Υψηλοί τόνοι για τις αλλαγές στα πανεπιστήμια

Υψηλοί τόνοι για τις αλλαγές στα πανεπιστήμια

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε συγκρουσιακή τροχιά βρίσκονται από χθες στη Βουλή συγκυβέρνηση και αντιπολίτευση, ιδιαίτερα δε ο ΣΥΡΙΖΑ και η Ν.Δ., με φόντο τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τις οποίες προωθεί το υπουργείο Παιδείας μέσω νομοσχεδίου που τίθεται προς ψήφιση απόψε. Η κοινοβουλευτική διαδικασία, η οποία αναμένεται να «χρωματιστεί» σήμερα από παρεμβάσεις των πολιτικών αρχηγών, εξελίσσεται μέσα σε περιβάλλον μεγάλης έντασης εξαιτίας όχι μόνον του χάσματος που διακρίνει τις θέσεις των δύο πλευρών αναφορικά με κεντρικά ζητήματα όπως είναι το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ και η υπόθεση του λεγόμενου «ασύλου» των πανεπιστημιακών χώρων, αλλά και της κυβερνητικής επιλογής να προωθήσει εκ νέου σειρά άσχετων με το νομοθέτημα και εκπρόθεσμων τροπολογιών.

Πριν συμπληρωθούν οι πρώτες ώρες της διήμερης διαδικασίας, είχαν ήδη κατατεθεί δώδεκα τέτοιες τροπολογίες. Μέσω αυτών, επιχειρείται να ρυθμιστούν ζητήματα οργάνωσης και λειτουργίας των προσωρινών εγκαταστάσεων φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών, ο Κώδικας Συμβολαιογράφων, να χορηγηθεί επιπλέον ποσό για την ολοκλήρωση πρόσθετων εργασιών πλήρους επιχειρησιακής απόδοσης υποβρυχίων, να αντιμετωπιστούν θέματα λειτουργίας της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, της διάρκειας που πρέπει να έχει η θητεία του Δ.Σ. του Μουσείου Ακροπόλεως, ζητήματα αρμοδιοτήτων του Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος, θέματα σχετικά με τις Δημόσιες Εταιρείες Υδρευσης και Αποχέτευσης, ζητήματα αγροτικά και αλιείας και η στελέχωση της εταιρείας «Κοινωνία της Πληροφορίας». Υπήρξαν, πάντως, και ορισμένες αρμοδιότητας του υπουργείου Παιδείας (μία εξ αυτών τιτλοφορείται «τροποποίηση-συμπλήρωση διατάξεων και επαναπροσδιορισμός επιμέρους ζητημάτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης») για τις οποίες εκφραζόταν μεταξύ άλλων η απορία: πώς και δεν είχαν ενταχθεί στο κύριο σώμα του νομοσχεδίου;

Ως αργά χθες το βράδυ, ουδείς ήταν σε θέση να πει πόσες τροπολογίες τελικώς θα κατατεθούν για να ψηφιστούν είτε σήμερα είτε με κάποιο από τα άλλα δύο νομοσχέδια που ακολουθούν ώς την Παρασκευή. Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη εβδομάδα η Ν.Δ., το ΚΚΕ και το Ποτάμι αποχώρησαν από συνεδρίαση συζήτησης και έγκρισης νομοσχεδίου, ακριβώς εξαιτίας των πολλών τέτοιων εκπρόθεσμων νομοθετικών ρυθμίσεων που η κυβέρνηση προώθησε με εσπευσμένες διαδικασίες προς έγκριση.

«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει προκαλέσει τα τελευταία δύο χρόνια ζημιά στον τομέα της οικονομίας. Η ζημιά όμως είναι εξίσου μεγάλη, εάν όχι μεγαλύτερη, σε τομείς όπως η Δικαιοσύνη, η ασφάλεια, η ελευθερία των ΜΜΕ, η Παιδεία και εκεί η αποκατάσταση της ζημιάς θα είναι πολύ πιο δυσχερής» είπε κατά την έναρξη της συζήτησης του νομοσχεδίου χθες η εισηγήτρια εκ μέρους της Ν.Δ. Νίκη Κεραμέως, για να προσθέσει:

«Η κυβέρνηση στον χώρο της Παιδείας υποβάθμισε το ολοήμερο σχολείο, υποβάθμισε το ψηφιακό σχολείο, κατήργησε την αξιολόγηση, θεσμοθέτησε ένα αντισυνταγματικό σύστημα επιλογής διευθυντικών στελεχών, απορρύθμισε την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, απαξίωσε την αρχαία ελληνική γραμματεία. Αυτές είναι κάποιες μόνο από τις πολλαπλές πληγές και τώρα η ζημιά επεκτείνεται και στην ανώτατη εκπαίδευση».

Η κυβέρνηση «προσπαθεί να επαναφέρει τη δημοκρατία σε διαλυμένα τοπία, μεταξύ αυτών και σε εκείνο της Παιδείας», σχολίασε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή