Γράμματα Αναγνωστών

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Γραμματα Aναγνωστων

Το άσυλο ως όχημα ανομιών

Κύριε διευθυντά
Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα στοχεύουν στη μόρφωση των πολιτών, την επιστημονική έρευνα, την ανάπτυξη του πολιτισμού. Βοηθούν και εξοπλίζουν το άτομο, πνευματικά, να αντιμετωπίσει προβλήματα της ζωής. Η παροχή γνώσεων, η ανάπτυξη ενδιαφερόντων, η αναζήτηση της επιστημονικής αλήθειας, η διακίνηση των ιδεών προσφέρονται και διεξάγονται ανεμπόδιστα, με απόλυτη ελευθερία. Οι χώροι που προσφέρεται το εκπαιδευτικό αγαθό και διεξάγεται η επιστημονική έρευνα ανήκουν σε αυτούς που προσφέρουν γνώσεις και σε εκείνους που επιθυμούν να ερευνήσουν και να τα αποκτήσουν. Κανείς άλλος δεν έχει θέση στους χώρους αυτούς, που πρέπει να περιφρουρούνται, κυρίως από τους δικαιούχους τροφίμους τους. Στην ανάγκη, η περιφρούρηση αναλαμβάνεται από εντεταλμένους για τη γενικότερη ασφάλεια, τάξη και προστασία των δικαιωμάτων του πολίτη.

Φυσικά, είναι δυνατόν να προκύπτουν προβλήματα δυσλειτουργιών, επιστημονικά, υλικοτεχνικής υποδομής κ.λπ. Η μελέτη αντιμετώπισης, επίλυσης αυτών των προβλημάτων ανήκει στις εντεταλμένες διοικητικές υπηρεσίες των ιδρυμάτων. Δεν είναι απίθανο να διαφεύγουν κάποια ή να υπάρχει διάσταση απόψεων ή καθυστερήσεις αντιμετώπισης προβλημάτων. Ελεύθερα προβάλλονται τα αιτήματα των φοιτητών. Δημοκρατικά συζητούνται και, εν τω μέτρω της νομιμότητας και του δυνατού, επιλύονται, όσα είναι δυνατόν να επιλυθούν.  Αποκλείεται η κατάληψη χώρων ιδρύματος, η διά της βίας παρεμπόδιση συνέχισης της εκπαιδευτικής και μορφωτικής αποστολής τους. Απαράδεκτη η χρήση βίας, η ψυχολογική κατάπιεση, η αποθήκευση και χρήση οπλικών ή άλλων μέσων και χημικών ουσιών ή η εμπορία και χρήση ναρκωτικών. Τίποτε από όλα αυτά δεν έχει σχέση με το πανεπιστημιακό άσυλο διακίνησης ιδεών!

Δημ. Γ. Σμυρλης, Συνταξιούχος Λυκειάρχης

Το χρέος μας και η Ιστορία

«Ο,τι είναι Εθνικό είναι και αληθινό». 
Δ. Σολωμός

Κύριε διευθυντά

Η Αριστερά, που όλοι οι λαοί την τοποθέτησαν στο «χρονοντούλαπο της Ιστορίας», επιμένει ανιστόρητη και ημιμαθής στη χώρα μας και θέλει να αφαιρέσει από την ελληνική ιστορία, το πνεύμα του εθνικού φρονηματισμού! Η άγνοια, έγραψε ο σοφός νομοδιδάσκαλος και φιλόσοφος Κώστας Μπέης, είναι σεμνή, η ημιμάθεια είναι αλαζονική και θρασεία. Επειδή πίστεψα απόλυτα ότι «όλβιος όστις της ιστορίας, έσχε μάθηση», διάβασα και ελληνική και παγκόσμια ιστορία, αλλά και φιλοσοφία της ιστορίας, και μπορώ να καταθέσω σύντομες σκέψεις για το μάθημα της ιστορίας και για τον παιδαγωγικό της σκοπό. Η Αριστερά που δεν διαθέτει σελίδες στην Ιστορία, εθνική και παγκόσμια, τη θέλει μόνο ξερή καταγραφή ιστορικών γεγονότων και πλαστογραφημένη υπέρ... αυτής.

Η Ιστορία, εθνική ή παγκόσμια, είναι ιστορία πολιτισμού, είναι ιστορία του πνεύματος, όπου η δημιουργός εθνική οντότητα παρουσιάζει τα έργα του πνεύματος και τις εξάρσεις του πολιτισμού που φωτίζουν και θα φωτίζουν την πορεία του ανθρώπου προς κοινωνία ανώτερη, ηθικά ήμερη και πνευματοφόρα. Αυτή η ιστορία έδωσε οικουμενικές αξίες και παγκόσμια ιδανικά. Είναι ιδίως η ιστορία της κλασικής Ελλάδος, η οποία αργότερα, τον 4ο αιώνα μ.Χ., συναντάται με τον Χριστιανισμό και δημιουργείται έτσι ό,τι υψηλότερο, ευγενέστερο δημιούργησε ποτέ το ανθρώπινο πνεύμα.

Η ιστορία του ανθρώπου ήταν και θα είναι, στα μεγαλύτερα διαστήματα, ιστορία των πολέμων. Ο Θουκυδίδης, αυτή η παγκόσμια πολιτική ακαδημία επιστημών και μέγας ανατόμος των δυναμικών συρράξεων, εντοπίζει τα αίτια στην ανασφάλεια, στον φόβο και στην ανεπάρκεια. Στην ελληνική ιστορία, οι πόλεμοι είναι αμυντικοί, εθνικοαπελευθερωτικοί. Στους Περσικούς Πολέμους, συγκρούεται ο ανατολικός δεσποτισμός με το ελεύθερο και δημοκρατικό πνεύμα. Ο ελεύθερος άνθρωπος, με το ανδράποδο, τον δούλο του Ασιάτη δεσπότη. Τιμιότερο, αγιότερο, γράφει ο θείος Πλάτων, είναι η πατρίδα. Την τοποθετεί πάνω και από την οικογένεια. Ολοι οι πόλεμοι των Ελλήνων γίνονται για ελευθερία, γίνονται για πατρίδα, για δημοκρατία, δηλαδή γίνονται για τα μεγαλύτερα ιδανικά του ανθρώπου. Ακόμα και ο πιο αληθινός διεθνισμός περνάει μέσα από την αγάπη για την πατρίδα. Οταν ο Χίτλερ κήρυξε τον πόλεμο στη Σοβιετική Ενωση, τότε ο «σύντροφος» Στάλιν κάλεσε τον λαό να αντισταθεί στην εισβολή, όχι στο όνομα του διεθνισμού, αλλά στο όνομα των πατρίδων!

Η ιντελιγκέντσια παπαγάλων της Αριστεράς αναφέρεται στον Διαφωτισμό, αλλά λησμονεί ότι η αρχή των εθνοτήτων, το εθνικό κράτος, διακηρύχτηκε στα πνευματικά και ιδεολογικά πιστεύω του ευρωπαϊκού Διαφωτισμού. Μόνον όσοι έχουν σκοπό την αποδόμηση του εθνικού κράτους θέλουν να αφαιρέσουν από την Ιστορία τον φρονηματισμό. Η αρχή των εθνοτήτων, η αρχή του εθνικού κράτους που διακήρυξε και ο Διαφωτισμός είναι κατάκτηση του συνταγματικού μας, του δημοκρατικού μας πολιτισμού. Αυτή λοιπόν η εθνική ιστορία, των εθνικών κρατών, είναι η ιστορία υπέρ της πατρίδας, υπέρ της ελευθερίας και της δημοκρατίας - τρία ιδεώδη που πρέπει να παιδαγωγούν, να φρονηματίζουν και να διαπλάθουν, να σμιλεύουν τον ελεύθερο άνθρωπο, τον γνήσιο πατριώτη και τον αληθινό δημοκράτη. Η Ιστορία επομένως είναι και πολιτική παιδεία και πολιτική αγωγή του Ελληνα πολίτη. Συνιστώ στην αριστερή διανόηση και στους εθνικομηδενιστές του ΣΥΡΙΖΑ να διαβάσουν το βιβλίο του Ερνέστου Ρενάν για την αρχή των εθνοτήτων. Σήμερα, η συνταγματική επιστήμη ταυτίζει το έθνος με τον λαό. «Ο,τι είναι Εθνικό είναι και αληθινό», έγραψε ο εθνικός μας ποιητής.

«Μάθετε την αλήθεια», Αριστερά της πολιτικής άγνοιας και της πνευματικής ημιμάθειας, και η αλήθεια, εάν δεν σας απελευθερώσει, θα σας κάνει ίσως λιγότερο... θρασείς.

Ο Μπρεχτ έγραψε για τον κόσμο αυτό: «Φταίει η αλήθεια, είναι εμπόδιό μας, την παραμερίζουμε και προσπερνάμε», τόσο απλά.

Γ. Σταραντζης, Δικηγόρος στον Αρειο Πάγο και στο ΣτΕ, επιστημονικός συνεργάτης «Αρχείου Νομολογίας»

Απάθεια, αφασία, ραθυμία, αποχή

Κύριε διευθυντά
Η χώρα μας έχει καταρρεύσει. Οχι μόνον οικονομικά, αλλά πρωτίστως και κυρίως δομικά, πολιτικά και διοικητικά. Το κράτος ως μηχανή προγραμματισμού και αποστολής των διοικούντων, από τον υψηλόβαθμο μέχρι τον ταπεινό υπηρέτη, της τελευταίας βαθμίδας, δεν παράγει έργο. Υπάρχει μια υποβόσκουσα απάθεια, αφασία, σήψη, ραθυμία και αποχή όλων των επιμέρους υπηρεσιών του Δημοσίου κατά την άσκηση των καθηκόντων των υπηρετούντων στον ευρύτερο χώρο του Δημοσίου και σε όλα τα εξαρτώμενα απ’ αυτό νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού χαρακτήρα. Η συμπεριφορά αυτή δυστυχώς διαχέεται: Πρώτον, σε όλα τα επίπεδα, σε όλες τις φάσεις και σε όλους τους οργανικούς και οργανωτικούς σχηματισμούς του Δημοσίου και, δεύτερον, σε όλο το φάσμα και σε όλη την έκταση των ατόμων της νέας γενιάς. Θα αναφερθώ, όλως ενδεικτικά και περιληπτικά, σε 2 περιπτώσεις και μόνον, όχι για να κομίσω γλαύκα, αλλά για την επικύρωση και επαλήθευση όσων προανέφερα: 1) Η υπηρεσία του Κτηματολογίου Θεσσαλονίκης καθυστερεί, εμπαίζοντάς μας επί εξαμήνου, την καταχώριση μιας γεωμετρικής μεταβολής που σχετίζεται με ακίνητό μας, το οποίο κατέλαβε ύστερα από προηγηθείσα ρυμοτομική απαλλοτρίωση η με μοναδικό μέτοχο το ελληνικό Δημόσιο «Αττικό Μετρό Α.Ε.». 2) Η «Αττικό Μετρό Α.Ε.» περιέφραξε εδώ και δύο χρόνια την απαλλοτριωθείσα έκταση όπου εκτελεί έργα διαδρόμου προς Καλαμαριά και δεν πληρώνει ουδένα, αναβάλλοντας συνεχώς τις δικασίμους των δικαστηρίων. Αυτή είναι η κατάληξη και η τραγική κατάσταση στην οποία βυθίστηκε η κοινωνίας μας. Δυστυχώς, οι νεοελληνες (επιστήμονες και μη) μεταναστεύουν στο εξωτερικό, αφού η ανεργία των νέων μας, ηλικίας μέχρι 25 ετών, υπερβαίνει το 48%, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ΟΟΣΑ που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στην «Καθημερινή».

Μιχαηλ Γ. Καϊκλης, Επίτιμος δικηγόρος

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ