ΜΟΥΣΙΚΗ

Oταν η απιστία γίνεται μουσικό πρότζεκτ με... πολλά κέρδη

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ

H σούπερ σταρ Μπιγιονσέ δείχνει ποιος έχει το πάνω χέρι: ο πρόσφατος δίσκος του συζύγου της, Jay-Z, αποτελεί ομολογία μετάνοιας για τα παραστρατήματά του.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Απορούν μερικοί και στα δικά μας μέρη κατά καιρούς, με τα celebrity ζευγάρια που βγάζουν στη φόρα τις λεπτομέρειες των οικογενειακών τους προβλημάτων, των καβγάδων τους, το πώς χωρίζουν και ξανασμίγουν. Λησμονούν πως σε αυτό το παιχνίδι υπάρχουν παγκόσμια πρότυπα, που έχουν αναγορεύσει μάλιστα αυτή τη διαδικασία (κυριολεκτικά) σε τέχνη. Στην κορυφή της πυραμίδας, το διασημότερο ίσως καλλιτεχνικό ζευγάρι του κόσμου, η σούπερ σταρ της ποπ Μπιγιονσέ και ο κορυφαίος χιπ χοπ παραγωγός Jay-Z, ο οποίος πρόσφατα κυκλοφόρησε τον τελευταίο του δίσκο «4.44». Για να ζητήσει συγγνώμη...

Πέρυσι την άνοιξη η Μπιγιονσέ παρουσίασε στο κοινό το concept άλμπουμ «Lemonade», το οποίο έτυχε αποθεωτικής υποδοχής τόσο από τους φαν όσο και από την κριτική. Εκεί, ανάμεσα σε κομμάτια αφιερωμένα στη μαύρη ταυτότητα και τη θριαμβική γυναικεία χειραφέτηση, υπήρχε και το βασικό θέμα: η απογοήτευση, η οργή και βέβαια η δημόσια καταγγελία του προβληματικού γάμου της με τον Jay-Z. Ολοι τότε μίλησαν για τη γενναία στάση της «Βασίλισσας», μιας γυναίκας και σταρ με προσωπικότητα τόσο ισχυρή, που δεν διστάζει να κατηγορήσει (μερικοί θα έλεγαν διαπομπεύσει) τον σύζυγό της, ο οποίος μάλιστα τυγχάνει να είναι και ένας από τους ισχυρότερους παράγοντες της μουσικής βιομηχανίας. Και είχαν δίκιο. Το «Lemonade» άλλωστε ήταν ένα έργο από κάθε άποψη εξαιρετικό, το οποίο δίχως αμφιβολία γιγάντωσε ακόμα περισσότερο τον μύθο της Μπιγιονσέ.

Τόση χολή βέβαια δεν γινόταν να μείνει αναπάντητη – απλώς η απάντηση δεν ήταν ακριβώς αυτή που περιμέναμε. Βλέπετε, ο «σκληρός» Jay-Z μετατράπηκε, έστω προσωρινά, σε τζέντλεμαν, δημιουργώντας έναν δίσκο-απολογία στη σύζυγό του και βέβαια ξεσηκώνοντας άλλον ένα γύρο συζητήσεων, στην τεράστια βάση των θαυμαστών του ζευγαριού. Κομμάτια όπως το εναρκτήριο «Kill Jay -Z» δεν αφήνουν και πολλές αμφιβολίες για τις τάσεις αυτοκριτικής του καλλιτέχνη, όπως και το ομότιτλο του δίσκου «4.44», στο οποίο επαναλαμβάνεται σαν αυτομαστίγωμα η ατάκα «απολογούμαι».

Ας μη φτάσουμε στο σημείο να υποθέσουμε ότι όλο αυτό ήταν εξαρχής στημένο. Και βέβαια είναι απολύτως λογικό για οποιονδήποτε καλλιτέχνη να δημιουργεί με βάση τις εμπειρίες της προσωπικής του ζωής. Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, έχουμε δύο σταρ κορυφαίου βεληνεκούς, οι οποίοι δεν κάνουν απλώς δηλώσεις για τα προσωπικά τους· τα μετατρέπουν σε ολόκληρα μουσικά πρότζεκτ. Μεγαλοφυές... Ας ελπίσουμε, τουλάχιστον, ο «άτακτος» Jay-Z να έχει όντως μετανιώσει, όπως διακηρύττει στον νέο δίσκο. Διαφορετικά, το επόμενο άλμπουμ της συζύγου του θα έχει, πιθανότατα, θέμα τον χωρισμό. Το μόνο σίγουρο είναι πως η εταιρεία παραγωγής θα μείνει η ίδια.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ