ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το εμπάργκο στο Κατάρ πλήττει το εμπόριο στον Κόλπο

Εξαιτίας του εμπάργκο, η θέση του άλλοτε ισχυρού οικονομικά εμιράτου έχει αρχίσει να αποσταθεροποιείται ως προς τις υπόλοιπες χώρες του Περσικού Κόλπου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στον απόηχο της διακοπής των διπλωματικών σχέσεων του Κατάρ με τη Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Μπαχρέιν και την Αίγυπτο, πολλές χώρες του Περσικού Κόλπου έχουν υποστεί ισχυρό πλήγμα στον τομέα των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων, κυρίως λόγω της αδυναμίας τους να ταξιδέψουν προς την αραβική χώρα. Οι επιχειρήσεις όσων διατηρούσαν δεσμούς με το Κατάρ έχουν αρχίσει να κλυδωνίζονται λόγω της πτώσης των τιμών του πετρελαίου και, κυρίως, λόγω του εμπάργκο που ετέθη από τις χώρες του Περσικού Κόλπου. Αυτό προκαλεί αβεβαιότητα και αυξάνει τα λειτουργικά κόστη όσων διατηρούν μέρος των επιχειρήσεών τους στο αποκλεισμένο Κατάρ. Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, o Μοχάμεντ Σαλέχ, ο οποίος διατηρεί επιχείρηση διανομής υλικών για την κατασκευή κτιρίων σε όλες τις χώρες του Περσικού Κόλπου, δεν μπορούσε να μεταφέρει τα προϊόντα από το λιμάνι Τζεμπέλ Αλί στο Ντουμπάι προς το Κατάρ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πάρει δάνειο για να πληρώσει τους προμηθευτές του, χάνοντας περίπου 39.000 δολάρια.

Σημειώνεται ότι το λιμάνι μεταφόρτωσης Τζεμπέλ Αλί έχει απαγορεύσει τη διέλευση εμπορικών πλοίων από και προς το Κατάρ μέχρι να υπάρξει νεότερη προειδοποίηση από τις Αρχές της χώρας. Ο ίδιος δήλωσε ότι «τη μια στιγμή προχωράμε σε επιχειρηματικές δραστηριότητες με το Κατάρ και την ακριβώς επόμενη στιγμή μάς λένε ότι έχουμε αναπτύξει επιχειρηματικές σχέσεις με οικονομικούς τρομοκράτες».

Εξαιτίας της παρατεταμένης κρίσης στις σχέσεις μεταξύ του Κατάρ και των υπόλοιπων χωρών, η θέση του άλλοτε ισχυρού οικονομικά εμιράτου έχει αρχίσει να αποσταθεροποιείται σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες του Περσικού Κόλπου. Εργολάβος περιγράφει στους Financial Times την κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στο Κατάρ, λέγοντας ότι κάποτε η χώρα υπήρξε ισχυρό οικονομικό κέντρο, ωστόσο πλέον τα πάντα έχουν ακριβύνει. Ανάλογη είναι και η περίπτωση του κ. Σαλέχ, ο οποίος διατηρεί εταιρεία παραγωγής εργαλείων αλλά το μεταφορικό και λογιστικό κόστος δυσχεραίνει τις δραστηριότητές του μεταξύ Κατάρ και Ντουμπάι.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ