Στρατηγική συνεργασία Μυτιληναίου – Κosmocar στην ηλεκτροκίνηση

Στρατηγική συνεργασία Μυτιληναίου – Κosmocar στην ηλεκτροκίνηση

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτροκίνησης εισέρχεται ο όμιλος Μυτιληναίου μέσω της Protergia και σε στρατηγική συνεργασία με την Kosmocar. Οι δύο εταιρείες σε κοινή συνέντευξη Τύπου χθες ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους στο νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που λανσάρει η Kosmocar στην Ελλάδα VW «e-up». To ηλεκτρικό αυτοκίνητο της γερμανικής φίρμας θα διατίθεται στην ελληνική αγορά στην τιμή των 19.950 ευρώ. Η Protergia επιδοτεί τον οικιακό φορτιστή (powered by Protergia), ενώ παρέχει δωρεάν ρεύμα για ένα χρόνο ή 10.000 χιλιόμετρα και επιπλέον ειδικό τιμολόγιο με έκπτωση έως 21% στις χρεώσεις ηλεκτρικού ρεύματος της οικίας των ιδιοκτητών του αυτοκινήτου. Το συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου (e-up) έχει 82 ίππους, αυτονομία 160 χιλιόμετρα και το κόστος μετακίνησης (μετά το δωρεάν πρώτο έτος) θα είναι 1,1 ευρώ/100 χιλιόμετρα, όταν για ένα βενζινοκίνητο σύγχρονης τεχνολογίας (5 λίτρα/100 χιλιόμετρα) το αντίστοιχο κόστος ξεπερνά τα 7 ευρώ/100 χιλιόμετρα. Το κόστος του e-up χωρίς την προωθητική ενέργεια (περιλαμβανομένου και του εξοπλισμού φόρτισης) φτάνει τις 30.000 ευρώ, δηλαδή οι καταναλωτές που θα επιλέξουν να αγοράσουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο για να καλύψουν τις αστικές ανάγκες μετακίνησης θα έχουν όφελος πάνω από 10.000 ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνεται το κέρδος από το καύσιμο, τα μειωμένα κόστη συντήρησης κ.λπ. Επίσης για την μπαταρία παρέχεται οκταετής εγγύηση, ενώ τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθεί από την Kosmocar πρόγραμμα επιδότησης ειδικά για το e-up.

Η ανακοίνωση της στρατηγικής συνεργασίας της Protergia συνέπεσε με την αιτιολογημένη γνώμη που απέστειλε χθες στην Ελλάδα και άλλες επτά χώρες η Ε.Ε. καλώντας τες να της κοινοποιήσουν το εθνικό τους πλαίσιο πολιτικής για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων (Οδηγία 2014/94). Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής, τα εθνικά πλαίσια πολιτικής είναι το βασικό μέσο που προβλέπει η Οδηγία για να εξασφαλιστεί η δημιουργία επαρκών υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, συμπεριλαμβανομένων σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και σημείων ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο και υδρογόνο και για να αποφευχθεί ο κατακερματισμός της εσωτερικής αγοράς. Η Ελλάδα έχει στη διάθεσή της δύο μήνες για να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της ως προς την Οδηγία, ενώ, σε αντίθετη περίπτωση, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα κατέχει θέση ουραγού στην Ευρώπη στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2016 από τα 78.873 αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν μόνο τα 32 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά. Την ίδια στιγμή, στη Νορβηγία μετά την παροχή σειράς κινήτρων που υιοθέτησε η χώρα (φορολογία, δωρεάν πάρκινγκ, υποδομές κ.λπ.) το ένα στα τρία αυτοκίνητα που πωλούνται τον χρόνο είναι ηλεκτρικά.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή