Με πόρους της ETEπ «έστησε» η VW το σκάνδαλο ρύπων

Με πόρους της ETEπ «έστησε» η VW το σκάνδαλο ρύπων

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δάνειο 400 εκατ. ευρώ έλαβε η Volkswagen, παραπλανώντας την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Τα χρήματα αυτά, όπως αποδεικνύει η έρευνα των ευρωπαϊκών αρχών για την πάταξη του οικονομικού εγκλήματος (OLAF), χρησιμοποιήθηκαν από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για να αναπτύξει τον αμφιλεγόμενο κινητήρα των πετρελαιοκίνητων οχημάτων της, αναφέρει δημοσίευμα του www.politico.eu. Στον κινητήρα αυτό είχε τοποθετηθεί το «έξυπνο» λογισμικό, του οποίου η χρήση εξαπατούσε τις διεθνείς αρχές όσον αφορά τους ελέγχους εκπομπών ρύπων.

Πρόκειται για ακόμα ένα από τα πολλά σοβαρότατα πλήγματα στο κύρος και την αξιοπιστία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Αρχής γενομένης από τις αποκαλύψεις του 2015 για το σκάνδαλο στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα της VW, ο κλάδος βρίσκεται στο μάτι του κύκλωνα. Την προηγούμενη εβδομάδα, το περιοδικό Der Spiegel ανέφερε ότι από τη δεκαετία του 1990 η Volkswagen, η BMW και η Daimler είχαν οργανώσει μυστικές ομάδες υψηλόβαθμων στελεχών και συζητούσαν για τα συστήματα διαχείρισης εκπομπών ρύπων στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα τους. Ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας με αυστηρό τρόπο διεμήνυσε στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ότι οφείλουν άμεσα να δώσουν εξηγήσεις ώστε να ανακτήσουν το τρωθέν κύρος τους.

Οι νεότερες εξελίξεις σχετίζονται με δάνειο που χορήγησε το 2009 στη Volkswagen η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την ανάπτυξη και την κατασκευή ενός προηγμένου κινητήρα. Η απόδοση αυτού του κινητήρα θα ήταν τέτοια, ώστε θα συμμορφωνόταν με τις αυστηρότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές στην Ε.Ε. και τις ΗΠΑ. Οπως δείχνουν οι έρευνες της OLAF, ανώτατα στελέχη της VW γνώριζαν πως η συμμόρφωση θα επιτυγχανόταν μόνον με την εγκατάσταση του «έξυπνου» λογισμικού. Αυτό, όμως, το στοιχείο παρέλειψαν να το γνωστοποιήσουν στο πιστωτικό ίδρυμα. Οπως επισημαίνουν καλά πληροφορημένες πηγές, εάν η τράπεζα είχε ενημερωθεί περί του λογισμικού, δεν θα ενέκρινε τις πιστώσεις στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Εντούτοις, η OLAF δεν διαπίστωσε από τις έρευνές της ότι το δάνειο διοχετεύθηκε απευθείας για τη δημιουργία του επίμαχου λογισμικού, όπως αναφέρει το www.politicο.eu. Οι ευρωπαϊκές αρχές πάταξης του οικονομικού εγκλήματος δεν μπορούν να κινηθούν δικαστικά. Eστειλαν τον φάκελο με τα πορίσματα των ερευνών τους στις γερμανικές εισαγγελικές αρχές που ερευνούν το Ντίζελγκεϊτ. Πάντως, η ΟLAF δεν πρότεινε να ζητηθούν τα 400 εκατ. ευρώ από τη VW – έχει αποπληρώσει το δάνειό της από το 2014.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή