Οι περιπέτειες της αμερικανικής General Motors στη Βενεζουέλα

Οι περιπέτειες της αμερικανικής General Motors στη Βενεζουέλα

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση της Βενεζουέλας μέσα από κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων, που ανήκαν σε ξένους ομίλους, έχει προχωρήσει σε εθνικοποιήσεις.

Η διαδικασία αυτή ακολουθείται από τον νυν αμφιλεγόμενο πρόεδρο της χώρας, Νικολάς Μαδούρο, όπως συνέβαινε και με τον προκάτοχό του αποβιώσαντα πλέον Ούγκο Τσάβες. Τα πράγματα, όμως, είναι διαφορετικά στην περίπτωση της κατάσχεσης του εργοστασίου της αμερικανικής General Motors αξίας 100 εκατ. δολαρίων τον Απρίλιο. Πίσω από την κίνηση αυτή φαίνεται πως κρύβεται ένας άνθρωπος με αμφιλεγόμενα κίνητρα, ο Καλέντ Κανσάο, πρώην ιδιοκτήτης δύο αντιπροσωπειών της General Motors, και η συνεργάτριά του Ελενα Ροντρίγκες. Σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, ο Κανσάο έπεισε το δικαστήριο να προβεί σε κατάσχεση των εγκαταστάσεων, ώστε να δοθεί τέλος σε μία μακρόχρονη δικαστική του διαμάχη με την GM. Είχε ξεκινήσει ως ελάσσων διαφορά μεταξύ του Κανσάο, της Ροντρίγκες και της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και αφορούσε τη λήξη της σύμβασης για την ισχύ της αντιπροσωπείας. Ωστόσο, διήρκεσε 17 χρόνια. Κατά το Reuters, η συγκεκριμένη κατάσχεση ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες, γιατί υπάρχει ανάμειξη ιδιώτη και όχι της κυβέρνησης.

Κι αυτό φανερώνει έναν ακόμα κίνδυνο για το επιχειρείν στη Βενεζουέλα, ο οποίος σχετίζεται με το εξασθενημένο σύστημα δικαιοσύνης. Η ιστορία έχει ως εξής: η General Motors το 2000 δεν ανανέωσε την άδεια στον Καλέντ Κανσάο, επειδή οι αντιπροσωπείες του δεν πληρούσαν τις ελάχιστες προδιαγραφές, δηλαδή το να πουλάνε τουλάχιστον 25 αυτοκίνητα σε μηνιαία βάση. Ο πρώην ιδιοκτήτης τους ισχυρίζεται σήμερα ότι η απόφαση της General Motors είχε τραγικές συνέπειες για εκείνον και την οικογένειά του και προσέφυγε στη Δικαιοσύνη.

Εν τω μεταξύ, η παραγωγή αυτοκινήτων της General Motors στη Βενεζουέλα διεκόπη το 2015 εξαιτίας της αδυναμίας της να εξασφαλίσει πρόσβαση στις αναγκαίες προμήθειες και εξαρτήματα. Οι 2.700 εργάτες απολύθηκαν. Εκπρόσωπος των εργαζομένων επιβεβαίωσε πως η GM συμφώνησε να τους πληρώνει και μετά το κλείσιμο του εργοστασίου. Το 2016 η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία τούς αντιπρότεινε πακέτο 3.500 δολαρίων σε ατομική βάση, για να σταματήσει τη μηνιαία πληρωμή τους. Εκείνοι αρνήθηκαν, διότι δεν τους συνέφερε και σήμερα αιτούνται πακέτων αποζημίωσης.

Φέτος τον Απρίλιο το δικαστήριο απεφάνθη ότι ως αποζημίωση ο Καλέντ Κανσάο θα λάβει το εργοστάσιο και συνολικά τα περιουσιακά στοιχεία της GM στη Βενεζουέλα. Πρώτα, όμως, θα ικανοποιηθούν οι οικονομικές απαιτήσεις των εργατών. Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Βενεζουέλας, το δικαστήριο οφείλει να δημοπρατήσει τα περιουσιακά στοιχεία της GM για να εκτελεστεί η απόφασή του. Εν τω μεταξύ, έδωσε εντολή στην αμερικανική εταιρεία να καταβάλει ένα είδος ενοικίου στον Kαλέντ Κανσάο, το οποίο κυμαινόταν στα 36.000 δολάρια το μήνα. Σε ερωτήσεις του Reuters, προς την General Motors, εάν προτίθεται να καταβάλει το ποσόν, δεν δόθηκε απάντηση.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή