ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ερευνα Ε.Ε. για 3 γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες

REUTERS, A.P.

VW, BMW και Daimler φέρεται να συζητούσαν τον καθορισμό της τιμής των εξαρτημάτων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής βρίσκονται οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen, BMW και Daimler, επειδή υπάρχουν υπόνοιες συγκρότησης καρτέλ για την παραγωγή οχημάτων. Αν επαληθευθούν οι υποψίες, ενδεχομένως να πρόκειται για το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα σκάνδαλο στην ιστορία της Γερμανίας, ξεπερνώντας κι εκείνο των εκπομπών ρύπων της Volkswagen. Σύμφωνα με δημοσιεύματα (Reuters, Financial Times, Politico, Guardian), oι Volkswagen, BMW και Daimler φέρεται ότι συγκρότησαν μυστικές ομάδες με ειδικούς μηχανικούς και αναλυτές της αγοράς.

Οπως αναφέρει ο Guardian, επικαλούμενος το Der Spiegel, οι εταιρείες φέρεται ότι εκμεταλλεύονταν τις κλαδικές επιτροπές ώστε να συζητήσουν τον καθορισμό της τιμής των εξαρτημάτων, μεταξύ των οποίων και των συστημάτων διαχείρισης των εκπομπών ρύπων στα πετρελαιοκίνητα οχήματα και τον καθορισμό τιμής των νέων τεχνολογιών. Επιπλέον, σε αυτό το πλαίσιο συζητούσαν εάν αυτή η συγκρότηση ομάδων συνιστά παραβίαση του θεμιτού ανταγωνισμού. Χθες οι μετοχές του κλάδου υποχώρησαν, όταν έγιναν γνωστές οι έρευνες για το καρτέλ. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Volkswagen, αύριο συγκαλείται έκτακτο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας να συζητήσει τις καταγγελίες περί δημιουργίας καρτέλ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όπως και η αρμόδια αρχή ανταγωνισμού της Γερμανίας δήλωσαν πως ακόμη είναι πολύ νωρίς για να δοθούν στοιχεία σχετικά με τις έρευνές τους. Το βέβαιον είναι ότι σε τέτοιες περιπτώσεις και με τα όσα είναι ήδη γνωστά για τα πεπραγμένα της Κομισιόν σε υποθέσεις καρτέλ, αναμένεται η επιβολή βαρύτατου προστίμου. Προφανώς το πρόστιμο θα επιβληθεί εάν αποδειχθεί ότι είχε υπάρξει καρτέλ στους κόλπους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το Der Spiegel επισημαίνει ότι από τη δεκαετία του 1990 αρχίζει η ιστορία με τη συγκρότηση μυστικών ομάδων στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι Αρχές ενημερώθηκαν για την πρακτική αυτή από εκθέσεις των ίδιων των ομίλων, όπως αναφέρει το www.politico.eu. Συγκεκριμένα, η Volkswagen υπέβαλε σχετική έκθεση στις γερμανικές αρχές ανταγωνισμού, στην οποία αναφέρει ότι είχε συνάψει συμφωνίες με τις Audi, Porsche, BMW και Daimler προκειμένου να δημιουργήσουν μυστικές ομάδες εργασίας. Σκοπός των εταιρειών ήταν να μπορέσουν να συνεργαστούν σε οικονομικά και τεχνικά θέματα αλλά και σε διαδικασίες παραγωγής. Αντίστοιχη έκθεση είχαν υποβάλει και τα στελέχη της Daimler.

Τέλος, υπενθυμίζεται πως ήδη η Volkswagen κατά κύριο λόγο, αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό και η Audi και η Porsche, είναι αναμεμειγμένες στην υπόθεση εξαπάτησης των διεθνών αρχών για τις εκπομπές ρύπων. Η ιστορία με τη συστηματική και πολύχρονη απάτη της Volkswagen με το «πειραγμένο» λογισμικό στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητά της δεν έχει κλείσει ακόμη.
 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ