ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενας στους τέσσερις εργαζομένους στον ΟΛΠ θέλει μετάταξη στο Δημόσιο

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Για να προχωρήσουν, οι μετατάξεις χρειάζεται ακόμα πολύς δρόμος. Και κυρίως να βρεθούν οι θέσεις στο Δημόσιο που θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να καλύψουν και, κυρίως, να τις δεχθούν, αφού δύσκολα θα έχουν εξίσου υψηλές μισθολογικές αποδοχές με αυτές που υφίστανται στον Πειραιά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο ένας στους τέσσερις εργαζομένους στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) εκδήλωσε ενδιαφέρον για να μεταταχθεί στο Δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες της «Κ», τόσο από το υπουργείο Ναυτιλίας όσο και από τον ΟΛΠ, έχουν ήδη κατατεθεί περί τις 250 δηλώσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος στη Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο της σχετικής διαδικασίας που άνοιξε στις αρχές του μήνα. Μάλιστα, μέχρι στιγμής μόνον τέσσερις περιπτώσεις αφορούν διοικητικούς υπαλλήλους και πτυχιούχους μηχανικούς και η συντριπτική πλειονότητα αφορά εργατοτεχνίτες.

Κύκλοι του ΟΛΠ αλλά και του υπουργείου δεν αποκλείουν ο αριθμός αυτός να αγγίξει τελικά ακόμα και τους 300 ή και 350 εργαζομένους. Με δεδομένο πως το απασχολούμενο προσωπικό ανέρχεται σε 1.088 άτομα, σύμφωνα με την τελευταία παρουσίαση της διοίκησης της εισηγμένης στην ένωση θεσμικών επενδυτών, το δυνητικό ποσοστό αποχώρησης μπορεί να ανέλθει ακόμα και στο 30%. Την ίδια ώρα βρίσκονται σε εξέλιξη τόσο ένα πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου όσο και οι διαπραγματεύσεις για τις νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας στην εταιρεία, καθώς η τελευταία σύμβαση μαζί με τη μετενέργεια λήγει στις αρχές του φθινοπώρου.

Για να προχωρήσουν, πάντως, οι μετατάξεις χρειάζεται ακόμα πολύς δρόμος. Και κυρίως να βρεθούν οι θέσεις στο Δημόσιο που θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να πάνε και, κυρίως, να τις δεχθούν, αφού «δύσκολα θα έχουν εξίσου υψηλές μισθολογικές αποδοχές με αυτές που υφίστανται στον Πειραιά», εξηγούν οι επαΐοντες. Ειδικότερα, απαιτείται κατ’ αρχάς κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία θα ορίζεται ανώτατος αριθμός προσωπικού της κάθε εταιρείας (ΟΛΠ και ΟΛΘ) που επιτρέπεται να μεταταγεί και, δεύτερον, χρειάζεται επίσης κοινή απόφαση των υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την οποία θα ρυθμίζονται τα θέματα οργάνωσης, διαδικασίας και εφαρμογής. «Οι δεσμεύσεις απέναντι στους εργαζομένους είναι πάντα σεβαστές» σημειώνει μιλώντας στην «Κ» ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, ερωτηθείς σχετικά.

Πάντως, το ζήτημα των μετατάξεων του ΟΛΠ προκαλεί αντικρουόμενες τοποθετήσεις στην αγορά. Η μια πλευρά θεωρεί πως ο εξορθολογισμός του ανθρωπίνου δυναμικού του θα ενισχύσει τις αναπτυξιακές δυνατότητες της εισηγμένης και υπογραμμίζουν πως το μισθολογικό κόστος στον ΟΛΠ ανέρχεται στο 50% των λειτουργικών εξόδων, ήτοι περί τα 50 εκατ. ευρώ ετησίως. Η άλλη πλευρά εκτιμά πως η μετάταξη ενός τέτοιου ποσοστού εργαζομένων από τον ΟΛΠ, και προοπτικά πιθανόν και από τον ΟΛΘ, στο Δημόσιο θα επιβαρύνει σημαντικά τον δημόσιο προϋπολογισμό, εξανεμίζοντας μεσοπρόθεσμα το σύνολο του ποσού που εισέπραξε το Δημόσιο για την πώληση του 51% των μετοχών. Ομως η αλήθεια είναι κάπου στη μέση, αφού το δικαίωμα μετατάξεων δόθηκε για να εξασφαλιστεί η εργασιακή ειρήνη στο λιμάνι και να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση.

Συγκεκριμένα, η δυνατότητα μετάταξης δόθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ επί υπουργίας Θ. Δρίτσα με τον νόμο 4404 του 2016 ως αντάλλαγμα στους εργαζομένους για τον τερματισμό των περυσινών παρατεταμένων απεργιακών κινητοποιήσεων. Οι απεργίες, που διήρκεσαν περισσότερο από ένα μήνα, «γονάτισαν» το λιμάνι πέρυσι στις αρχές του καλοκαιριού.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ