Στέφανος Κασιμάτης ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ

Να πώς γίνονται τα τροχαία

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο πολιτισμικός λόγος για τον οποίο κάθε συνειδητοποιημένος πολίτης στη Δύση οφείλει να υποστηρίζει το κράτος του Ισραήλ στην υπόθεση του Μεσανατολικού. Οχι επειδή η στρατιωτίνα είναι όμορφη – είναι βέβαιο ότι όμορφες υπάρχουν και από την άλλη πλευρά. Αλλά για τη θέση της γυναίκας στην ισραηλινή κοινωνία, εν συγκρίσει με τις μουσουλμανικές.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΦAΛHPEYΣ

​Ακούστε τι κόντεψε να πάθει ο άνθρωπος. Μου τηλεφώνησε αμέσως, από έναν παράδρομο της Κηφισίας στο Ψυχικό, όπου είχε παρκάρει για να ηρεμήσει. Τον άκουγα να ασθμαίνει ακόμη από την τρομάρα που είχε περάσει. Κατέβαινε, μου είπε, από τα βόρεια προάστια στο κέντρο και άκουγε ραδιόφωνο.

Στον σταθμό μιλούσε ο Γιάννης ο Ραγκούσης – αν όχι χρυσή, οπωσδήποτε αργυρή εφεδρεία της Κεντροαριστεράς και τελευταίο απόκτημα της Φώφης. Καθώς εξηγούσε σε τι διαφέρει η ελληνική περίπτωση από τις ευρωπαϊκές (ο Ραγκούσης γνωρίζει τα πάντα για την Πάρο, επομένως και για την Ευρώπη...), ο στόμας του έβγανε (συγγνώμη για τη γλώσσα, αλλά προσαρμόζομαι στο θέμα μου) το εξής: «Οι Αγγλοι δεν πέρασαν χρεοκοπία για να διαλυθούν εις τα εξ ων συνετέθη». Ο φίλος νόμισε ότι ο ίδιος δεν είχε ακούσει καλά· όμως ο Ραγκούσης συνέχισε: «Οι Γάλλοι δεν πέρασαν ούτε αυτοί χρεοκοπία για να διαλυθούν εις τα εξ ων συνετέθη». Εκεί ο φίλος έχασε τον έλεγχο, το όχημα έφυγε στην αριστερή λωρίδα με μεγάλη ταχύτητα, το επανέφερε μ’ ένα απότομο κόψιμο του τιμονιού στη δεξιά, αλλά παραλίγο να πάρει παραμάζωμα τρεις Φιλιππινέζους στη στάση – αφήστε τα...

Τώρα που πέρασε αυτό και ο άνθρωπος είναι καλά, όλοι είναι καλά –ακόμη και ο Ραγκούσης παρά τις κοτσάνες που εκστομίζει–, αναρωτιέμαι πώς θα έγραφε αυτή τη φράση, αν του το ζητούσαν. Αν, δηλαδή, του βάζαμε μπροστά μια κόλλα χαρτί και του λέγαμε αυστηρά: «Γιάννη, παιδί μου, γράψε αυτό που είπες και ανάλυσέ το γραμματικά και συντακτικά». Κλίνω προς την υπόθεση ότι θα το έγραφε ως μία λέξη και ανορθόγραφα (π.χ. «υσταεξονσεινετέθει») και θα το ονόμαζε επίρρημα...

Από σβέρκο...

Ο νέος αντιπρόεδρος της Βουλής Δ. Καμμένος ζήτησε ξανά συγγνώμη για τα παλαιότερα αντισημιτικά σχόλια στο Τwitter. Είτε μας πείθει και μας αρκεί η συγγνώμη του είτε όχι, οφείλουμε εντίμως να τη δεχθούμε και –κατά το αγαπημένο σχήμα λόγου της εποχής– να γυρίσουμε σελίδα.

Ωστόσο, το θέμα της ανοησίας παραμένει. (Αλλωστε, ο αντισημιτισμός είναι μια μορφή της.) Πρέπει να είναι κάποιος πάρα πολύ βλάκας για να πιστέψει ότι οι εκατοντάδες Εβραίοι που εργάζονταν στους δίδυμους πύργους ειδοποιήθηκαν και δεν πήγαν στις δουλειές τους τη μοιραία 11 Σεπτεμβρίου του 2001. Αν τώρα το διαδίδει, εφόσον δεν το πιστεύει, σημαίνει ότι το μίσος του για τους Εβραίους είναι αβυσσαλέο και ο ίδιος αδίστακτος.

Η συγγνώμη του Δ. Καμμένου είναι μεν σεβαστή, αλλά δεν μας επιτρέπει να καταλάβουμε ποια από τις δύο περιπτώσεις ήταν η δική του. «Στο παρελθόν είχα αναπαράξει απόψεις ανθρώπων που έδειξαν ασέβεια στους Εβραίους πολίτες». Με αυτές τις λέξεις, στα υπέροχα ελληνικά του, εξηγεί τη σχέση του με την ανάρτηση. Δηλώνει μόνον ότι δεν ενεπνεύσθη ο ίδιος τις βλακείες που έγραψε με το όνομά του· όχι αν τις πίστευε κιόλας, όταν τις αναπαρήγε.

Εν πάση περιπτώσει, ίσως είναι περιττά όλα αυτά, διότι γνωρίζουμε ήδη τι είναι ο Δ. Καμμένος. Οταν αποκαλύφθηκαν οι δημοσιεύσεις του, αυτές για τις οποίες χθες ζήτησε ξανά συγγνώμη, είχε αρνηθεί ότι ήταν δικές του και φώναζε ότι θα πάει στην Αστυνομία γιατί τον έπνιγε το δίκιο του. Την επομένη ημέρα, όταν υπέβαλε την παραίτησή του από υφυπουργός του Λαφαζάνη στην πρώτη κυβέρνηση Τσίπρα, μιλούσε για «υποτιθέμενες δημοσιεύσεις» και ότι η Διεύθυνση Ηλεκτρονικού Εγκλήματος του Μ. Σφακιανάκη (τον οποίον ανέφερε ονομαστικώς) είχε ερευνήσει τους λογαριασμούς του «χωρίς αποτέλεσμα». Σιγά μη δεν ξέρουμε το είδος του!..

Ανυπομονώ!

Ο Δημήτρης ο Μάρδας είναι, αν όχι ο πιο αστείος, οπωσδήποτε ο πιο άκακος από τους αστείους που έχουν περάσει από τις κυβερνήσεις του Τσίπρα. Χθες, σε ραδιοφωνική συνέντευξη, αποκάλυψε ότι ετοιμάζει μυθιστόρημα, βασισμένο στις εμπειρίες του από τη διαπραγμάτευση. Περιττεύει να πω πόσο ανυπομονώ! Ιδίως για τις ερωτικές σκηνές...

Υπάρχει

Με πληροφορεί ειδικός σε αυτά ότι η υποθετική, όπως εσφαλμένα νόμιζα, «Κωλοπετεινίτσα», στην οποία αναφέρθηκα εν παρόδω στο προχθεσινό σημείωμα περί κλειστών μουσείων, υπάρχει! Υπάρχει και είναι στη Φωκίδα· σήμερα έχει μετονομασθεί αρχαιοπρεπώς σε Τριταία. Ομως, η σωστή ορθογραφία της παλαιάς ονομασίας (που φαντάζομαι ζει ακόμη στη γλώσσα τυχόν κακοπροαίρετων κοντοχωριανών) είναι «Κολοπετινίτσα». Συνεπώς, δεν ετυμολογείται από τον πισινό κάποιου κοκόρου, όπως υπέθεσα εσφαλμένα. Ελπίζω, τέλος, να διαθέτει αρχαιολογικό μουσείο. Αν όχι, πρέπει να αποκτήσει – κάτι θα βρίσκεται τριγύρω...

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ