Εφήμεροι και αιώνιοι «Ουρανοί»

Εφήμεροι και αιώνιοι «Ουρανοί»

2' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οταν δεν αποπειράται να αποτυπώσει στο χαρτί τις αλλαγές που συντελούνται νυχθημερόν στον ουράνιο θόλο, η Βούλα Πριοβόλου φλερτάρει με την «απειλή» του μη αναστρέψιμου λάθους, καθώς ζωγραφίζει με ανεξίτηλα χρώματα πάνω σε υφάσματα. Και στις δύο ενότητες έργων, που θα παρουσιαστούν από το ερχόμενο Σάββατο στο Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Υδρας, η αναγνωρισμένη καλλιτέχνις καταπιάνεται με την έννοια του χρόνου: Αφενός τον κυκλικό χρόνο των ουράνιων σωμάτων και την εφήμερη όσο και αιώνια φύση των συννέφων. Αφετέρου τον γραμμικό χρόνο όπως τον βιώνει ο άνθρωπος, ο οποίος στερείται τη δυνατότητα να ξαναβρεί ό,τι έχει χάσει ή να διαγράψει τα σφάλματα του παρελθόντος.

«Ο,τι γράφεται στο ύφασμα δεν ξεγράφεται. Διορθώσεις γίνονται μόνο με μαύρο χρώμα», εξηγεί η εικαστικός, που συνεχίζει να «δουλεύει» με πανιά εδώ και σχεδόν 25 χρόνια. «Το πρώτο ύφασμα που ζωγράφισα είχε μήκος 47 μέτρα και το έκοψα σε πέντε κομμάτια», συνεχίζει. Εδώ και λίγα χρόνια, οι ασπρόμαυρες συνθέσεις της ενότητας, που τιτλοφορείται «Ρέουσες μορφές», έχουν δώσει τη θέση τους σε έγχρωμες, υφασμάτινες λωρίδες ύψους 1,60 μ. Η επεξεργασία τους γίνεται πάντοτε κάθετα από πάνω προς τα κάτω, ενώ το αποτέλεσμα, παρότι αφαιρετικό, θυμίζει εμφανώς γραφή της Απω Ανατολής. «Ξεκινάω πάντα με ανοικτό χρώμα, γιατί το ανοικτό χρώμα είναι δυνατόν να σκουρύνει, ενώ το σκούρο δεν “ανοίγει”», υπογραμμίζει η καλλιτέχνις. Παραδέχεται δε πως στην αρχή ενός έργου δεν γνωρίζει πού θα την οδηγήσει το πινέλο της ούτε την απασχολεί να έχει κάποιο σαφές προσχέδιο στο μυαλό της.

Αν οι «Ρέουσες μορφές» παραπέμπουν στην ιαπωνική ή την κινεζική καλλιγραφία, η διαδικασία δημιουργίας των «Ουρανών», που θα παρουσιαστούν στην αίθουσα του πρώτου ορόφου του μουσείου, ακολουθεί την πορεία της δυτικής γραφής: από αριστερά προς τα δεξιά. «Πάντα με συγκινούσαν οι ουρανοί επειδή συνεχώς αλλάζουν, ποτέ δεν είναι ίδιοι», αναφέρει η κ. Πριοβόλου. «Είναι ένα θέμα που εξακολουθεί να με ενδιαφέρει, αν και τον τελευταίο καιρό με έχει συνεπάρει η ιστορία του υφάσματος».

Γεννημένη στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται ώς σήμερα, η Βούλα Πριοβόλου σπούδασε γραφικές τέχνες στο Αθηναϊκό Τεχνολογικό Ινστιτούτο, ελεύθερο σχέδιο στο Εργαστήριο του Δημήτρη Κοντού και ζωγραφική στην ΑΣΚΤ πλάι στους Νίκο Νικολάου και Γιώργο Μαυροϊδή, ενώ από το 1982 έως το 2009 δίδασκε το μάθημα των καλλιτεχνικών στη μέση εκπαίδευση. Εχει πραγματοποιήσει πάνω από δέκα ατομικές εκθέσεις. Εργα της ανήκουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.

​​Η έκθεση ζωγραφικής «Ρέουσες μορφές» εγκαινιάζεται το Σάββατο 8 Ιουλίου στις 8 μ.μ. στο Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Υδρας και θα διαρκέσει έως τις 6 Αυγούστου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή