ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Νέες ταινίες: Οι ευφυείς πίθηκοι και το μπαρ των «τρελών»

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ενα από τα πιο πολυαναμενόμενα μπλοκμπάστερ του καλοκαιριού, μια ταινία τεχνολογικού τρόμου και ένα ισπανικό θρίλερ που εξελίσσεται σε μαύρη κωμωδία είναι όσα ξεχωρίζουν σε μια εβδομάδα με μετρημένες, αλλά όχι αδιάφορες, κινηματογραφικές επιλογές. Δικαιωματικά ξεκινάμε από το πρώτο, μιας και «Ο πλανήτης των πιθήκων: Η σύγκρουση» (***) είναι η τρίτη συνέχεια ενός franchise το οποίο, σε αντίθεση με τα συνηθισμένα, βρίσκει τρόπους να κρατά την ποιοτική του στάθμη ψηλά. Αυτή τη φορά, για να το πετύχει, χρειάστηκε μία ακόμα πιο σκοτεινή ιστορία κι ένας εξαιρετικός «κακός» που κάτι μας θυμίζει...

Χρονικά βρισκόμαστε λίγο μετά τα γεγονότα της προηγούμενης ταινίας, με τον πόλεμο μεταξύ επιζώντων ανθρώπων και των ευφυών πιθήκων να έχει ξεσπάσει για τα καλά. Ο αρχηγός των τελευταίων, Σίζαρ (Αντι Σέρκις), προσπαθεί να οδηγήσει τον λαό του σε ειρηνικά μονοπάτια, ωστόσο ένας παρανοϊκός συνταγματάρχης (Γούντι Χάρελσον) έχει βάλει σκοπό τον αφανισμό τους με κάθε κόστος. Σύντομα ο Σίζαρ και οι σύντροφοί του θα βρεθούν φυλακισμένοι σε ένα ιδιότυπο στρατόπεδο συγκέντρωσης, ενώ μια νέα εξωτερική απειλή πλησιάζει.

Οι «μάγοι» των ειδικών εφέ κάνουν ξανά το θαύμα τους, ζωντανεύοντας πιο ρεαλιστικά από κάθε άλλη φορά τους ευφυείς πιθήκους, σε ένα φιλμ που σκοτεινιάζει χαρακτηριστικά (ακόμα και στην αισθητική του), προκειμένου να μας βάλει περισσότερο στην ατμόσφαιρα του πολέμου. Ο παλαβός στρατιωτικός, ως άλλος συνταγματάρχης Κουρτζ από το «Αποκάλυψη τώρα», αποφασίζει και ενεργεί με βάση τη δική του διεστραμμένη –και βαθιά ρατσιστική– λογική. Στον αντίποδα, ο Σίζαρ και οι συν αυτώ, ενσαρκώνουν τις αξίες της οικογένειας, της φιλίας και του αγώνα κατά της καταπίεσης. Ολα αυτά μοιάζουν, και σε ένα βαθμό είναι, υπερβολικά «αμερικάνικα», όμως το φιλμ του Ματ Ριβς είναι τόσο καλοφτιαγμένο, που τελικά λίγοι θα ενοχληθούν.

«Το μπαρ» (***) του Αλεξ ντε λα Ιγκλέσια είναι ένα ιδιαίτερο θρίλερ με πρωταγωνιστές μια σειρά πολύ διαφορετικών μεταξύ τους χαρακτήρων, οι οποίοι βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε ένα μπαρ της Μαδρίτης, κατά τη διάρκεια μιας κατάστασης έκτακτης ανάγκης. Η ιδέα του «Εξολοθρευτή Αγγελου» του Μπουνιουέλ επανέρχεται σε μια σύγχρονη εκδοχή: ο πρώην αστυνομικός, ο απατεώνας, ο χίπστερ, ο εργάτης, η όμορφη ψηλομύτα κ.ο.κ. θα αναγκαστούν όχι μόνο να συνυπάρξουν αλλά και να συνεργαστούν προκειμένου να σώσουν την ίδια τη ζωή τους. Στην πορεία, θα έρθουν στην επιφάνεια οι μικρές και μεγάλες διαφορές, τα ένστικτα και οι τρόμοι τους. Καθώς η αγωνία μεγαλώνει, το σουρεαλιστικό και το παράλογο πασπαλίζουν (ευεργετικά) το σύνολο, οδηγώντας το στη ζώνη στης μαύρης κωμωδίας.

Κυκλοφορεί ακόμα το τεχνολογικό θρίλερ «Ο κύκλος» (**½) με την Εμα Γουότσον στον ρόλο μιας νεαρής γυναίκας, η οποία προσλαμβάνεται για να δουλέψει σε έναν κολοσσό των ψηφιακών συσκευών και των social media. Ξεκινώντας από τα (πολύ) χαμηλά αλλά αποφασισμένη να ξεχωρίσει, η κοπέλα θα τραβήξει σύντομα την προσοχή του ιδρυτή της εταιρείας (Τομ Χανκς) χάρη στις πρωτότυπες ιδέες της. Παρ’ όλες τις αδυναμίες του –κυρίως σεναριακές– το φιλμ καταφέρνει να σχολιάσει αρκετά εύστοχα πολύ σύγχρονα ζητήματα, που έχουν να κάνουν με την παρακολούθηση, την «ανθρωποφαγία» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και την παντοδυναμία των κορυφαίων εταιρειών τεχνολογίας, οι οποίες συναγωνίζονται πια σε προϋπολογισμούς ολόκληρα κράτη.

CINEMA ALERT

Μάλλον είναι ο άνθρωπος που όλοι οι μεγάλοι παραγωγοί του Χόλιγουντ καλούν πρώτο όταν έχουν ένα σπουδαίο χαρακτήρα που πρέπει να ζωντανέψει με την τεχνολογία motion capture. Ο Αντι Σέρκις, τον οποίο αυτή την εβδομάδα βλέπουμε ξανά πίσω από τις θαυμαστά λεπτομερείς εκφράσεις του πιθήκου Σίζαρ, είναι ο απόλυτος γκουρού της συγκεκριμένης κατηγορίας. Ολοι βέβαια τον γνωρίσαμε μέσω της ασύγκριτης ερμηνείας του ως Γκόλουμ στον «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ