Μια κερδοφόρα αλλά ανεκμετάλλευτη «πηγή» για τον τουρισμό

Μια κερδοφόρα αλλά ανεκμετάλλευτη «πηγή» για τον τουρισμό

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τουρισμός  δεν είναι μόνον παραλίες, τουρίστες, κλίνες και διακοπές. Η συγκεκριμένη βιομηχανία έχει πολλές όψεις που θα μπορούσαν να είναι εξίσου αποδοτικές, αν το ελληνικό Δημόσιο το ήθελε. Αλλά μάλλον δεν το θέλει. Η απόφαση των παραγωγών του «Mamma Mia» να γυριστεί η συνέχεια της γνωστής κινηματογραφικής ταινίας στη Κροατία και όχι στη χώρα μας επανέφερε και πάλι στην επικαιρότητα το θέμα της έλλειψης ουσιαστικών κινήτρων στην Ελλάδα για την προσέλκυση διεθνών ξένων κινηματογραφικών παραγωγών.

Τι έχασε η Ελλάδα από τη μη πραγματοποίηση της δεύτερης ταινίας του «Mamma Mia» εδώ; Σύμφωνα με μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, το κόστος της πρώτης ταινίας του «Mamma Mia» εκτιμάται ότι ανήλθε σε 52 εκατ. ευρώ. Ενα σημαντικό μέρος αυτού του προϋπολογισμού σαφώς ξοδεύτηκε για την κάλυψη των αναγκών των γυρισμάτων. Το ΙΟΒΕ εκτίμησε την οικονομική επίδραση για την Ελλάδα στα 25 εκατ. ευρώ. Εκεί μπαίνει ο πήχυς για μια μεγάλη κινηματογραφική παραγωγή για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, όπως το «Mamma Mia».

Η αξία για τους κλάδους που εμπλέκονται άμεσα στα γυρίσματα εκτιμάται στα 20 εκατ. ευρώ με τα υπόλοιπα 5 εκατ. ευρώ να αντιπροσωπεύουν εισαγωγές (π.χ. για την αγορά ή ενοικίαση εξοπλισμού). Τα 9 εκατ. ευρώ αποτελούν προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία (κυρίως αμοιβές και μεικτά κέρδη για τις εταιρείες και τους επαγγελματίες που εμπλέκονται στα γυρίσματα).

Αντίστοιχα, λαμβάνοντας υπόψη τα πολλαπλασιαστικά οφέλη και προσθέτοντας τους φόρους στα προϊόντα, εκτιμάται ότι το ΑΕΠ της χώρας μπορεί να αυξηθεί κατά 39 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, η συνολική αύξηση στα έσοδα του κράτους από φόρους και εισφορές ανέρχεται κατά προσέγγιση σε 8 εκατ. ευρώ. Αξιοσημείωτη είναι και η αύξηση των θέσεων εργασίας κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων: υπολογίζονται σε πάνω από 750. Επίσης, θετική επίδραση καταγράφεται στον κλάδο των ξενοδοχείων και της εστίασης, στον κλάδο των μεταφορών και της μεταποίησης έως και σε αυτόν των τροφίμων και ποτών.

Η Ελλάδα από τη δεκαετία του 1960 μέχρι σήμερα έχει προσελκύσει ξένες παραγωγές για την πραγματοποίηση κινηματογραφικών ταινιών και ντοκιμαντέρ, χάρη στις φυσικές της ομορφιές, τα ιστορικά της μνημεία αλλά και την αξιοπιστία των εγχώριων κινηματογραφιστών και τεχνικών.

Για την ιστορία, να σημειωθεί ότι η πρώτη σημαντική παραγωγή τοποθετείται στο 1957 όταν στην Υδρα πραγματοποιήθηκαν τα γυρίσματα της ταινίας «Boy on a Dolphin» από ξένο κινηματογραφικό συνεργείο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή