ΕΛΛΑΔΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ:

H Eνωση Αμίσθων Υποθηκοφυλάκων και το ποσοστό του 0,025%

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Από την Ένωση Αμίσθων Υποθηκοφυλάκων λάβαμε και δημοσιεύουμε μακροσκελή επιστολή, αναφορικά με τη στάση του Οργάνου έναντι των κυβερνητικών πρωτοβουλιών και όσων καταγράφηκαν σε ρεπορτάζ της «Κ».

Στην επιστολή, μεταξύ άλλων, αναφέρεται πως ήδη από τις 26-6-2017 με Δελτίο Τύπου, η Ένωση εξέφρασε τη διαμαρτυρία της «για απόπειρα παράτυπης (εκπρόθεσμης) τροπολογίας την 20η Ιουνίου 2017, με την οποία το Υπουργείο Δικαιοσύνης επιχειρούσε να μας αποστερήσει από το μοναδικό αναλογικό μας δικαίωμα επί των μεταγραφομένων πράξεων, έσοδο που σε ορισμένα υποθηκοφυλακεία εγγίζει το 70% των συνολικών μας εσόδων. Επίσης, εκφράζαμε τη διαμαρτυρία μας για νέα απόπειρα υποκατάστασής μας στο έργο μας, αυτή τη φορά όχι πια από συμβολαιογράφους ή δικαστικούς λειτουργούς, αλλά από τους προϊστάμενους της γραμματείας Δικαστηρίων. Τονίζαμε, τέλος, ότι το έργο της καταχώρισης και της δημοσιότητας εμπραγμάτων δικαιωμάτων είναι νομικό και όχι τεχνικό έργο».

Επίσης, υπογραμμίζεται η στάση της Ένωσης έναντι των κυβερνητικών προθέσεων, για τις οποίες – όπως σημειώνεται – ουδέποτε έχει ενημερωθεί επισήμως ο κλάδος.

Το πλήρες κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:

Κύριε Διευθυντά,
Την 26η Ιουνίου 2017 και ώρα 13:01, αποστείλαμε προς την ηλεκτρονική εφημερίδα που διατηρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.kahtimerini.gr και στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου kathimerini@kathimerini.gr το από 26-6-2017 Δελτίο Τύπου, στο οποίο εκφράζαμε τη διαμαρτυρία μας για απόπειρα παράτυπης (εκπρόθεσμης) τροπολογίας την 20η Ιουνίου 2017, με την οποία το Υπουργείο Δικαιοσύνης επιχειρούσε να μας αποστερήσει από το μοναδικό αναλογικό μας δικαίωμα επί των μεταγραφομένων πράξεων, έσοδο που σε ορισμένα υποθηκοφυλακεία εγγίζει το 70% των συνολικών μας εσόδων. Επίσης, εκφράζαμε τη διαμαρτυρία μας για νέα απόπειρα υποκατάστασής μας στο έργο μας, αυτή τη φορά όχι πια από συμβολαιογράφους ή δικαστικούς λειτουργούς, αλλά από τους προϊστάμενους της γραμματείας Δικαστηρίων. Τονίζαμε, τέλος, ότι το έργο της καταχώρισης και της δημοσιότητας εμπραγμάτων δικαιωμάτων είναι νομικό και όχι τεχνικό έργο.
Αντί για αναφορά στα παραπάνω θέματα, αν όχι για αυτούσια δημοσίευση του δελτίου τύπου ή δημοσίευσή αποσπασμάτων του ή έστω περιληπτική αναφορά σε αυτό, με έκπληξή μας διαπιστώσαμε ότι στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.kathimerini.gr/915927/article/epikairothta/ellada/kataggelies-amis8wn-ypo8hkofylakwn αναρτήσατε την 28η Ιουνίου 2017 ανυπόγραφο άρθρο, το οποίο παραποιεί τα όσα αναφέρουμε στο παραπάνω δελτίο τύπου, εγείροντας ανύπαρκτα θέματα, διαστρεβλώνοντας όσα γράφουμε και αποσιωπώντας κρίσιμα άλλα σημεία του δελτίου τύπου.
Συγκεκριμένα:

1) Ουδέποτε λάβαμε δημόσια θέση επί του προσχεδίου νόμου που φέρεται να έχει ετοιμάσει το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Ο λόγος είναι ότι το Υπουργείο έχει αποφύγει συστηματικά να μας κοινοποιήσει το προσχέδιο νόμου. Στις 31 Μαΐου 2017 συναντηθήκαμε με τον Υπουργό κ. Σταθάκη. Στη συνάντηση εκείνη, ο Διευθυντής του γραφείου του κ. Σταθάκη υποσχέθηκε να μας κοινοποιήσει την πολιτική απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ (για λόγους που δεν αντιληφθήκαμε, όχι το προσχέδιο νόμου, αλλά εν πάση περιπτώσει). Ένα μήνα σχεδόν μετά τη συνάντηση εκείνη, ούτε η πολιτική απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ μας έχει κοινοποιηθεί, άγνωστο για ποιο λόγο. Τι λοιπόν να σχολιάσουμε και σε τι να τοποθετηθούμε;
Εξάλλου, αποτελεί διακηρυγμένη μας θέση ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος δεν είναι αρμόδιο να νομοθετήσει για ζητήματα σχετικά με τα υποθηκοφυλακεία και, εν γένει, την καταχώριση εμπραγμάτων δικαιωμάτων, έχοντας ασκήσει και αίτηση ακυρώσεως στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της πράξης συγκρότησης σχετικής νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής από μόνον τον Υπουργό Περιβάλλοντος. Συνεπώς, οποιαδήποτε τοποθέτησή μας δεν θα μπορούσε παρά να εκκινεί από την αυτονόητη, για εμάς, θέση ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος δεν είναι αρμόδιο να νομοθετήσει για τα θέματά μας.

2) Κυρίως και πρωτίστως, ενώ στο από 26-6-2017 δελτίο τύπου δεν αναφέραμε τίποτε για κανένα νομοσχέδιο, εντούτοις το ανυπόγραφο άρθρο της ηλεκτρονικής σας εφημερίδας αναφέρει ρητώς ότι δήθεν εκφράσαμε "δημόσια θέση επί των αλλαγών που προβλέπονται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος". Πώς και πού εκφράσαμε τέτοια θέση; Ο συντάκτης του ανυπόγραφου άρθρου ψεύδεται συνειδητά και μας συκοφαντεί, όταν αναφέρει ότι τάχα έχουμε αντίρρηση στην κατάργηση του σημαντικότερου ως άνω εσόδου μας σε συνδυασμό με το νομοσχέδιο "μεταρρύθμισης", διότι έτσι μας εμφανίζει ως δήθεν εμπόδιο στη μεταρρύθμιση για δήθεν συντεχνιακούς λόγους επιδίωξης μη μείωσης των εσόδων μας.
3) Η πραγματικότητα, αντιθέτως, όπως σαφώς και αδιστίκτως αποτυπωνόταν στο από 26-6-2017 δελτίο τύπου, ήταν ότι το Υπουργείο Δικαιοσύνης αποπειράθηκε να καταργήσει το επίμαχο ποσοστό 0,025% με την επίμαχη τροπολογία πριν από οποιαδήποτε μεταρρύθμιση και όχι ως τμήμα μεταρρύθμισης, όπως εντέχνως επιχειρείται να εμφανισθεί στο επίμαχο άρθρο σας.
Η απόπειρα αυτή του Υπουργείου Δικαιοσύνης δεν ξέρουμε αν πρέπει να ερμηνευθεί ως πράξη αντεκδίκησης για τη μέχρι σήμερα αποτυχία του Υπουργείου να μας εξοντώσει, όπως επεδίωκε, ή ως πράξη εκβιασμού για να αποδεχθούμε μια ψευδομεταρρύθμιση, με την οποία διαφωνούμε σε όλα τα επίπεδα, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να αντιτάξουν τον παραμικρό αντίλογο στα όσα ουσιώδη έχουμε αναφέρει μέχρι σήμερα. Ό,τι και εάν είναι, πάντως δεν είναι πράξη μεταρρύθμισης, πλήττει ευθέως και βάναυσα τη βιωσιμότητα των υποθηκοφυλακείων, εξωθώντας εμάς μεν σε παραίτηση, τον δε κλάδο μας σε μια βίαιη και άγαρμπη κρατικοποίηση.
4) Το ανυπόγραφο άρθρο σας διαχωρίζει εκ του μη όντος τα άμισθα υποθηκοφυλακεία σε υποθηκοφυλακεία που τάχα "εμφανίζουν έντονη δραστηριότητα" και σε άλλα "που δεν εμφανίζουν ιδιαίτερη δραστηριότητα", λες και η οικονομική κρίση και η κατακόρυφη πτώση στην κτηματαγορά δεν έχει πλήξει όλη την χώρα και κατά συνέπεια όλα τα υποθηκοφυλακεία. Η πραγματικότητα είναι ότι η κατάργηση του ποσοστού 0,025% θα πλήξει τη βιωσιμότητα τόσο των μεγάλων, όσο και των μικρών υποθηκοφυλακείων, καθώς ο συγκεκριμένος πόρος είναι απολύτως αναγκαίος για το σύνολο των υποθηκοφυλακείων.

5) Το εν λόγω ποσοστό 0,025%, που αφορά μόνο στις αναλογικές πράξεις και όχι στις πάγιες, δεν είναι "πρόσθετη αμοιβή" όπως ατυχέστατα την ονομάζετε, αλλά η μόνη αναλογική αμοιβή του άμισθου Υποθηκοφύλακα ο οποίος ευθύνεται  προσωπικώς - αυτή είναι η κύρια διαφορά του με τον έμμισθο υποθηκοφύλακα- για το σύνολο της αξίας των πράξεων και όχι για ποσοστό αντίστοιχο της αμοιβής του, ως θα ανέμενε κανείς να συμβαίνει. Αν στερηθεί την αμοιβή του, τότε ο άμισθος υποθηκοφύλακας θα καλείται να καλύψει εξ ιδίων πόρων, όχι μόνον την προσωπική του διαβίωση, αλλά και το σύνολο των λειτουργικών εξόδων του υποθηκοφυλακείου που τον βαρύνουν προσωπικώς και τα οποία στη μεγάλη πλειονότητα των περιπτώσεων ανέρχονται σε πολύ σημαντικό ύψος.

Είναι, συνεπώς, φανερό ότι με την επίμαχη απόπειρα τροπολογίας, ο άμισθος υποθηκοφύλακας θα στερείτο την αμοιβή του και επιπλέον θα έπρεπε να χρηματοδοτεί εξ ιδίων χρημάτων τη λειτουργία του υποθηκοφυλακείου, εξωθούμενος, νομοτελειακά, σε παραίτηση.

Όπως σημειώναμε και στο Δελτίο Τύπου, την πραγματικότητα αυτή ανεγνώρισε το Υπουργείο Οικονομικών στο αριθ. Δ12 1154162 ΕΞ2012/9-12-2012 έγγραφό του, όπου κατόπιν εντατικών ελέγχων του ΣΔΟΕ αναφερόταν σε «ανάγκη διατήρησης του ως άνω ποσοστού για την εύρυθμη λειτουργία των αμίσθων υποθηκοφυλακείων».
Παρακαλούμε για την άμεση, αυτούσια δημοσίευση της παρούσας με διατήρηση της εμφάνισής της στα προβεβλημένα άρθρα της υποκατηγορίας της ηλεκτρονικής εφημερίδας σας "Ελλάδα" επί τουλάχιστον ένα 24ωρο, προς αποκατάσταση της πληγείσης αληθείας.

Σε διαφορετική περίπτωση, με λύπη μας θα υποχρεωθούμε να προβούμε στην αποστολή της εξωδίκου που προβλέπει το άρθρο Μόνο παρ. 5 ν. 1178/1981, όπως ισχύει, και στην έγερση αγωγής ενώπιον των αρμοδίων Δικαστηρίων.

Για το Δ.Σ. της Ένωσης Αμίσθων Υποθηκοφυλάκων Ελλάδος
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΑΛΗΣ
Πρόεδρος
ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΑΚΗΣ
Γενικός Γραμματέας
 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ