Ταξιδεύω με ασφάλεια – για όλους!

Ταξιδεύω με ασφάλεια – για όλους!

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Μου αρέσουν τα αυτοκίνητα με κανονικό πορτ-μπαγκάζ», μου είπε ο φίλος μου, που δεν έχει αγοράσει ποτέ στη ζωή του hatchback, για να συμπληρώσει: «Άρα το σκυλί στο πίσω κάθισμα είναι μονόδρομος. Να το δένω ή να το αφήνω λυτό;».

Θυμήθηκα αμέσως μια είδηση που είχα διαβάσει χρόνια πριν. «Σκύλος σκότωσε το αφεντικό του σε τροχαίο δυστύχημα στην Εθνική». Στις ΗΠΑ, ένας μεγαλόσωμος σκύλος ταξίδευε λυτός στο πίσω κάθισμα, όταν το αφεντικό του έκανε έναν επικίνδυνο ελιγμό. Το αυτοκίνητο καρφώθηκε σε μια τσιμεντένια μπαριέρα και ενώ ο ίδιος φορούσε ζώνη ασφαλείας και ο αερόσακος αναπτύχθηκε κανονικά, το σκυλί εκτοξεύτηκε με τέτοια δύναμη, που έσπασε διαδοχικά το κάθισμα του οδηγού και τον αυχένα του αφεντικού του… 

Ο αδυσώπητος νόμος Ορμή = Μάζα x Ταχύτητα. Σε μια σύγκρουση από τα 50 χιλιόμετρα στο μηδέν, τα σαράντα κιλά του σκύλου έγιναν αμέσως μια δύναμη δύο τόνων που συνέθλιψε τα πάντα στο διάβα της! Αν ο σκύλος φορούσε ζώνη συγκράτησης (την πουλάνε κι εδώ σε όλα τα καλά pet shops), θα ζούσαν και οι δύο (ούτε ο σκύλος επιβίωσε, βέβαια). 

Ούτε τα μεγαλόσωμα, αλλά ούτε και τα μικρόσωμα σκυλιά επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα στο αυτοκίνητο. Διαλύστε τις αυταπάτες ότι θα μπορέσετε να συγκρατήσετε το πεκινουά στην αγκαλιά σας σε περίπτωση ατυχήματος. Εξοργίζομαι όταν βλέπω μαμάδες να κυκλοφορούν με τα παιδιά τους αγκαλιά στο μπροστινό κάθισμα, για την προκλητική άγνοια που επιδεικνύουν.

Και φυσικά δεν συζητάω καν για τα σκυλόκουτα των κυνηγών, που δηλητηριάζουν τα ζώα τους με το μονοξείδιο του άνθρακα που στροβιλίζεται από την εξάτμιση μέσα στους αεραγωγούς, ή το γεγονός ότι τα κουτιά αυτά μετατρέπονται σε φούρνους το καλοκαίρι και ψυγεία τον χειμώνα…

Ο μοναδικός ενδεδειγμένος και σχετικά ασφαλής τρόπος μεταφοράς ανθρώπων και ζώων στο αυτοκίνητο είναι: ΔΕΜΕΝΟΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΜΠΙΝΑ. Όχι με το περιλαίμιο, που θα στραγγαλίσει το σκυλί σας ακόμα και σε ένα απότομο φρενάρισμα, αλλά με ειδικό στηθόλουρο που τον κρατάει σε καθιστή θέση με μικρά περιθώρια μετακίνησης και το άκρο του προσαρμόζεται στην υποδοχή της ζώνης ασφαλείας. Για σκυλιά άνω των 20 κιλών αυτή είναι η μοναδική λύση για τη δική σας ασφάλεια. Για μικρότερα ζώα, σε περίπτωση σύγκρουσης, το πιθανότερο είναι ότι «απλώς» θα χάσετε το σκυλί σας…

Μπορεί όλες οι άλλες εναλλακτικές λύσεις να μας βολεύουν (γιατί δεν λερώνουμε τα καθίσματα, γιατί εξοικονομούμε χώρο για τις αποσκευές μας), αλλά, με 10 νεκρούς και 150 τραυματίες από τροχαία κάθε μέρα στην Ελλάδα, ποιος είναι διατεθειμένος να το ρισκάρει; ■

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή