ΕΛΛΑΔΑ

Σπείρα ειδικευόταν στις κλοπές ακριβών αυτοκινήτων

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ

Τα μέλη του κυκλώματος στις μεταξύ τους επικοινωνίες αποκαλούσαν το αυτοκίνητο «κοπέλα» και την κλοπή Ι.Χ. «συνάντηση για καφέ».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οι BMW, τα Range Rover, οι Mercedes και άλλα πολυτελή αμάξια ήταν η... εξειδίκευση της σπείρας, τα μέλη της οποίας εξάρθρωσε το τμήμα «Διαρρηκτών» της ασφάλειας. Συνελήφθησαν εννέα άτομα, 8 Ελληνες 28 έως 30 ετών και ένας υπήκοος Αλβανίας 36 ετών. Κατηγορούνται για συγκρότηση εγκληματικής οργάνωσης και διακεκριμένες κλοπές. Από την έως τώρα έρευνα της ΕΛ.ΑΣ. έχουν εξιχνιαστεί 11 περιπτώσεις κλοπών αυτοκινήτων κυρίως Mercedes, BMW, Range Rover και Smart. Ταυτόχρονα, σε parking που χρησιμοποιούσε η σπείρα για να κρύβει τα κλεμμένα οχήματα βρέθηκαν ακόμα 11 μοτοσικλέτες και ένα jet ski. Δεν έχει προς το παρόν προσδιοριστεί πότε και από πού έχουν κλαπεί, κάτι που θα διευκρινιστεί μόλις ολοκληρωθεί η έρευνα στον αριθμό πλαισίου των οχημάτων. Η σπείρα δρούσε τουλάχιστον επί εννεάμηνο, καθώς η πρώτη από τις κλοπές που έχουν εξιχνιαστεί διαπράχθηκε τον Οκτώβριο του 2016. Αντίστοιχα, το τελευταίο «χτύπημα» των μελών της πριν συλληφθούν καταγράφηκε τη 14η Ιουλίου.

«Η διερεύνηση ήταν πολύμηνη, με φυσική και τεχνική επιτήρηση των δραστών, ενώ καταφέραμε να αποκωδικοποιήσουμε την επικοινωνία τους», δήλωσε χθες ο αναπληρωτής διοικητής της Ασφάλειας Αττικής, Γιώργος Καστάνης. Διαπιστώθηκε, για παράδειγμα, ότι οι συλληφθέντες αποκαλούσαν το αυτοκίνητο «κοπέλα» και την κλοπή Ι.Χ. «συνάντηση για καφέ». Οι περισσότεροι από τους 9 κατηγορουμένους έχουν συλληφθεί στο παρελθόν για κλοπές αυτοκινήτων, ενώ κατά τη διερεύνηση της υπόθεσης δεν διαπιστώθηκε η ιεραρχική δομή της σπείρας: ποιος δηλαδή ήταν ο «εγκέφαλος», ποια τα υπόλοιπα αρχηγικά μέλη κ.ο.κ. Αντίθετα, κατά την έρευνα προσδιορίστηκαν η μεθοδολογία δράσης της ομάδας και η κατανομή ρόλων μεταξύ των μελών της: Αλλοι εντόπιζαν τα αυτοκίνητα και άλλοι υλοποιούσαν το σχέδιο κλοπής τους, αφού πρώτα αφαιρούσαν τα συστήματα γεωγραφικού εντοπισμού τους (GPS).

Τα μέλη της σπείρας έκρυβαν τα κλεμμένα αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες σε υπόγεια parking και στη συνέχεια είτε τα αποσυναρμολογούσαν και τα διέθεταν στην αγορά ως ανταλλακτικά είτε τα πουλούσαν αφού πρώτα παραποιούσαν τους αριθμούς πλαισίου τους. Ερευνάται, μάλιστα, εάν ορισμένα από τα κλεμμένα οχήματα πουλήθηκαν στο εξωτερικό. Για να παρακάμπτουν τα συστήματα immobiliser των αυτοκινήτων, οι κατηγορούμενοι χρησιμοποιούσαν ειδικό λογισμικό (software), που είχαν εγκαταστήσει σε φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Επιπλέον, για να μειώσουν τον κίνδυνο εντοπισμού τους από την αστυνομία χρησιμοποιούσαν ghost phones, κινητά δηλαδή καταχωρισμένα σε ονόματα αλλοδαπών.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ