Ν.Δ.: Μοχλός ανάπτυξης η Παιδεία

Ν.Δ.: Μοχλός ανάπτυξης η Παιδεία

2' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αντιπαράθεση για την Παιδεία δεν είναι ένα ακόμη βέλος στην αντιπολιτευτική φαρέτρα για τη Ν.Δ. «Είναι ζήτημα ουσίας και ένας κρίσιμος τομέας που μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην ανοικοδόμηση της χώρας» τονίζουν συνεργάτες του Κυρ. Μητσοτάκη, κάτι που ερμηνεύει απόλυτα το γεγονός πως ο πρόεδρος της Ν.Δ. αναμένεται να λάβει σήμερα, παρά το βαθύ θέρος, ο ίδιος τον λόγο στη Βουλή, στο πλαίσιο της συζήτησης για το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, αναδεικνύοντας την εκ διαμέτρου διαφορετική φιλοσοφία που έχει από την κυβέρνηση.

Ο κ. Μητσοτάκης θεωρεί την Παιδεία «ατμομηχανή» για το μέλλον και σαφώς ένα προνομιακό πεδίο ανάπτυξης για τη χώρα. Στον τρίτο όροφο της Πειραιώς υπάρχει εδραιωμένη πλέον η άποψη πως η κυβέρνηση όχι μόνο δεν αναδεικνύει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά αντίθετα εμμένοντας στις ιδεοληψίες της, καταστρέφει ό,τι έχει απομείνει όρθιο σε αυτόν τον ευαίσθητο τομέα.

«Εχουμε πρακτικά έτοιμο το καινούργιο νομοθετικό μας πλαίσιο για την ανώτατη εκπαίδευση, το οποίο είναι μια βελτιωμένη έκδοση του νόμου 4009, που είχε ψηφιστεί από κοινού από τη Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ το 2011» ανέφερε ο πρόεδρος της Ν.Δ. στην πρόσφατη συνέντευξη του στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, δίνοντας μια πρόγευση των προθέσεών του και όσων αναμένεται να πει σήμερα από το βήμα της Βουλής. Παράλληλα, ο κ. Μητσοτάκης σε πλήρη αντιδιαστολή με τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, που σε πρόσφατη τοποθέτησή του προέτρεψε ευθέως όποιον δεν συμφωνεί με τις ρυθμίσεις για τα μεταπτυχιακά να φύγει στο εξωτερικό, κάλεσε, χρησιμοποιώντας σκληρή γλώσσα, τους εξαιρετικά αξιόλογους Ελληνες του εξωτερικού να επιστρέψουν, προσθέτοντας πως είναι όμηροι του ΣΥΡΙΖΑ, που λόγω της μετριότητάς του «δεν μπορεί να τους ανεχτεί».

Τώρα στην ουσία, ο πρόεδρος της Ν.Δ. κατά τη διάρκεια της ομιλίας του αναμένεται να θέσει το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθεί η πρόταση νόμου της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων πολύ μεγαλύτερη αυτονομία στα πανεπιστήμια, σκληρή αξιολόγηση και θα βάζει τέλος στον ασφυκτικό έλεγχο από πλευράς υπουργείου Παιδείας. Ταυτόχρονα, ο πρόεδρος της Ν.Δ. προσανατολίζεται να παρουσιάσει τις καινοτομίες που οραματίζεται για τα σύγχρονα δημόσια ΑΕΙ και ΤΕΙ ώστε να προσελκύουν ξένους φοιτητές και να μιλήσει για την αξιοποίηση της περιουσίας τους. Ιδιαίτερη μνεία θα γίνει και στην ανάγκη αλλαγής του άρθρου 16, ενώ αναμένεται να επαναλάβει τη βούλησή του να καταργήσει τον νόμο Γαβρόγλου.

Η βαρύτητα, ωστόσο, που δίνει ο πρόεδρος της Ν.Δ. στα θέματα Παιδείας δεν είναι καινούργια. Αν ανατρέξει κάποιος στην κοινοβουλευτική δράση και στις δημόσιες τοποθετήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη τα τελευταία χρόνια, ακόμα και πριν αναλάβει τα ηνία της Κεντροδεξιάς θα διαπιστώσει πως η εκπαίδευση ήταν πάντα υψηλά στην ατζέντα του. Ηδη από το 2011, ως βουλευτής είχε πρωτοστατήσει υπέρ του νόμου Διαμαντοπούλου που είχαν στηρίξει τότε από κοινού Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, το 2015 είχε στηρίξει ενεργά την πρωτοβουλία «Παιδεία 2015» εναντίον του νόμου Μπαλτά, ενώ πέρυσι το καλοκαίρι είχε προκαλέσει ο ίδιος προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία.

Διευκολύνει την ανομία

Την ίδια ώρα, η Πειραιώς «σηκώνοντας το γάντι» που έριξε ο κ. Βούτσης, ο οποίος απέστειλε επιστολή προς τον κ. Μητσοτάκη, απαντώντας για το θέμα του «Ρουβίκωνα», κάνει λόγο για μία στάση που διευκολύνει παρόμοιες ενέργειες στο μέλλον. «Ο κ. Βούτσης δεν απαντά στην ουσία των θεμάτων που έθεσε ο κ. Μητσοτάκης» αναφέρουν χαρακτηριστικά πηγές από την Πειραιώς, τονίζοντας πως «ουσιαστικά εγκαλεί τις αστυνομικές δυνάμεις που έπραξαν το αυτονόητο: Να συλλάβουν τους “Ρουβίκωνες”».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή