Room service με ένα κλικ

3' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ιδέα ξεκίνησε ως φοιτητική. Μια εφαρμογή στο κινητό που θα έκανε ευκολότερη την επικοινωνία ανάμεσα σε ξενοδόχους και πελάτες. Πολύ σύντομα η ιδέα εξελίχθηκε και οι δύο εμπνευστές της κατάφεραν να τη διαθέσουν στην αγορά μέσα από τη νεοφυή επιχείρηση που έστησαν. Το «Tourismart» της Μάγκυς Κοντού και του Λεωνίδα Κανελλόπουλου είναι μια υπηρεσία που σήμερα χρησιμοποιείται σε περισσότερα από 400 ξενοδοχεία σε 35 χώρες του κόσμου. Το «γιατί πέτυχε», λένε στην «Κ», είναι απλό.

«Είχαμε διαπιστώσει ότι συχνά γίνονταν λάθη στη συνεννόηση μεταξύ ξενοδόχων και επισκεπτών από διαφορετικές χώρες, ότι υπήρχαν περίπλοκες διαδικασίες παραγγελίας μεταξύ φυλλαδίων, αναπάντητες κλήσεις στη ρεσεψιόν, αλλά και δυσκολία των ξενοδόχων να γνωρίζουν τους επισκέπτες τους», λέει η Μάγκυ Κοντού και εξηγεί: «Με το “Tourismart”, που είναι μια εφαρμογή για κινητά και τάμπλετ, οι επισκέπτες έχουν άμεση πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, όπως room service, κρατήσεις εστιατορίου, παραγγελίες, τουριστικούς οδηγούς κ.λπ. Οι ξενοδόχοι –από την πλευρά τους– διαχειρίζονται μέσω τάμπλετ τα αιτήματα των επισκεπτών, λαμβάνουν σχόλια για τις υπηρεσίες τους, ενώ έχουν πρόσβαση σε “δεδομένα συμπεριφοράς” που αφορούν τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες κάθε επισκέπτη».

Σήμερα, το «Tourismart» χρησιμοποιείται σε ξενοδοχεία κυρίως 4 και 5 αστέρων (all-inclusive και boutique), ενώ η εφαρμογή διατηρεί έντονη παρουσία εκτός από την Ελλάδα και σε ευρωπαϊκές χώρες, όπως στην Ιταλία, στη Γαλλία και στη Βρετανία. «Πρόκειται για επιχειρήσεις οι οποίες προσφέρουν πλήθος υπηρεσιών στους επισκέπτες κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτησή τους», λέει στην «Κ» ο Λεωνίδας Κανελλόπουλος, επισημαίνοντας παράλληλα τα πλεονεκτήματα για τους ξενοδόχους. «Εχουμε δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στο κομμάτι της διαχείρισης και πρόσβασης σε στατιστικά από την πλευρά των ξενοδόχων. Μέσω της εφαρμογής μας γνωρίζουν καλύτερα τους πελάτες τους, αποκτούν άμεση επικοινωνία μαζί τους, ενώ αυξάνουν και τα έσοδα κατά τη διάρκεια της παραμονής στο ξενοδοχείο τους».

Οι δύο νεαροί επιχειρηματίες, όπως λένε στην «Κ», θα συνεχίσουν να «ποντάρουν» στον τουρισμό και στην τεχνολογία. «Οταν ξεκινήσαμε –πριν από 4 χρόνια– η έλλειψη ευνοϊκών επιχειρηματικών συνθηκών στην Ελλάδα μας είχε προβληματίσει, ωστόσο ο κλάδος της τεχνολογίας και του τουρισμού έχουν μεγάλη δυναμική παγκοσμίως και ευτυχώς δημιουργούνται συνεχώς ευκαιρίες ανάπτυξης», λέει η Μάγκυ Κοντού.

Zoottle για δωρεάν Wi-Fi

«Πριν από 4 χρόνια είχα βρεθεί σε καφετέρια γνωστής αλυσίδας και προσπαθούσα να μπω στο Wi-Fi αναζητώντας τον κωδικό. Εκτός από το ότι δυσκολεύτηκα, δεν μπορούσα να καταλάβω τι κέρδιζε η επιχείρηση από αυτή τη διαδικασία. Τότε σκέφτηκα ότι θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε το Wi-Fi ως ένα σημείο στο οποίο “ενώνεται” ο πελάτης με το δίκτυο του χώρου, χωρίς usernames και κωδικούς». Κάπως έτσι δημιουργήθηκε η «Zoottle», η πλατφόρμα του δωρεάν Wi-Fi. Ο Νεκτάριος Συλλιγαρδάκης, ένας εκ των τριών ιδρυτών εξηγεί στην «Κ» με ποιον τρόπο η ιδέα του, που βρήκε άμεση ανταπόκριση από δύο φίλους του, τον Νίκο Χασιώτη και τον Νάσο Αναλογίδη, έφτασε να εξελιχθεί σε ένα επιτυχημένο εμπορικό προϊόν, που σήμερα απευθύνεται κυρίως σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και στην Αμερική.

«Οταν ξεκινήσαμε απευθυνόμασταν σε όλες τις αγορές που προσφέρουν Wi-Fi για τους επισκέπτες τους, ωστόσο σήμερα εστιάζουμε στις ανάγκες των ξενοδοχείων», λέει και εξηγεί πως μέσω των διευθύνσεων e-mails που σημειώνουν οι πελάτες τους για δωρεάν Wi-Fi, οι ξενοδόχοι έχουν σημαντικά οφέλη. «Κατ’ αρχάς αποκτούν πρόσβαση στο e-mail των επισκεπτών τους, επομένως μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί τους στο μέλλον. Επίσης, έχουν εικόνα για το αν είναι ευχαριστημένοι πριν φύγουν από το ξενοδοχείο, προλαμβάνοντας τυχόν αρνητικά σχόλια στο Tripadvisor και τέλος μπορούν να αποφύγουν τις έμμεσες κρατήσεις που κοστίζουν περισσότερο από 10% επί των εσόδων τους».

Σήμερα, περισσότερα από 200 ξενοδοχεία από τη Σαντορίνη μέχρι την Καραϊβική, χρησιμοποιούν τη «Zoottle» – το 20% των πελατών της προέρχεται από το εξωτερικό. Με το νέο γραφείο στη Βοστώνη η ξένη αγορά, λένε οι ιδρυτές της, έγινε προτεραιότητα. «Οτιδήποτε δίνει λύσεις σε ένα πρόβλημα έχει μέλλον όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Πλέον, ο στόχος είναι η επέκτασή μας σε μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες εκτός συνόρων», εξηγούν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή