ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Μade in USA», αρκεί να μην είναι ακριβότερο

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οι Αμερικανοί φαίνεται ότι λατρεύουν τα εγχώρια προϊόντα, ωστόσο δεν εκφράζουν τον ίδιο ενθουσιασμό όταν καλούνται να πληρώσουν λίγο παραπάνω για να τα αποκτήσουν. Αυτό προκύπτει από την έρευνα που διενεργήθηκε από το Reuters σε συνεργασία με την εταιρεία δημοσκοπήσεων Ipsos. Σύμφωνα με την έρευνα, το 70% των Αμερικανών θεωρεί «πολύ σημαντική» ή «αρκετά σημαντική» την αγορά προϊόντων που έχουν κατασκευαστεί αποκλειστικά και μόνο στις ΗΠΑ. Ωστόσο, παρά τη φρενίτιδα ενθουσιασμού που προκαλούν τα γνήσια αμερικανικά προϊόντα, 37% θα αρνούνταν να πληρώσουν έστω και λίγο παραπάνω για να τα αποκτήσουν.

Ενδεικτικά, το 26% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι είναι πρόθυμο να διαθέσει ένα ποσό λίγο παραπάνω από 5% της τιμής για να αποκτήσει κάποιο αμερικανικό προϊόν, ενώ περίπου το 21% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα μπορούσε να διαθέσει ένα ποσό που ξεπερνά το 10% της αρχικής τιμής για να αγοράσει ένα εγχώριο προϊόν. Η διάθεση των Αμερικανών να αγοράζουν μόνο εγχώρια προϊόντα έχει, κατά πάσα πιθανότητα, ενταθεί μετά την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος εξελέγη με τη δέσμευση να «φέρει πίσω» τις θέσεις εργασίας στον χώρο της μεταποίησης και να ενισχύσει την αμερικανική οικονομία. Υπενθυμίζεται, μάλιστα, ότι ο ίδιος είχε εξαρχής εξαπολύσει μύδρους εναντίον όσων αμερικανικών εταιρειών πρόκειται να μεταφέρουν τις μονάδες παραγωγής εκτός ΗΠΑ.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι χαμηλόμισθοι Αμερικανοί εμφανίζονται ως υπέρμαχοι των αμερικανικών προϊόντων, παρότι δεν δύνανται να πληρώσουν παραπάνω για να τα αποκτήσουν. Οι καταναλωτές θέτουν σε γενικές γραμμές ως βασική προτεραιότητα την τιμή του προϊόντος. Εκπρόσωπος του αμερικανικού κολοσσού λιανικού εμπορίου Wal-Mart Stores δήλωσε στο πρακτορείο Reuters ότι οι πελάτες του τού έχουν διαμηνύσει ότι αυτό που τους ενδιαφέρει είναι η προέλευση του προϊόντος και δευτερευόντως η τιμή του.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα καλά νέα για τα αμερικανικά εργοστάσια είναι ότι οι πολίτες των ΗΠΑ δίνουν έμφαση στην ποιότητα πολλών προϊόντων. Ειδικότερα, το 31% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στη χώρα τους είναι τα καλύτερα σε όλο τον κόσμο. Τα γερμανικά αυτοκίνητα επελέχθησαν από το 23% των ερωτηθέντων, ενώ το 38% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι τα αμερικανικά ρούχα είναι τα καλύτερα που κυκλοφορούν στην παγκόσμια αγορά. Σύμφωνα, όμως, με τον πρόεδρο της αμερικανικής εταιρείας κατασκευής ειδών κηπουρικής AMES Companies Μαρκ Τρέιλορ, «δεν χρειάζεται η τιμή των προϊόντων να είναι τόσο φθηνή όσο των εισαγομένων». Ο ίδιος, μάλιστα, δηλώνει ότι πουλάει τα καροτσάκια που κατασκευάζει η εταιρεία του στους Αμερικανούς εμπόρους 10% περισσότερο σε σχέση με την τιμή των αντίστοιχων εισαγομένων. Ο κ. Τρέιλορ δήλωσε ότι ένα άλλο μυστικό επιτυχίας για τις αμερικανικές μεταποιητικές εταιρείες είναι να επενδύσουν στην τεχνολογία, προκειμένου να περιορίσουν και το λειτουργικό τους κόστος. Πρόσφατα, η εταιρεία AMES, το εργοστάσιο της οποίας βρίσκεται στο Χάρισμπεργκ της Πενσιλβάνια, διέθεσε 50 εκατ. δολάρια για να αναβαθμίσει τις μονάδες και τον εξοπλισμό της στις περιοχές όπου δραστηριοποιείται.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ