ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τα γεύματα που καταναλώνονται στην ηλιόλουστη Μεσόγειο έχουν συνδεθεί με ισχυρότερα οστά, υγιέστερη καρδιά και αυξημένο προσδόκιμο ζωής, ενώ έχει παρατηρηθεί μειωμένος κίνδυνος για διαβήτη και υψηλή αρτηριακή πίεση.

Πλέον μπορείτε να προσθέσετε στη συνεχώς επεκτεινόμενη λίστα με τους λόγους για τους οποίους πρέπει να ακολουθήσετε τη μεσογειακή διατροφή και τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης άνοιας.

Σε νέα έρευνα, που παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης για τη Νόσο Αλτσχάιμερ, στο Λονδίνο, αναφέρεται ότι οι ηλικιωμένοι που ακολούθησαν τη Μεσογειακή διατροφή, μείωσαν τον κίνδυνο εμφάνισης άνοιας, κατά το ένα τρίτο.

«Η διατροφή που βασίζεται στην κατανάλωση φυτικών προϊόντων, έχει συνδεθεί με καλύτερη γνωστική λειτουργία και μείωση του κινδύνου γνωστικής εξασθένησης, κατά τη διάρκεια της γήρανσης, σε ποσοστό 30% με 35%», δήλωσε η συγγραφέας Claire McEvoy, του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, στο Σαν Φρανσίσκο.

Η McEvoy τόνισε ότι επειδή η μελέτη διεξήχθη σε ένα εθνικά αντιπροσωπευτικό δείγμα του  πληθυσμού μεγαλύτερης ηλικίας «τα ευρήματα είναι σημαντικά και για τον γενικό πληθυσμό». «Η δραστηριότητα των γονιδίων μας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τέσσερις κύριους παράγοντες: τη διατροφή, την άσκηση, τον ύπνο και τη διαχείριση του άγχους», δήλωσε η Rudolph Tanzi, μια από τους επιστήμονες που συμμετείχαν στην έρευνα. «Ίσως η διατροφή να είναι ο πιο σημαντικός από αυτούς τους παράγοντες».

Η μελέτη της McEvoy ερεύνησε τις διατροφικές συνήθειες περίπου 6.000 ηλικιωμένων κατοίκων των ΗΠΑ, με μέσο όρο ηλικίας τα 68 έτη. Λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία, το φύλο, τη φυλή, το μορφωτικό επίπεδο, τον τρόπο ζωής και τα προβλήματα υγείας - όπως την παχυσαρκία, την υπέρταση, τον διαβήτη, την κατάθλιψη, το κάπνισμα και την σωματική αδράνεια – οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτοί που ακολούθησαν τη μεσογειακή διατροφή, είχαν 30 με 35% χαμηλότερο κίνδυνο γνωστικής διαταραχής.

Για όσο περισσότερο είχαν οι άνθρωποι αυτές τις διατροφικές συνήθειες, τόσο καλύτερη γνωστική λειτουργία παρουσίαζαν, είπε η McEvoy. Ενώ συνέχισε λέγοντας ότι ακόμα και αυτοί που δεν ήταν απόλυτα πιστοί στη Μεσογειακή διατροφή παρουσίασαν οφέλη, αλλά σε πολύ μικρότερο ποσοστό και έδειξαν λιγότερες πιθανότητες εμφάνισης συμπτωμάτων γνωστικής έκπτωσης, κατά 18%.

Πηγή: Shutterstock

Τι περιέχει η μεσογειακή διατροφή

Η Μεσογειακή διατροφή είναι απλή, με τις τροφές που καταναλώνονται στη διάρκεια κάθε γεύματος να είναι κυρίως τα φρούτα και τα λαχανικά,  τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα φασόλια και οι σπόροι, ενώ δίνεται μεγάλη έμφαση στο παρθένο ελαιόλαδο. Όποιος σκοπεύει να ακολουθήσει αυτή τη διατροφή, πρέπει να αποχαιρετήσει τη επεξεργασμένη ζάχαρη και το αλεύρι, καθώς και τα κακά λιπαρά όπως το βούτυρο. Το κρέας δεν αποτελεί βασικό συστατικό της διατροφής και αντ’ αυτού, συνίσταται η κατανάλωση αυγών, γαλακτοκομικών προϊόντων και πουλερικών, αλλά σε αρκετά περιορισμένες ποσότητες. Το ψάρι, ωστόσο, βρίσκεται σε περίοπτη θέση.

Πηγή: CNN Health

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ