Παραδόθηκε το τμήμα Αρτας- Αμφιλοχίας της Ιονίας Οδού

Παραδόθηκε το τμήμα Αρτας- Αμφιλοχίας της Ιονίας Οδού

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα βήμα πριν από την πολυπόθητη ολοκλήρωση βρίσκεται η Ιονία Οδός. Επειτα από πολυετείς καθυστερήσεις, χθες παραδόθηκε στην κυκλοφορία το τρίτο τμήμα του οδικού άξονα, από την Αμφιλοχία έως την Αρτα μήκους 27 χιλιομέτρων. Επομένως, οι ταξιδιώτες μπορούν πλέον να ταξιδεύουν σε ενιαίο αυτοκινητόδρομο για 182 συνεχή χιλιόμετρα, από το Αντίρριο έως την Πέρδικα Ιωαννίνων. Το τέταρτο και τελευταίο τμήμα αναμένεται να παραδοθεί τον Αύγουστο.

Ειδικότερα, τα εγκαίνια πραγματοποίησε χθες ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, παρουσία τοπικών παραγόντων. «Ο δρόμος που έχει πολλαπλάσια εικονοστάσια απ’ ό,τι χιλιόμετρα (σ.σ. η παλαιά εθνική οδός) ανήκει πλέον στο παρελθόν», τόνισε ο υπουργός, αναφερόμενος στις συνθήκες ασφαλείας στον νέο αυτοκινητόδρομο. Με το νέο τμήμα, που κατασκεύασε η κοινοπραξία Νέα Οδός, παρακάμπτονται οι στροφές της περιοχής του Μενιδίου και μειώνεται η διάρκεια της διαδρομής από τον κόμβο Αμφιλοχίας έως και την παράκαμψη Αρτας σχεδόν στο μισό (από 40 λεπτά που διαρκεί σήμερα μέσω της υφιστάμενης εθνικής οδού, δεν θα ξεπερνά τα 20 λεπτά μέσω της Ιονίας Οδού).

Μείωση χρόνου ταξιδιού

Το νέο τμήμα συνένωσε τα δύο ήδη λειτουργούντα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου, από το Αντίρριο έως την Αμφιλοχία (102 χλμ.) και από την Αρτα έως την Πέρδικα Ιωαννίνων (53 χλμ.), δημιουργώντας έναν ενιαίο αυτοκινητόδρομο 183 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με την κοινοπραξία, το ταξίδι από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα, μέσω των λειτουργούντων τμημάτων της Ιονίας Οδού, θα διαρκεί σήμερα περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά, αντί σχεδόν 3,5 ωρών που απαιτούνταν μέσω της παλαιάς εθνικής οδού. Με την πλήρη ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου, η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί σε μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά.

Οσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου τμήματος, θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης σε όλο το μήκος του. Στο νέο τμήμα περιλαμβάνεται η γέφυρα Μενιδίου, μήκους 539 μέτρων και μέγιστου ύψους 33 μέτρων, η οποία είναι η μεγαλύτερη στην Ιονία Οδό. Επίσης, ο σταθμός διοδίων Μενιδίου, ο οποίος αναμένεται να λειτουργήσει τον Σεπτέμβριο (όπως και ο σταθμός διοδίων Τερόβου, βορειότερα).

Τι υπολείπεται; Σύμφωνα με τη Νέα Οδό, το τέταρτο και τελευταίο τμήμα (Πέρδικα Ιωαννίνων – Εγνατία Οδός), μήκους 14 χιλιομέτρων, θα παραδοθεί μέσα στον Αύγουστο. Εντός του ίδιου μήνα θα λειτουργήσουν τα διόδια Κλόκοβας, που βρίσκονται στο νότιο κομμάτι του οδικού άξονα.

Σχετικά με το τμήμα της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας (από τη Μεταμόρφωση έως τη Σκάρφεια), το οποίο ανήκει στην ίδια οδική παραχώρηση, στις αρχές Αυγούστου, η Νέα Οδός αναμένεται να παραδώσει τη νέα στροφή (4 χλμ.) στην περιοχή της Υλίκης. Αγνωστη παραμένει η τύχη του ΣΕΑ Αταλάντης (το οποίο ωστόσο δεν δεσμεύεται από την προθεσμία του Αυγούστου) και των νέων σταθμών διοδίων στη Βαρυμπόμπη, στον Αγιο Στέφανο (πλευρικά) και στη Χαλκίδα (μετωπικά), που προβλέπονται από τη σύμβαση παραχώρησης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή