Μία στις δύο ναυτιλιακές θα εξέταζε τη μεταφορά έδρας εκτός Ελλάδος

Μία στις δύο ναυτιλιακές θα εξέταζε τη μεταφορά έδρας εκτός Ελλάδος

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη μετεγκατάσταση των λειτουργιών διαχείρισης πλοίων εκτός Ελλάδος θα εξέταζε μία στις δύο ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Αυτό προκύπτει από μεγάλη έρευνα της Ernst & Young (ΕΥ) μεταξύ των επιχειρηματιών του κλάδου με θέμα «Επανατοποθετώντας την Ελλάδα ως διεθνές ναυτιλιακό κέντρο», καθώς το 56% των ερωτηθέντων έδωσε αυτή την απάντηση.

Τα ευρήματα κρούουν των κώδωνα του κινδύνου για την προοπτική αφελληνισμού της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς ξένα ναυτιλιακά κέντρα ερίζουν για την προσέλκυση Ελλήνων εφοπλιστών και Υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκαλούν αβεβαιότητα με την παρατεταμένη διερεύνηση του ελληνικού θεσμικού πλαισίου για την ποντοπόρο.

«Εάν το εγχώριο πλαίσιο λειτουργίας της ναυτιλίας γίνει μη ανταγωνιστικό ή εάν υπάρξουν πολύ ελκυστικότερες προτάσεις από άλλες χώρες είναι πιθανόν να σημειωθεί σημαντική έξοδος ελληνόκτητων ναυτιλιακών», σημειώνει στην «Κ» επιχειρηματίας του κλάδου.

Η θέση του αντηχεί αυτή της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών που στην ετήσια έκθεσή της ανέφερε πριν από λίγες μέρες πως η αβεβαιότητα που κυριαρχεί θέτει σε κίνδυνο τη μισή ναυτιλία της Ευρώπης (σ.σ.: δηλαδή την ελληνική) και το ενδεχόμενο μετεγκατάστασης σε φιλόξενες ναυτιλιακές χώρες εκτός Ευρώπης, ή ίσως και εντός Ευρώπης αλλά εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης, φαίνεται να μην αποτελεί πια υποθετικό σενάριο».

Το φορολογικό πλαίσιο (84%) και το ρυθμιστικό περιβάλλον (64%) είναι οι βασικοί παράγοντες που θα οδηγούσαν σε μια τέτοια απόφαση, σύμφωνα με την έρευνα της Ε&Υ, με τη Σιγκαπούρη (52%) και το Λονδίνο (48%) να επιλέγονται ως οι δημοφιλέστεροι εναλλακτικοί προορισμοί. Ωστόσο, ένα 88% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι μια πιθανή ανάπτυξη του ελληνικού ναυτιλιακού κέντρου θα δημιουργούσε ευκαιρίες για την επιχείρησή του, σημειώνει η E&Y. Για την ώρα πάντως η Ελλάδα εξακολουθεί να συγκαταλέγεται μεταξύ των κέντρων που προσφέρουν ελκυστικό και ολοκληρωμένο ναυτιλιακό περιβάλλον για την εγκατάσταση και λειτουργία των ναυτιλιακών τους γραφείων. «Ομως κανείς δεν ξέρει τι θα ξημερώσει», σχολιάζουν ναυτιλιακοί κύκλοι. Η αστάθεια και η αβεβαιότητα στο νομικό, ρυθμιστικό και φορολογικό περιβάλλον αναφέρονται ως οι πλέον σημαντικοί ανασταλτικοί παράγοντες για την εγκατάσταση ναυτιλιακών γραφείων και συναφών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα. Αντιθέτως, αναφορικά με το ποιοι είναι οι βασικοί πυλώνες δημιουργίας ενός κορυφαίου παγκόσμιου ναυτιλιακού κέντρου οι ερωτηθέντες από τη συμβουλευτική εταιρεία ανέφεραν την παρουσία ισχυρής πλοιοκτησίας και γραφείων διαχείρισης (91%), χρηματοοικονομικών, ασφαλιστικών και νομικών υπηρεσιών (82%), υποδομών (70%), εκπαίδευσης, έρευνας και τεχνολογίας (79%) και τη συνολική ελκυστικότητα και ανταγωνιστικότητα του επιχειρηματικού περιβάλλοντος (98%).

Το 72% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα συμμετείχε ενεργά σε μια επίσημη εκστρατεία για τη διεθνή προβολή της Ελλάδας και την περαιτέρω ανάπτυξή της ως παγκόσμιου ναυτιλιακού κέντρου.

«Με δεδομένο τον εντεινόμενο διεθνή ανταγωνισμό, ιδιαίτερα από τις αναδυόμενες οικονομίες της Ασίας, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα δεν είναι ικανά από μόνα τους να διασφαλίσουν τον ρόλο της Ελλάδας ως παγκόσμιου ναυτιλιακού κέντρου. Πρόκειται για έναν εθνικό στόχο άμεσης προτεραιότητας, καθώς τα πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ελληνική οικονομία είναι εξαιρετικά σημαντικά», σημειώνουν οι κ. Γιάννης Πιέρρος και Θάνος Μαύρος, οι επικεφαλής του Τομέα Μεταφορών και του Τμήματος Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Λειτουργιών αντίστοιχα της Ε.Υ. για την Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή