Ανεξάρτητη, λιτή, με απόλυτο έλεγχο της εικόνας της, η Αμερικανίδα καλλιτέχνις Τζόρτζια Ο’Κιφ (1887-1986) έμεινε μακριά από «ταμπέλες», εκπροσωπώντας μέχρι τέλους τον δημιουργικό της εαυτό. Το προσωπικό της στυλ και τη σύνδεσή του με τη ζωγραφική και τη ζωή της εξερευνά η έκθεση «Georgia O’Keeffe: Living Modern», που παρουσιάζεται στο Μουσείο του Μπρούκλιν μέχρι και τις 23 Ιουλίου.

Στην πολύχρωμη γειτονιά της Νέας Υόρκης εκτίθενται 50 έργα, 50 ενδύματα και αξεσουάρ, καθώς και μια συλλογή από περίπου 100 φωτογραφίες από φακούς φωτογράφων-καλλιτεχνών όπως ο Άνσελ Άνταμς, ο Σέσιλ Μπίτον και ο Μπρους Γουέμπερ. Το μεγαλύτερο φωτογραφικό κομμάτι της έκθεσης όμως ανήκει, «δικαιωματικά», στον Αμερικανό φωτογράφο και γκαλερίστα Άλφρεντ Στίγκλιτς. Μέντορας, ατζέντης και σύζυγος της Ο’Κιφ, ο Στίγκλιτς τροφοδότησε τον μύθο γύρω από το έργο της, ενισχύοντας την άποψη ότι πολλά από τα (υπερ-μεγεθυμένα) ζωγραφισμένα λουλούδια της παρέπεμπαν σε γυναικεία σεξουαλικά όργανα. 

Στο μεταξύ, η μοντερνιστική «έκφραση» της Ο’Κιφ κάλυπτε τον ιδιωτικό αλλά και δημόσιο βίο της: κομψή, ανδρογενής, «μοναστική» σχεδόν, η ενδυματολογική της «θέση» έδινε έμφαση στο μαύρο και στο άσπρο. Κάποια ρούχα τα σχεδίαζε (και τα έραβε) η ίδια, κάποια ήταν ειδικές παραγγελίες (όπως από τον αντρικό οίκο Knize της Νέας Υόρκης), ενώ κάποια τα αγόραζε στα ταξίδια της (κιμονό, μεταξύ άλλων). 

Από τους θορυβώδεις καλλιτεχνικούς κύκλους της Νέας Υόρκης μέχρι τη μινιμαλιστική καθημερινότητά της στο Νέο Μεξικό -όπου έζησε πολλά χρόνια και εντέλει μόνιμα μετά τον θάνατο του Στίγκλιτς, το 1946- η ζωή της Ο’Κιφ βασίστηκε στους δικούς της όρους. Όμορφη λεπτομέρεια, το γεγονός ότι η πρώτη έκθεση έργων της σε μουσείο φιλοξενήθηκε στον ίδιο χώρο το 1927.            

www.brooklynmuseum.org
Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ