Πάσχος Μανδραβέλης ΠΑΣΧΟΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

Το όνειρο των «αποϊδιωτικοποιήσεων»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: AΠOΓPAΦEΣ

«​​Αποϊδιωτικοποίηση» είναι στη ΣΥΡΙΖΑϊκή η κρατικοποίηση. Οπως «αποκρατικοποίηση» ήταν στην ΠΑΣΟΚική η ιδιωτικοποίηση. Ο υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης κατέχει καλά και τις δύο γλώσσες διότι, ως γνωστόν, ήταν πάντα κυβερνητικός: πριν γίνει ΣΥΡΙΖΑ ενδημούσε στο ΠΑΣΟΚ. Η μόνη διαφορά είναι ότι, σε αντίθεση με τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ που τον έκαναν κοτζάμ υπουργό, οι ηγεσίες του ΠΑΣΟΚ δεν του έδωσαν ποτέ κάποια σημαίνουσα θέση. Ισως κατάλαβαν ότι θα τους εκθέσει και δικαιώθηκαν. Η Πρώτη Φορά Αριστερά τον πήρε στις χαρές της και πάνω στον γάμο είπε «και του χρόνου...».

Μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο κ. Σπίρτζης δήλωσε «η απο-ιδιωτικοποίηση είναι ο ακριβός αντίθετος όρος από την απο-κρατικοποίηση. Σημαίνει την απαλλαγή από κρίσιμους τομείς της κοινωνικής πολιτικής και στρατηγικούς τομείς της εθνικής οικονομίας κρατικοδίαιτων ολιγοπωλίων και μονοπωλίων. Σημαίνει ότι ξεκινάμε να ανακτάμε τη χαμένη μας εθνική κυριαρχία και να εφαρμόζουμε πολιτικές που πιστεύουμε» (9.7.2017).

Αλλά πάλι, αν η «αποϊδιωτικοποίηση» είναι ανάκτηση της εθνικής κυριαρχίας τότε οι αποκρατικοποιήσεις που ο ίδιος και η κυβέρνησή του ψήφισαν είναι ελάττωσή της. Εχουν δίκιο, λοιπόν, οι παλαβοί (δεξιοί κι αριστεροί) που λένε ότι το υπερταμείο, που έφτιαξε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για 99 χρόνια, είναι «εθνική προδοσία»; Ανοησίες. Ο κ. Σπίρτζης θέλησε να πει κάτι έξυπνο και αμόλησε μια μπαρούφα, όπως συνηθίζουν τα στελέχη της Πρώτης Φοράς. Θέλησε να πει κάτι –τρομάρα μας!– «αριστερό» μην κατανοώντας ότι μπορεί να γυρίσει σαν μπούμερανγκ ακροδεξιό. Η ρητορική τούτης της κυβέρνησης δεν έχει έρμα, αλλά δεν έχει κι αύριο.

Βεβαίως ελάχιστοι –πλην ΑΠΕ– παίρνουν στα σοβαρά όσα δηλώνουν οι υπουργοί. Θα έπρεπε, όμως, να προσέχουμε τα έργα τους, διότι η «αποϊδιωτικοποίηση» του κ. Σπίρτζη σημαίνει διαιώνιση του προβλήματος των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης με μεταφορά τού επιπλέον κόστους σε όλους τους φορολογουμένους· το 2017 το υπουργείο Μεταφορών θα δώσει στον ΟΑΣΘ επιχορήγηση 49,3 εκατ. ευρώ. Το πρόβλημα όμως του ΟΑΣΘ δεν είναι ότι είναι ιδιωτικό μονοπώλιο, αλλά ότι είναι –ελέω κρατικής παρέμβασης– μονοπώλιο. Μετατρέποντάς το σε κρατικό, δεν θα βελτιωθούν οι συγκοινωνίες· απλώς ο υπουργός θα διορίσει 2.300 άτομα, πιθανότατα θα αποκτήσουμε και συμβασιούχους που οι συνδικαλιστές θα πιέζουν για μονιμοποίηση. Και αφού γίνει ο κακός χαμός ο «αποϊδιωτικοποιημένος» ΟΑΣΘ θα ενταχθεί στο υπερταμείο για «αποαποϊδιωτικοποίηση», όπως έγινε με τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, και την Αττικό Μετρό. Ποιος είπε ότι οι αστέρες της Πρώτης Φορά Αριστερά έχουν κάποιο σχέδιο; Τα πέντε λεπτά αριστερής δημοσιότητας ψάχνουν και μερικές φορές το πετυχαίνουν.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ