ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οταν ένα πρόστιμο 2,7 δισ. αναφέρεται ως μια απλή υποσημείωση ισολογισμού

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Δεν υπάρχουν πολλές εταιρείες στον κόσμο που να μπορούν να μετατρέψουν ένα πρόστιμο 2,7 δισ. δολαρίων σε... υποσημείωση, όταν παρουσιάζουν τα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου, έγραψε ο αρθρογράφος των New York Times, Daisuke Wakabayashi, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα τριμήνου της Alphabet, μητρικής εταιρείας της Google. Τη Δευτέρα, η Alphabet ανέφερε αύξηση εσόδων κατά 21% το δεύτερο τρίμηνο του 2017. Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη της μειώθηκαν κατά 28% στα 3,5 δισ. δολάρια, εξαιτίας του προστίμου 2,7 δισ. δολαρίων που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Google για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στις διαδικτυακές αναζητήσεις.

Η βασική υπηρεσία αναζητήσεων της εταιρείας είχε λαμπρά αποτελέσματα, οι διάφορες ιντερνετικές υπηρεσίες που προσφέρει εξακολουθούν να είναι ζωτικής σημασίας για τη στροφή στα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα και η πλατφόρμα YouTube της εταιρείας ανέκαμψε πολύ σύντομα από το μποϊκοτάρισμα που της είχαν κάνει μεγάλες εταιρείες εξαιτίας της προβολής εξτρεμιστικού υλικού. Ομως, η μετοχή της Alphabet υποχώρησε κατά 3,5% τη Δευτέρα και κατά σχεδόν 3% την Τρίτη, ενώ από την αρχή του έτους έως την Παρασκευή είχε ενισχυθεί κατά 26%. Ενα μήνα μετά την επιβολή του προστίμου από την Κομισιόν, οι Δημοκρατικοί της Γερουσίας απαιτούν από τις αμερικανικές κανονιστικές αρχές να εξετάσουν και αυτές κατά πόσον η Google παραβιάζει την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία. Ακόμα χειρότερα, η Google βρίσκεται υπό έρευνα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και για δύο ακόμη υποθέσεις, για το λειτουργικό σύστημα Android στα κινητά τηλέφωνα και για τα διαφημιστικά της προϊόντα. Μιλώντας τη Δευτέρα σε επενδυτές, ο κ. Σούνταρ Πίσαϊ επέμεινε ότι το λειτουργικό σύστημα Android για κινητά τηλέφωνα αποτελεί «πολύ ανοιχτή αγορά», η οποία «λειτουργεί καλά για κάθε εμπλεκόμενο».

Ωστόσο, ορισμένοι αναλυτές ανησυχούν κατά πόσον οι εν εξελίξει έρευνες θα αναγκάσουν την Google να προχωρήσει σε αλλαγές και σε άλλους τομείς των επιχειρήσεών της. Εξίσου σοβαρή ανησυχία για τους επενδυτές είναι η άνοδος του κόστους με ρυθμό ταχύτερο από την αύξηση των εσόδων. Το κόστος που καταβάλλει η Google σε εμπορικούς συνεργάτες της, ώστε να οδηγήσει διαδικτυακή κίνηση στη δική της ιστοσελίδα (traffic acquisition cost), αυξήθηκε πάρα πολύ γρήγορα και αποτέλεσε το 22% των εσόδων της εταιρείας (το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016 αποτελούσε το 21% των εσόδων). Η Alphabet καλά θα κάνει να λάβει σοβαρά υπ’ όψιν αυτές τις προειδοποιήσεις.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ