Επανακρατικοποίηση αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης

Επανακρατικοποίηση αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εν μέσω εκτενούς προγράμματος αποκρατικοποίησης υπό τις επιταγές των πιστωτών, η κυβέρνηση προχωρεί σε μια πρωτοφανή κίνηση επανακρατικοποίησης συγκοινωνιακής επιχείρησης. Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης πρόκειται να περάσουν σε κρατικό έλεγχο, σύμφωνα με τις προβλέψεις νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή από τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη και αναμένεται να ψηφιστεί εντός του μήνα. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η ειδική εκκαθάριση του ΟΑΣΘ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης), η κατάργηση του ΣΑΣΘ (Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης) και η αντικατάστασή τους από τον ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης) και τη θυγατρική του ΑΣΥΘ (Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης).

Την απορία εάν έχουν ενημερωθεί οι θεσμοί επί του σχεδίου κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ εκφράζει η αξιωματική αντιπολίτευση. Με δήλωσή του ο τομεάρχης Μεταφορών Κων. Καραμανλής αναρωτιέται αν «έχουν ενημερώσει για το σχέδιό τους, τους ευρωπαϊκούς θεσμούς […] και το μόνο που θα καταφέρουν είναι εν μέσω καλοκαιριού να ταλαιπωρήσουν το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης», τονίζοντας εμμέσως ότι δεν φαίνεται να υπάρχει πρόβλεψη για τη μεταβατική περίοδο από το υφιστάμενο, στο νέο καθεστώς των συγκοινωνιών της πόλης. Για αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με το νομοσχέδιο κάνει λόγο και ο αρμόδιος τομεάρχης της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γ. Μανιάτης. «Πώς διασφαλίζεται η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού κατά τη μετάβαση στο νέο καθεστώς, ποια είναι τα πορίσματα της δημόσιας διαβούλευσης που προηγήθηκε, πώς διασφαλίζεται η νομική θωράκιση του δημοσίου έναντι μελλοντικών αξιώσεων ενδιαφερομένων;». Παράλληλα, ο κ. Μανιάτης κάνει λόγο για ενδεχόμενο ασυμβατότητας των προβλέψεων του σχεδίου νόμου με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και τις δεσμεύσεις των μνημονίων.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει την εξαγορά από το ελληνικό Δημόσιο του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου (ΟΑΣΘ) ως συνόλου. Ο ΟΑΣΘ τίθεται σε εκκαθάριση εν λειτουργία και ορίζεται η προσωρινή συνέχιση της λειτουργίας της επιχείρησης κατά την εκκαθάριση, για την εκτέλεση του μεταβατικού συγκοινωνιακού έργου. Η αποτίμηση του ΟΑΣΘ θα ανατεθεί με διεθνή διαγωνισμό σε ελεγκτική εταιρεία.

Δύο νέοι φορείς

Πρόκειται να ιδρυθούν δύο νέοι δημόσιοι φορείς: ο ΟΣΕΘ και οι ΑΣΥΘ. Ο ΟΣΕΘ είναι ο εποπτικός φορέας, έχει τον έλεγχο και την εποπτεία όλων των συγκοινωνιακών φορέων της περιοχής (λεωφορεία, μετρό, τραμ, θαλάσσιες συγκοινωνίες, αστικά ΚΤΕΛ και αγοραία ταξί). Οι ΑΣΥΘ είναι ο φορέας λειτουργίας, αναλαμβάνει τη λειτουργία των λεωφορείων και στη συνέχεια του μετρό. Ο ΟΣΕΘ είναι μέτοχος των ΑΣΥΘ και μπορεί να μεταβιβάσει έως το 49% των μετοχών στους ΟΤΑ της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Στα διοικητικά συμβούλια των δύο φορέων, θα συμμετέχουν εκπρόσωποι του Α΄ και Β΄ βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Στον ΟΣΕΘ θα συμμετάσχει και εκπρόσωπος των κοινωνικών φορέων της πόλης και των επιμελητηρίων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή