Μη αξιόπλοο είχε κριθεί το τουρκικό φορτηγό πλοίο

Μη αξιόπλοο είχε κριθεί το τουρκικό φορτηγό πλοίο

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Βεβαρημένο παρελθόν φέρεται πως έχει η ιδιοκτήτρια εταιρεία του φορτηγού πλοίου «ACT», το οποίο πρωταγωνίστησε στο προχθεσινό επεισόδιο με πλωτό του Λιμενικού, ανοικτά της Ρόδου. Σύμφωνα μάλιστα με απολύτως επιβεβαιωμένες πληροφορίες, ήδη από το 2016, οι ελληνικές αρχές είχαν ενημερώσει το γραφείο της Interpol Τουρκίας για ύποπτες κινήσεις του υπό σημαία Τουρκίας φορτηγού πλοίου, δίχως –όπως αναφέρουν Eλληνες αξιωματούχοι– να υπάρξει ανταπόκριση.

Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Cumhuriyet, ένα άλλο πλοίο της εταιρείας στην οποία ανήκει το «ACT», με όνομα «Zeynep Dundar», είχε το 2013 εντοπιστεί στο λιμάνι της Αλεξανδρέττας να μεταφέρει 3.400 βλήματα αυτοκινούμενων πυροβόλων. Το πλοίο φέρεται να είχε αποπλεύσει από λιμάνι της Ουκρανίας και είχε προορισμό την Υεμένη. Σύμφωνα με την Cumhuriyet, στην ίδια εταιρεία ανήκε και το δουλεμπορικό πλοίο «Baris», που τον Νοέμβριο του 2014 είχε εντοπιστεί να πλέει ακυβέρνητο νότια της Κρήτης, μεταφέροντας στα αμπάρια του 586 πρόσφυγες και μετανάστες. Οι πέντε από τους επτά Σύρους και Αφγανούς που είχαν συλληφθεί ως μέλη του πληρώματος τον Σεπτέμβριο του 2015 καταδικάστηκαν σε πολυετείς καθείρξεις από το Εφετείο Ηρακλείου.

Στο ίδιο δημοσίευμα επισημαίνεται ακόμη ότι ιδιοκτήτης της πλοιοκτήτριας εταιρείας είναι στενός συγγενής (αδελφός) βουλευτή του κυβερνώντος κόμματος του προέδρου Ρετζέτ Ταγίπ Ερντογάν, ΑΚP, καθώς και ότι ο καπετάνιος του «ACT» ήταν –το 2010– κυβερνήτης του πλοίου «Mavi Marmara», το οποίο είχε αποπειραθεί να μεταφέρει ανθρωπιστική βοήθεια στην υπό αποκλεισμό, τότε, Γάζα. Στη διάρκεια εκείνης της επιχείρησης, ο κυβερνήτης του πλοίου είχε συλληφθεί από ισραηλινές δυνάμεις ασφαλείας, ενώ είχαν τραυματιστεί θανάσιμα από πυρά εννέα Τούρκοι ακτιβιστές. Σύμφωνα με πληροφορίες, το «ACT» είχε προ μηνών ελεγχθεί από άνδρες του Λιμενικού Σώματος ενώ βρισκόταν αγκυροβολημένο στον κόλπο της Καρύστου. Παρότι είχε κριθεί μη αξιόπλοο, φέρεται να αγνόησε την απαγόρευση και να απέπλευσε τελικά με προορισμό την Τουρκία. Eλληνες αξιωματούχοι επισημαίνουν ότι για τη συγκεκριμένη εξέλιξη είχαν –μέσω Interpol– ενημερωθεί οι αρμόδιες τουρκικές αρχές.

Οι ίδιες πηγές ενημέρωσης διευκρινίζουν ότι η κινητοποίηση του Λιμενικού το μεσημέρι της Δευτέρας έγινε πράγματι κατόπιν ανώνυμου τηλεφωνήματος στο Λιμεναρχείο Ρόδου (ο άγνωστος ανέφερε ότι το πλοίο μετέφερε ναρκωτικά), καθώς και ότι οι ξένες υπηρεσίες δίωξης ναρκωτικών ειδοποιήθηκαν μετά την αρνητική τροπή του ελέγχου, προκειμένου να συνδράμουν την επιχείρηση ενδεχομένως δε και να μεσολαβήσουν στην απέναντι τουρκική πλευρά. Σε ό,τι αφορά την ταυτότητα του ανώνυμου «πληροφοριοδότη», επισημαίνουν ότι μιλούσε ελληνικά και δεν αποκλείουν ακόμη και το ενδεχόμενο στόχος του τηλεφωνήματος να ήταν το πλοίο να παραμείνει εντός ελληνικών χωρικών υδάτων προκειμένου να κινηθούν διαδικασίες ασφαλιστικών μέτρων εναντίον της πλοιοκτήτριας εταιρείας για οφειλές. Χθες, οι ελληνικές υπηρεσίες δεν είχαν ενημέρωση για τυχόν ευρήματα στα αμπάρια του πλοίου, δίχως πάντως να αποκλείουν το ενδεχόμενο ακόμη και μεταφοράς όπλων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή