Αμήχανες «Βάκχες»

1' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι οκτώ ηθοποιοί φέρουν το σκηνικό στον ώμο τους: Εναν κύλινδρο με μπλε-μοβ τόπι, ο οποίος αποσπάται σε τρία μέρη και το τόπι ξετυλίγεται από τους ηθοποιούς στη σκηνή του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου (σκηνικά-κοστούμια της Κλειώς Μπομπότη). Πάνω σε αυτό οι ηθοποιοί θα αφηγηθούν την ιστορία των Βακχών με μόνο μέσο τον λόγο, χωρίς μουσική και με ελάχιστους φωτισμούς.

Η παράσταση σε σκηνοθεσία και διασκευή του Εκτορα Λυγίζου (αξιοποίησε τη μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά) την Παρασκευή και το Σάββατο στην Επίδαυρο (συμπαραγωγή Φεστιβάλ και ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας) είχε ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Κατ’ αρχάς οι ηθοποιοί δηλώνουν πως αφηγούνται τους ρόλους. Ετσι χάθηκαν ορισμένες μεγάλες στιγμές του έργου (π.χ. η μεταμφίεση του Πενθέα σε γυναίκα, η συνειδητοποίηση από την Αγαύη ότι θανάτωσε το παιδί της), για τις οποίες σε άλλη περίπτωση οι ηθοποιοί θα έπρεπε να «ενδώσουν» στη δραματοποίηση και στο συναίσθημα. Δεύτερο στοιχείο είναι η απουσία των χορικών –γι’ αυτό άλλωστε και η μικρή διάρκεια της παράστασης, περίπου 70 λεπτά– με αποτέλεσμα να αποστεώνεται το έργο και να χάνει τη ραχοκοκαλιά του, όπως αυτή ακτινογραφείται από τις αντιδράσεις του Χορού.

Η παράσταση, παρότι ενδιαφέρουσα πρόταση κυρίως ως ραδιοφωνικό άκουσμα, δίχασε το κοινό (συνολικά 7.000 θεατές και τις δύο ημέρες), με τους επικριτές να εστιάζουν στη δραματική γύμνια της.

Βεβαίως, ήταν ευκρινής η εργαστηριακού – σεμιναριακού τύπου δουλειά του Λυγίζου με τους ηθοποιούς (ξεχώρισαν οι Ανέζα Παπαδοπούλου, Αρης Μπαλής, Χρήστος Στέργιογλου, Αργύρης Πανταζάρας και ο ίδιος ο Λυγίζος), που τόλμησε να καταθέσει και την αμηχανία του απέναντι στην αρχαία δραματουργία. Aρκεί αυτό;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή