2017) εξέδωσε η εταιρεία Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.

Πιο συγκεκριμένα η ανακοίνωση αναφέρει: 

«Με αφορμή το δημοσίευμα της σελίδας 4 της Καθημερινής της Κυριακής 27 Ιουνίου 2017, με τίτλο “Τους προσέλαβαν αλλά δεν έχουν τι να… κάνουν”, ενημερώνουμε ότι: Ουδέποτε έφτασε στα χέρια της Διοίκησης της ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε., επιστολή διαμαρτυρίας εργαζομένου με την οποία να ζητείται “ανάθεση εργασίας”, όπως αναφέρει το δημοσίευμα. Με την ευκαιρία, σας ενημερώνουμε ότι αντίθετα με τον ισχυρισμό ότι “εδώ και εφτά μήνες δεν έχει γίνει τίποτα”: H ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε., μόνο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017, προώθησε προς ένταξη στα τρέχοντα κοινοτικά προγράμματα χρηματοδότησης δεκαεννέα (19) νέα έργα, δημοπράτησε οκτώ (8) έργα και παρέδωσε ολοκληρωμένα τριάντα δύο (32) νέα έργα Εκπαίδευσης, Υγείας και Δικαιοσύνης. Αυτή την στιγμή, κατασκευάζονται 106 έργα σε όλη την Ελλάδα και μελετώνται άλλα 146. Η λίστα συνεχώς μεγαλώνει.

Επιπλέον,η ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε. σχεδιάζει και σύντομα θα προχωρήσει στην υλοποίηση της νέας γενιάς έργων εκπαίδευσης σε περιοχές της Θεσσαλονίκης, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο Πρωθυπουργός. Ακόμα, αναζητά και αξιοποιεί παλιά και νέα εργαλεία χρηματοδότησης για να υλοποιήσει νέα έργα καθώς και να προχωρήσει στην ενεργειακή αναβάθμιση των υφιστάμενων κτιρίων. Πολύ σημαντικό είναι ότι μετά από έξι χρόνια, ξεκίνησαν και πάλι, από τον Μάρτιο του 2017, οι πρωτοβάθμιοι προσεισμικοί έλεγχοι. Προτεραιότητα δόθηκε στα σχολικά κτίρια πoυ βρίσκονται στη Ζώνη Σεισμικής Επικινδυνότητας ΙΙ κι έχουν κατασκευαστεί με βάση τον Αντισεισμικό Κανονισμό του 1959, τα οποία δεν είχαν ολοκληρωθεί από την προηγούμενη φάση του προγράμματος (2005-2011). Μέσα σε τρεις μήνες, ολοκληρώθηκε ο προσεισμικός έλεγχος για πάνω απο 150 σχολικά κτίρια στην Αττική, την Κεντρική Μακεδονία και την Θεσσαλία. Οι έλεγχοι συνεχίζονται.

Η ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε. έχει πολύ και δύσκολο έργο και εξαιτίας των πολιτικών που εφαρμόστηκαν επί δεκαετίες. Το να διορθωθούν τα κακώς κείμενα απαιτεί χρόνο και προσπάθεια πολύ μεγαλύτερη από ότι να στηθεί υγιώς και εξ αρχής ένας φορέας με τέτοιο ευρύ αντικείμενο. Δυστυχώς, οι τρεις εταιρείες (ΟΣΚ, ΔΕΠΑΝΟΜ, Θέμις Κατασκευαστική), συγχωνεύτηκαν όπως-όπως, δίχως η κάθε μια απ' αυτές να έχει προηγουμένως λύσει τα συσσωρευμένα επί έτη “αμαρτήματα” της. Αυτό οδηγεί σε συνεχή αναθεώρηση των οικονομικών στοιχείων και σε συνδυασμό με την ανάγκη προσαρμογής της εταιρείας στον νέο ρόλο που καλείται να υπηρετήσει, έχει ως αποτέλεσμα να μην έχει εγκριθεί ακόμη ο επιχειρησιακός σχεδιασμός. Η παρούσα Διοίκηση εργάζεται από τη πρώτη στιγμή και θα βάλει τάξη, πατώντας πάνω σε αξιόπιστα στοιχεία και δεδομένα, και σύντομα θα προχωρήσει και στην έγκριση του.

Σε ότι αφορά στην ανταπόκριση της εταιρείας στις ανάγκες των σεισμοπλήκτων της Λέσβου , σας ενημερώσουμε ότι η ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε. ενεργοποιήθηκε και έστειλε άμεσα στο νησί, λίγες ώρες μετά τον σεισμό, πολυμελή ειδικά κλιμάκια μηχανικών – ελεγκτών τα οποία, αυθημερόν, ολοκλήρωσαν τις αυτοψίες στα δεκαέξι Εξεταστικά Κέντρα των Πανελληνίων Εξετάσεων, στο Βοστάνειο Νοσοκομειο και στα Κέντρα Υγείας της πληγείσας περιοχής. Την αμέσως επόμενη ημέρα, τα ειδικά κλιμάκια μηχανικών – ελεγκτών ολοκλήρωσαν τις αυτοψίες τους σε όλες τις σχολικές μονάδες της περιοχής που επλήγει από τον σεισμό. Η εταιρεία συνέχισε να συνδράμει με την αποστολή νέων κλιμακίων, για τον έλεγχο των υπόλοιπων δημόσιων κτιρίων καθώς και των παιδικών – βρεφονηπιακών σταθμών του νησιού. Συνολικά, μέχρι σήμερα τα κλιμάκια της εταιρείας, έλεγξαν 81 κτίρια. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν, συνδράμοντας το δύσκολο έργο που καλείται να φέρει σε πέρας η Αυτοδιοίκηση.

Επισημαίνεται ότι, ειδικά για το Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο στο χωριό Βρίσα, ο τότε ΟΣΚ είχε στείλει στον τότε Δήμο Πολυχνίτου, έγγραφο με τα αποτελέσματα του πρωτοβάθμιου προσεισμικού ελέγχου το 2006, ενημερώνοντας για τις επισκευές που απαιτούνται. Τέλος, σε ότι αφορά στο έργο της Ελληνικής Πρεσβείας στο Βερολίνο, ενημερώνουμε ότι: Η Επιτροπή Παραλλαβής κατά τη σύνταξη του σχετικού πρωτοκόλλου παραλαβής του Οκτωβρίου 2015, στο οποίο αναφέρεται το δημοσίευμα, ρητά επιφυλάχθηκε για την καλή λειτουργία των εγκαταστάσεων και την ποιότητα των εργασιών. Στην συνέχεια, κατά τον συνολικό και επίπονο έλεγχο που έγινε τόσο από επιτροπή της ΚΤΥΠ Α.Ε. όσο κι από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα, διαπιστώθηκε το σύνολο των ελλείψεων του έργου.

Επίκειται η προκήρυξη διαγωνισμού για την ολοκλήρωση του έργου. Ασφαλώς και θα διερευνηθούν ενδεχόμενες ευθύνες για την εξέλιξη του έργου, που πληρώθηκε κατά 99% αλλά δεν είναι έτοιμο. Αν το έργο ήταν πλήρες και είχε αποπερατωθεί κατά 99%, τότε γιατί κηρύχθηκε έκπτωτος ο ανάδοχος, λίγο καιρό, αφού είχε εισπράξει το σύνολο του τιμήματος και αποζημιώσεις; Το γεγονός, ότι το έργο "σερνόταν" επί χρόνια, ότι ο ανάδοχος εξοφλήθηκε ενώ η εγκατάσταση και λειτουργία της πρεσβείας είναι αδύνατη και ότι κρίθηκαν άκυρες κατά τα γερμανικά δικαστήρια οι εγγυητικές επιστολές του έκπτωτου αναδόχου, ασφαλώς δεν είναι ευθύνη της παρούσας διοίκησης της ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε.».

Τι απαντά η «Κ»

Ηδη από προηγούμενα δημοσιεύματα της «Κ», έχει διαφανεί η επιλογή της Διοίκησης της εταιρείας ΚΤΥΠ να αποφεύγει τις απαντήσεις στα μη βολικά ερωτήματα των ρεπορτάζ. Οπως και να διαστρεβλώνει την πραγματικότητα εμφανίζοντας πχ ως «σημαντικά έργα» μικροκατασκευές και επιδιορθώσεις που δεν κοστολογούνται παρά μερικές χιλιάδες ευρώ. Αλήθεια πως ξεχάστηκε να συμπεριληφθεί στην απάντηση ποιο είναι το συνολικό κόστος των συγκεκριμένων έργων; Και γιατί δεν δημοσιοποιούνται άραγε τα αποτελέσματα των προσεισμικών ελέγχων. Τι περιμένει η ΚΤΥΠ; Να πέσει ένα κτίριο από σεισμό για για «δικαιωθεί» εκ των υστέρων ότι το είχε προβλέψει, όπως κάνει εν τη αφελεία του ο συντάκτης της απάντησης;

Ας επαναλάβουμε όμως ενδεικτικά δύο ερωτήματα του ρεπορτάζ τα οποία παραδόξως πέρασαν απαρατήρητα από την διοίκηση. 1. Οι ΚΤΥΠ «απασχολούν» 12 μόνιμους δικηγόρους που ελλείψει κατασκευαστικού αντικειμένου δεν έχουν επί της ουσίας αντικείμενο. Με ποια κριτήρια και για ποιο λόγο προσελήφθη και 13ος δικηγόρος και γιατί έγινε σύμβαση και με εξωτερική νομική εταιρεία; Τι απαντά επ αυτού ο δημόσιος Οργανισμός; 2. Είναι ή δεν είναι αλήθεια ότι για να ολοκληρωθεί το κτίριο της πρεσβείας στο Βερολίνο ξαφνικά η ΚΤΥΠ απεφάνθη ότι χρειάζεται περί το 1 εκ ευρώ, ενώ κλιμάκιο της είχε κοστολογήσει προ μηνών τις ίδιες εργασίες σε 88.000 ευρώ;

ΥΓ Προκαλεί απορίες το γεγονός ότι η πρόεδρος του Οργανισμού κ. Ιωάννα Κοντούλη δεν υπογράφει εκ μέρους του Οργανισμού «της» και έχει μετακυλίσει για τις απαντήσεις την ευθύνη σε ένα ανώνυμα τμήμα «δημοσίων σχέσεων και εταιρικής ευθύνης». Η συγκεκρικένη επισήμανση δεν γίνεται τυχαία, Βάσει του νόμου Ν.3861/2010, «κάθε υπηρεσία ή φορέας του Δημοσίου οφείλει να αναρτά στο δικτυακό τόπο του το οργανόγραμμα και τη διάθρωση των υπη­ρεσιών του και μονάδων, την περιγραφή των αρμοδιοτήτων και των οργανικών θέσεων, καθώς και τα ονόματα, τις ιδιότητες και τα πρόσφορα στοιχεία επικοινωνίας των υπηρετούντων σε αυτούς τους φορείς με οποιαδήποτε μορφή ή σχέση εργασίας και απασχόλησης». Θα είχε ενδιαφέρον να μας εξηγήσει η κ. Κοντούλη γιατί στο site του οργανισμού της δεν υπάρχει τίποτα απ τα παράπανω.

Κωνσταντίνος Ζούλας

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή