ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Γυμνή» η Abercrombie, αναζητεί ξανά στρατηγικό εταίρο

BLOOMBERG, REUTERS

Δεν την ακολουθεί πλέον το νεανικό κοινό που την ακολουθούσε τη δεκαετία του 1990, ενώ έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα και από την παρακμή των εμπορικών κέντρων, αλλά και από τη στροφή των καταναλωτών στις διαδικτυακές αγορές.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε δεινή θέση βρίσκεται η αμερικανική εταιρεία ειδών ένδυσης Abercrombie & Fitch, μετά την κατάρρευση των συνομιλιών με πιθανούς αγοραστές. Τα καταστήματα της εταιρείας κατείχαν περίοπτη θέση στα αμερικανικά εμπορικά κέντρα τη δεκαετία του 1990 και στις αρχές του 2000, ωστόσο έκτοτε η φίρμα έχει χάσει τη λάμψη της και το νεανικό κοινό της. Η αποχώρηση της Abercrombie & Fitch, στις αρχές της εβδομάδας, από τις συνομιλίες για πιθανή εξαγορά από τις εταιρείες ένδυσης Express ή American Eagle Outfitters, έχει οδηγήσει τη μετοχή της σε πτώση 27% από τα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας, καθώς πολλοί επενδυτές θεωρούσαν ότι η πιθανή εξαγορά αποτελούσε τον καλύτερο τρόπο αναβίωσης της φίρμας. Αποχωρώντας από τις διαπραγματεύσεις, η Abercrombie δεν διαθέτει πολλές επιλογές. Πλέον δεν την ακολουθεί το νεανικό κοινό που την ακολουθούσε τη δεκαετία του 1990, ενώ έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα και από την παρακμή των εμπορικών κέντρων και τη στροφή των καταναλωτών στις διαδικτυακές αγορές.

Ο πρόεδρος της εταιρείας Αρθουρ Μαρτίνες υποσχέθηκε την ανάληψη «σοβαρής, επιθετικής δράσης», ώστε να ενισχύσει την τιμή της μετοχής, μακροπρόθεσμα. Η εταιρεία επισημαίνει ότι μία από τις μάρκες της, η Hollister, παρουσιάζει καλές πωλήσεις και ότι εκπονεί σχέδιο για να αναζωογονήσει γενικότερα τη μάρκα Abercrombie.

Τον Μάιο είχε γίνει γνωστό ότι οι εταιρείες Express και American Eagle Outfitters διαπραγματεύονταν την εξαγορά της Abercrombie, γεγονός που είχε οδηγήσει σε προσωρινή άνοδο της μετοχής της. Σύμφωνα με το Reuters, η εταιρεία ιδιωτικού μετοχικού κεφαλαίου Sycamore Partners είχε πλησιάσει περισσότερο από κάθε άλλο διεκδικητή στο να εξαγοράσει την Abercrombie, ωστόσο φαίνεται ότι η τιμή που απαίτησε η τελευταία ήταν υψηλότερη από την τιμή που ήταν πρόθυμη να προσφέρει η Sycamore.

Σε διάστημα ενός έτους, η μετοχή της Abercrombie έχει υποχωρήσει κατά περίπου 49%, ενώ μόνο την περασμένη Δευτέρα είχε υποχωρήσει κατά 20%. Τελικά πριν από δύο εβδομάδες, η Sycamore συμφώνησε να εξαγοράσει έναντι 6,9 δισ. δολαρίων την αμερικανική αλυσίδα πώλησης ειδών γραφείου και αναλώσιμων Staples Inc.

Γενικότερα, ο κλάδος των λιανικών πωλήσεων έχει υποφέρει από αρκετές χρεοκοπίες και από την τάση κλεισίματος καταστημάτων, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο στην κατανάλωση φαγητού και στην πραγματοποίηση ταξιδιών, αντί να αγοράζουν ρούχα ή παπούτσια. Η Abercrombie δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες για τις προσφορές που είχε ενδεχομένως λάβει, και ανακοίνωσε πως δεν πρόκειται να σχολιάσει περαιτέρω το θέμα.

Η αποχώρηση από τις διαπραγματεύσεις έρχεται πέντε μήνες μετά τον διορισμό της Φραν Χόροβιτς ως διευθύνουσας συμβούλου, ώστε να καλύψει το κενό που είχε δημιουργήσει η αποχώρηση, πριν από δύο χρόνια, του Μάικ Τζέφρις, επί χρόνια επικεφαλής της εταιρείας. Η κ. Χόροβιτς θεωρούνταν από καιρό o επόμενος ηγέτης της εταιρείας, η οποία προσπαθεί εδώ και χρόνια να απευθυνθεί σε ένα ευρύτερο, από το νεανικό, κοινό.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας να αποκτήσει νέους πελάτες, η Abercrombie αναβίωσε ορισμένες από τις φίρμες της και πρόσθεσε νέα προϊόντα στις βιτρίνες των καταστημάτων της, ενώ έχει χαμηλώσει την ένταση της μουσικής που ακούγεται σε αυτά. Πλέον, τα ρούχα της Abercrombie απευθύνονται σε κοινό μεγαλύτερης ηλικίας, ενώ η φίρμα Hollister στοχεύει σε εφήβους καταναλωτές.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ