ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση τζίρου κατά 15% για Ολυμπιακή Ζυθοποιία το 2016 λόγω των... φόρων

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η προσαρμογή μετά τη συγχώνευση (Ολυμπιακής Ζυθοποιίας και Μύθος Ζυθοποιίας) και η αναταραχή που προκάλεσε η διακοπή της λειτουργίας της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «Μαρινόπουλος» ήταν τα δύο γεγονότα που φαίνεται να επηρέασαν περισσότερο την πορεία της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας το 2016.

Η εταιρεία –θυγατρική στην Ελλάδα του ομίλου Carlsberg– αναμένει καλύτερη πορεία την τρέχουσα χρονιά.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας για το έτος 2016, ο κύκλος εργασιών της από πωλήσεις ζύθου διαμορφώθηκε σε 146,85 εκατ. ευρώ, ενώ σημειώθηκαν κέρδη χρήσης προ φόρων 1,82 εκατ. ευρώ. Η μεγάλη αύξηση, πάντως, του κύκλου εργασιών, κατά 15% σε σύγκριση με το 2015, αποδίδεται από την ίδια την εταιρεία κυρίως στην αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στην μπίρα από την 1η Ιουνίου 2016. Μάλιστα, όπως σημειώνεται στην έκθεση, ενώ η αγορά κινείτο με σταθερό ρυθμό μέχρι την αύξηση του ΕΦΚ, στη συνέχεια υποχώρησε σημαντικά ο όγκος πωλήσεων.

Αρνητικά επηρεάστηκαν οι εξαγωγές, καθώς η συγχώνευση απαιτούσε αναδιάρθρωση του δικτύου των διανομέων, κάτι το οποίο απέφερε τελικά μικρότερο ποσοστό ανάπτυξης από το αναμενόμενο. «Τα περισσότερα από τα θέματα αυτά λύθηκαν στις αρχές του 2017, όπου ευελπιστούμε να επιφέρει μεγαλύτερη ανάπτυξη και ακόμη μεγαλύτερη αυξητική τάση στο μέλλον», αναφέρεται στην έκθεση.

Σε ό,τι αφορά την υπόθεση «Μαρινόπουλος», στην έκθεση τονίζεται ότι η εξέλιξη στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ επηρέασε τις οικονομικές καταστάσεις της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας για το 2016 λόγω της υψηλής πρόβλεψης επισφαλειών που διενεργήθηκε. Πάντως, εκφράζεται η προσδοκία ότι η κατάσταση θα εξομαλυνθεί μέσα στο 2017 και θα βελτιώσει γενικότερα την κατάσταση της αγοράς. Σημειώνεται, επίσης, ότι η εταιρεία έχει υποβάλει αίτηση για την υπαγωγή στον αναπτυξιακό νόμο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ