ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Οι λεπτομέρειες δείχνουν ότι θα κρίνουν τον πρωταθλητή στην F1

ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΣΙΓΚΡΗΣ

Στο προηγούμενο γκραν πρι, ο Μπότας έσπασε το δίπολο Φέτελ-Χάμιλτον. Στο Σίλβερστοουν οι δύο πιλότοι της Φεράρι και της Μερσέντες θα προσπαθήσουν να ανακάμψουν.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το γεγονός πως το φετινό πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 είναι το πιο αμφίρροπο των τελευταίων ετών, μεταξύ Φέτελ και Χάμιλτον, επιβεβαιώνεται συνεχώς και με κάθε ευκαιρία. Είτε για λόγους εξωαγωνιστικούς, όπως οι βαριές κουβέντες που αντάλλαξαν οι δύο πιλότοι πριν από μερικές εβδομάδες, ύστερα από τη μεταξύ τους σύγκρουση στο Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν, είτε για λόγους αγωνιστικούς, όπως στο Γκραν Πρι της Αυστρίας την προηγούμενη εβδομάδα.

«Ηθελα άλλον ένα γύρο», μονολογούσε ο Φέτελ λίγες μόνο στιγμές μετά την ολοκλήρωση του αυστριακού Γκραν Πρι. Ηταν άλλωστε τόσο μικρή η διαφορά που είχε ο Φέτελ από τον Μπότας, που η δήλωση του οδηγού της Φεράρι είχε αναμφίβολα μεγάλη βάση. Ο Φέτελ πίεζε πάρα πολύ τον Μπότας που έστω και με δυσκολία κέρδισε τον αγώνα, πανηγυρίζοντας τη δεύτερη νίκη του στη σεζόν.

Ο λόγος που το πρωτάθλημα διεξάγεται σε τόσο οριακό σημείο μεταξύ Φεράρι και Μερσέντες, και κυρίως με μεγάλη δυσκολία πρόβλεψης του νικητή, έγκειται στο γεγονός ότι κανένα μονοθέσιο δεν υπερισχύει ξεκάθαρα από το άλλο. Κατά τα φαινόμενα, η Φεράρι παρουσιάζει το πιο δυνατό αυτοκίνητο, ωστόσο υπάρχουν πίστες στις οποίες η Μερσέντες αναδεικνύει τα δικά της αγωνιστικά προτερήματα. Το μόνο βέβαιο είναι πως η Φεράρι έχει επιστρέψει σε ρόλο πρωταγωνίστριας και η λαοφιλέστερη ομάδα του πρωταθλήματος οδηγεί την κούρσα των κατασκευαστών.

Με τις αλλαγές των τελευταίων ετών ως προς το πρόγραμμα της χρονιάς, η θερινή περίοδος αποκτά μεγαλύτερη σημασία, καθώς τα πολλά Γκραν Πρι συμπυκνωμένα τον Ιούλιο μπορούν να δημιουργήσουν μεγάλες διαφορές στην κατάταξη, που ενδέχεται να είναι δυσαναπλήρωτες στις εναπομείνασες αγωνιστικές του πρωταθλήματος. Ο Φέτελ παρουσιάζει μια σταθερότητα ανά τους αγώνες και ακόμη και στην «κακή» του μέρα κρατάει ένα υψηλό επίπεδο. Πέραν των νικών άλλωστε, που σίγουρα θα έρθουν για τους μεγάλους οδηγούς όπως ο Φέτελ ή ο Χάμιλτον, το πρωτάθλημα σε τόσο οριακό βαθμολογικό σημείο κρίνεται σε μεγάλο βαθμό από τη θέση που θα καταλάβει κάποιος όταν δεν τερματίζει πρώτος.

Αυτό το Σαββατοκύριακο, η Φόρμουλα 1 μεταφέρεται σε μία από τις ιστορικότερες πίστες του πρωταθλήματος, αυτήν του Σίλβερστοουν. Οπως αναφέρθηκε μέσα στην εβδομάδα, μάλιστα, οι ιδιοκτήτες της πίστας ενεργοποίησαν τη ρήτρα διακοπής του συμβολαίου, κάτι που σημαίνει πως το Σίλβερστοουν θα βγει από το Καλεντάρι της Φόρμουλα 1 το 2020. Αρχής γενομένης από το Γκραν Πρι αυτού του Σαββατοκύριακου, το Σίλβερστοουν θα αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον μέχρι το 2019 – η τελευταία χρονιά που θα βρίσκεται στο πρόγραμμα, τουλάχιστον με αυτήν τη σύσταση.

Μετά τα αποτελέσματα των τελευταίων εβδομάδων, ο Σεμπάστιαν Φέτελ κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά του στην κορυφή. O Γερμανός οδηγός της Φεράρι έχει 171 βαθμούς, με τον Λούις Χάμιλτον στη δεύτερη θέση με 151. Τρίτος είναι ο Βάλτερι Μπότας με 136, τέταρτος ο Ντάνιελ Ρικιάρντο με 107 και πέμπτος ο Κίμι Ράικονεν με 83.

Με χωρητικότητα 150 χιλιάδων θεατών, το Σίλβερστοουν υποδέχεται οδηγούς και κατασκευαστές σε μια κρίσιμη καμπή του και τον Χάμιλτον να παίζει μπροστά στο κοινό της πατρίδας του έναν αναμφίβολα οριακό αγώνα. Οι 18 στροφές της πίστας ενδεχομένως να δίνουν ένα μικρό προβάδισμα στη Μερσέντες, αλλά τα πάντα εξαρτώνται και από την ψυχραιμία και την επιμονή των πιλότων. Το μήκος της πίστας είναι 5,891 χιλιόμετρα και το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου διατηρεί ο Μαρκ Γουέμπερ από το 2013 με 1.33.401.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ