Αντιμέτωπη με μεγάλα σκάνδαλα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Αντιμέτωπη με μεγάλα σκάνδαλα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ενδεχομένως να βρίσκεται αντιμέτωπη με το μεγαλύτερο σκάνδαλο στην ιστορία της, ενώ ακόμα δεν έχει κατακάτσει η σκόνη από τη διεθνούς βεληνεκούς απάτη όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων της Volkswagen («Ντίζελγκεϊτ»). Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι αρχές ανταγωνισμού της Γερμανίας ερευνούν καταγγελίες για σύσταση καρτέλ από τη δεκαετία του 1990, μεταξύ των Volkswagen, BMW και Daimler. Με όσα έχουν γίνει γνωστά έως σήμερα, ίσως το πιθανολογούμενο καρτέλ να διαμόρφωσε και τις συνθήκες για το «Ντίζελγκεϊτ».

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Der Spiegel, οι τρεις κορυφαίες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν συγκροτήσει μυστικές ομάδες, αποτελούμενες από διευθυντικά στελέχη τους, οι οποίες ασχολούνταν με θέματα τεχνολογίας, προμηθευτών και τιμολόγησης. Μεταξύ άλλων, φέρεται ότι ασχολούνταν και με τα συστήματα διαχείρισης ρύπων και με την εξεύρεση τεχνικών λύσεων για μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του αζώτου.

Οι αποκαλύψεις έγιναν στο πλαίσιο των ερευνών που διεξάγονται στη Γερμανία για τη Volkswagen και το σκάνδαλο ρύπων. Σε επιστολή της προς τις εθνικές αρχές, η VW αναφέρει ότι περίπου 200 στελέχη της συναντήθηκαν με στελέχη των ανταγωνιστών της κατά τη δεκαετία του 1990 και ασχολήθηκαν με θέματα ανάπτυξης οχημάτων, φρένων και κινητήρων.

Οπως έγραψαν οι Ιrish Τimes, αν επαληθευθεί ότι έτσι λειτουργούσαν τα τελευταία 20 χρόνια οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, τότε ο κλάδος θα εισέλθει σε φάση βαθιάς κρίσης. Πρόσφατα σε συζητήσεις της με άλλους Ευρωπαίους ηγέτες η Γερμανίδα καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ τούς συνέστησε να στηρίξουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους, «επειδή δεν πρόκειται να επιβιώσουν με την παρούσα μορφή τους». Ο κλάδος των αυτοκινήτων συνεισφέρει κατά το ένα πέμπτο στα έσοδα των γερμανικών κρατικών ταμείων.

Ούτε η Volkswagen ούτε η Daimler επιβεβαίωσαν τα δημοσιεύματα, ενώ η BMW αντέδρασε έντονα. Διεμήνυσε ότι τα δικά της συστήματα διαχείρισης ρύπων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είναι καλύτερα από αυτά των ανταγωνιστριών της. Ωστόσο, επισήμανε ότι το «να συζητούν οι ανταγωνίστριες αυτοκινητοβιομηχανίες μεταξύ τους για θέματα εξαρτημάτων είναι κάτι πολύ συνηθισμένο». Μέχρι στιγμής δεν έχει αποδειχθεί ότι υπήρξε συνεννόηση μεταξύ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών για τον καθορισμό τιμών. Φέρεται, εντούτοις, ότι συντονίστηκαν για να συμφωνήσουν αν θα τοποθετήσουν μικρές και όχι μεγάλες δεξαμενές AdBlue. Σε αυτές μπαίνει το διάλυμα ουρίας, το οποίο καθαρίζει τις εκπομπές ρύπων. Ωστόσο, δεδομένου του μικρού μεγέθους τους, ο καθαρισμός δεν είναι επαρκής. Οπως αναφέρει ο ιστότοπος www.seekingalpha.com, που ασχολείται με αναλύσεις αγορών, «οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πολλά μέτωπα ανοικτά και σε επίπεδο ανταγωνισμού και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης». Αν αποδειχθεί ότι όντως είχαν συστήσει καρτέλ, τότε τα πρόστιμα από την Κομισιόν θα είναι πολύ μεγάλα. Ισως θέσουν σε κίνδυνο τα μελλοντικά τους σχέδια: την ανάπτυξη αυτοκινήτων χωρίς οδηγό και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Hδη η Volkswagen έχει βάλει στην άκρη 18 δισ. ευρώ για το «Ντίζελγκεϊτ». Η Daimler βρίσκεται σε τροχιά σύγκρουσης με τους συνδικαλιστές για το πού θα παράγονται οι μπαταρίες της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή