ΕΛΛΑΔΑ

Ανάδοχος για το 7ο κομμάτι Πάτρας-Πύργου

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Προσωρινός ανάδοχος στο 7ο κατά σειρά κομμάτι στο οποίο «σαλαμοποιήθηκε» ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου αναδείχθηκε από το υπουργείο Υποδομών. Πρόκειται για την κοινοπραξία Παπαϊωάννου-ΙΝΤΕΡΚΑΤ, η οποία προσέφερε έκπτωση 50,99%. Πάντως, καμία σύμβαση δεν έχει ακόμα υπογραφεί, καθώς δεν έχει εξασφαλιστεί η κοινοτική χρηματοδότηση.

Το τμήμα ΒΙΠΕ Πάτρας-Κάτω Αχαΐας (5,6 χλμ.) δημοπρατήθηκε προχθές με προϋπολογισμό 38,4 εκατ. ευρώ. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν εννέα εταιρείες ή κοινοπραξίες: τη δεύτερη μεγαλύτερη έκπτωση προσέφερε η Εργοδυναμική Πατρών (49,49%), κατόπιν η Ελληνική Υδροκατασκευή (48,40%) και η ΙΝΤΡΑΚΑΤ (45,59%). Πλέον απομένει η δημοπράτηση του τμήματος ΒΙΠΕ Πατρών-Μιντιλόγλι (7,6 χλμ.), η οποία θα πραγματοποιηθεί μέχρι το φθινόπωρο. Πάντως, ο ορίζοντας εκκίνησης των έργων δεν είναι ακόμα ορατός. Καμία από τις συμβάσεις δεν έχει ακόμα υπογραφεί και δεν θα υπογραφεί πριν εξασφαλιστεί η ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ.

Απαντώντας σε επερώτηση τριών βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών εκτίμησαν ότι μέχρι το τέλος Ιουλίου θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη ανάλυσης κόστους-οφέλους, προκειμένου να κατατεθεί ο φάκελος μεγάλου έργου στην Ε.Ε. Οπως επισημαίνεται στην απάντηση, η ομάδα Jaspers (που υποβοηθά την ένταξη έργων στο νέο ΕΣΠΑ) ζήτησε να αξιολογηθούν συμπληρωματικά ακόμα δύο ενδεχόμενα: κατασκευής του άξονα με μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (δηλαδή λιγότερες λωρίδες κυκλοφορίας) και της αναβάθμισης του υφιστάμενου δρόμου. Οσον αφορά την απόκτηση των απαραίτητων εκτάσεων, για το σύνολο του άξονα είχαν αρχικά απαλλοτριωθεί 4.048 στρέμματα. Επιπλέον ζητήθηκαν οκτώ συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις, εκ των οποίων οι τέσσερις έχουν συντελεστεί, οι δύο βρίσκονται σε διαδικασία συντέλεσης (στους δήμους Αμαλιάδας και Ιάρδανου) και οι δύο στο αρχικό στάδιο (στους δήμους Βουπρασίας, Λεχαινών, Ανδραβίδας, Τραγανού, Γαστούνης και Αμαλιάδας) στον προσδιορισμό της τιμής μονάδας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ