Μόνο πράσινα οχήματα μετά το 2040 και στη Βρετανία

Μόνο πράσινα οχήματα μετά το 2040 και στη Βρετανία

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μετά την απόφαση της νεοεκλεγείσας κυβέρνησης Εμανουέλ Μακρόν να απαγορεύσει την πώληση των πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έως το 2040, σειρά έχει η Βρετανία να ακολουθήσει το παράδειγμα της γαλλικής κυβέρνησης. H κυβέρνηση της Τερέζα Μέι ανακοίνωσε χθες ότι θα απαγορεύσει την πώληση ντιζελοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων από το 2040, στην προσπάθειά της να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, προαναγγέλλοντας έτσι την έλευση νέας εποχής στον χώρο της μετακίνησης. Με αυτήν την απόφαση, η Βρετανία θα μειώσει τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, που έχουν κατά καιρούς στοχοποιηθεί λόγω της εκπομπής οξειδίων του αζώτου, τα οποία προκαλούν στους Βρετανούς πολίτες σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα. Η βρετανική κυβέρνηση δέχτηκε πιέσεις να λάβει άμεσες αποφάσεις για να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, έχοντας μάλιστα χάσει πολλές δίκες από ακτιβιστικές οργανώσεις. Ο υπουργός Περιβάλλοντος Μάικλ Γκόουβ δήλωσε στο BBC ότι «σήμερα επιβεβαιώνουμε ότι αυτό σημαίνει πως δεν πρέπει να υπάρξουν νέα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα το 2040». Σύμφωνα με την εφημερίδα The Times, η βρετανική κυβέρνηση αναμένεται να διακόψει ακόμη και την πώληση των υβριδικών αυτοκινήτων.

Ο κ. Γκοβ δήλωσε, επίσης, ότι η κυβέρνηση θα διαθέσει 200 εκατ. λίρες στις τοπικές αρχές για ένα σχέδιο περιορισμού της πρόσβασης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε δρόμους που παρουσιάζουν την υψηλότερους ρύπους. Εν τω μεταξύ, ο ίδιος απορρίπτει την άμεση απαγόρευση των οχημάτων ντίζελ από τα κέντρα των πόλεων, καθώς τάσσεται υπέρ των περιορισμών των οχημάτων ανά δρόμο. Σημειώνεται ότι οι δήμαρχοι του Παρισιού, της Μαδρίτης, του Μεξικού και της Αθήνας έχουν ανακοινώσει ότι σχεδιάζουν να απαγορεύσουν τα οχήματα ντίζελ από το κέντρο των πόλεών έως το 2025.

Ωστόσο, το εγχείρημα παρουσιάζει δυσκολίες. Η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα στη Βρετανία εκτιμάται ότι είναι μικρότερη από 5%, με τους οδηγούς να εκφράζουν επιφυλάξεις για το κόστος τους, καθώς και για τους περιορισμένους σταθμούς φόρτισης των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Επίσης, οι κατασκευαστές έχουν εκφράσει ανησυχία για το κόστος των επενδύσεων, πριν βεβαιωθούν για τη ζήτηση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τον Μάικ Χάγουες, επικεφαλής του Society of Motor Manufacters and Traders (SMMT), «μπορούμε να υπονομεύσουμε τον κλάδο της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αν δεν της δώσουμε αρκετό χρόνο για να προσαρμοστεί».

Πάντως, υπάρχουν εταιρείες που έχουν εκφράσει την επιθυμία να στραφούν προς την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ή και αυτόνομων οχημάτων, εγκαταλείποντας οριστικά τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η Volvo ήταν η πρώτη μεγάλη παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία που όρισε μια συγκεκριμένη ημερομηνία για να αποσύρει τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ανακοίνωσε ότι όλα τα μοντέλα της που θα κυκλοφορήσουν μετά το 2019 θα είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η γαλλική Renault-Nissan, η οποία το 2009 είχε γνωστοποιήσει ότι θα διαθέσει 4 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή