Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμέτωπη με ιστορικό σκάνδαλο

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμέτωπη με ιστορικό σκάνδαλο

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αντιμέτωπη με την πιθανώς σοβαρότερη πρόκληση στην ιστορία της βρίσκεται η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, εξαιτίας των υπονοιών για σύσταση καρτέλ από τη Volkswagen, την BMW και την Daimler. H Koμισιόν και η αρμόδια γερμανική αρχή ανταγωνισμού διερευνούν επισήμως την υπόθεση, ενώ και οι Αρχές στις ΗΠΑ θα εξετάσουν το θέμα. Οι Αμερικανοί έφεραν στο φως το μεγάλο σκάνδαλο απάτης της Volkswagen σχετικά με τα επίπεδα εκπομπών ρύπων από τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της. Το σκάνδαλο έχει πλήξει σε επίπεδο κύρους και γοήτρου τη γερμανική εταιρεία και τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας εν γένει. H Mπριγκίτε Τσίπριες, υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας, αναφερόμενη στις κατηγορίες περί καρτέλ, τόνισε ότι διακυβεύεται η αξιοπιστία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σε δημοσίευμα του Der Spiegel αποκαλύπτεται ότι από τη δεκαετία του 1990 οι γερμανικές εταιρείες αυτοκινήτων συνεργάζονται. Αναλυτές λένε ότι ακολουθούν το μοντέλο που οι Αμερικανοί θεωρητικοί του μάνατζμεντ ονομάζουν «compete and collaborate». Ενώ φαίνεται ότι η μία ανταγωνίζεται σκληρά την άλλη, στο παρασκήνιο συγκροτούν ομάδες και συζητούν θέματα τεχνολογίας, εξαρτημάτων και προμηθειών. Η σημαντικότερη κατηγορία έχει να κάνει με το ότι οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες, Volkswagen, BMW και Daimler, συμφώνησαν να χρησιμοποιούν μόνο μικρές δεξαμενές για το AdBlue, ένα διάλυμα ουρίας που είναι σημαντικό για την εξουδετέρωση των εκπομπών ρύπων από ντιζελοκινητήρες. Μέχρι στιγμής, όμως, όπως αναφέρουν οι Financial Times, δεν έχει αποδειχθεί ότι υπήρξε συνεννόηση για τις τιμές τελικών προϊόντων.

Στελέχη της ΒMW αρνούνται οποιαδήποτε συνεργασία με τις άλλες δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, αναφέρει το Blοomberg. «Εμείς προχωράμε πολύ πέραν του ανταγωνισμού, ώστε να προσφέρουμε στην αγορά τα καλύτερα συστήματα διαχείρισης ρύπων», επισημαίνουν. Βέβαια, αναφερόμενα στα περί καρτέλ, τα στελέχη διευκρίνισαν ότι η συνεργασία μεταξύ εταιρειών δεν είναι ασυνήθιστο, αρκεί να τηρούνται οι κανόνες.

Οσον αφορά την Κομισιόν, έχει καταστήσει σαφή τη διάθεσή της να είναι όσον το δυνατόν πιο αυστηρή. Ειδικά, η Διεύθυνση Ανταγωνισμού, υπό τη Μαργκρέτε Βεστάγκερ, έχει δείξει ότι δεν κάμπτεται από πολιτικές πιέσεις. Κι ενώ πολλοί την έχουν κατηγορήσει ότι διακατέχεται από«αντιαμερικανισμό», εξαιτίας των υψηλών προστίμων σε αμερικανικούς ομίλους, φαίνεται ότι ήρθε η ώρα να δείξει πως δεν υπάρχει προκατάληψη. «Τη γνωρίζω και ξέρω πως δεν θα διστάσει να κυνηγήσει τους Γερμανούς, αποδεικνύοντας ότι δεν στρέφεται κατά Αμερικανών αλλά και κατά Ευρωπαίων που παραβαίνουν τους κανόνες», επισημαίνει ο ευρωβουλευτής των Πρασίνων, Φιλίπ Λαμπέρ. Τι θα σημάνει, όμως, εάν η Μαργκρέτε Βεστάγκερ επιβάλει πρόστιμα; Συνήθως αυτά καθορίζονται βάσει των ετησίων εσόδων από τις πωλήσεις στα αμφιλεγόμενα προϊόντα, τη διάρκεια της παράβασης και τη βαρύτητα του ατοπήματος. Το ανώτατο όριο φθάνει το 10% των παγκοσμίων εσόδων, δηλαδή 8 δισ. ευρώ για την BMW, 14 δισ. ευρώ για την Daimler και 19 δισ. ευρώ για τη Volkswagen.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή