Συμφωνία Βερολίνου με αυτοκινητοβιομηχανίες για το θέμα των ρύπων

Συμφωνία Βερολίνου με αυτοκινητοβιομηχανίες για το θέμα των ρύπων

3' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σχεδόν «αβρόχοις ποσί» κατόρθωσαν να ολοκληρώσουν τις επείγουσες συνομιλίες με τη γερμανική κυβέρνηση για τα προβλήματα με τα ντιζελοκίνητα οχήματά τους οι Volkswagen, Daimler και BMW.

Η συμφωνία μεταξύ των δύο μερών προβλέπει ότι οι τρεις εταιρείες θα ανακαλέσουν περισσότερα από 5 εκατ. καινούργια ντιζελοκίνητα που κυκλοφορούν στη Γερμανία για να αναβαθμίσουν με δικά τους έξοδα τα συστήματα διαχείρισης ρύπων. Ετσι, θα μειωθούν κατά 25%- 30% οι εκπομπές του οξειδίου του αζώτου, που είναι υπεύθυνο για τη δημιουργία τοξικού νέφους στις πόλεις.

Παράλληλα, οι Volkswagen, BMW και Daimler θα προσφέρουν εκπτώσεις σε παλαιότερα ντιζελοκίνητα μοντέλα τους. Με αυτές τις κινήσεις, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες απέφυγαν βαρύτερες συνέπειες, οι οποίες πιθανόν να ήταν η πολύ δαπανηρή ολοσχερής ανάκληση του λογισμικού, ο παροπλισμός της τεχνολογίας της πετρελαιοκίνησης και η απαγόρευση κυκλοφορίας των ντιζελοκίνητων στις πόλεις. Ωστόσο, οι δεσμεύσεις των εταιρειών δεν είναι κάτι καινούργιο.

Σχεδόν τα μισά από τα 5 εκατ. αυτοκίνητα έχουν ήδη ανακληθεί από την VW, στο πλαίσιο του «Ντίζελγκεϊτ». Η εν λόγω εταιρεία θα ανακαλέσει 1,3 εκατ. οχήματα επιπλέον (3,8 εκατ. συνολικά), η Daimler 900.00 και 300.000 η BMW.

Αρχής γενομένης από το «Ντίζελγκεϊτ» της Volkswagen και την εξαπάτηση των Αρχών όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων, ο κλάδος δέχεται διαδοχικά πλήγματα.

Η Κομισιόν διερευνά καταγγελίες για ενδεχόμενη σύσταση καρτέλ από τις τρεις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, με έμφαση στα συστήματα εκπομπών ρύπων των ντιζελοκίνητων οχημάτων τους, τα οποία βρίσκονται στο επίκεντρο του «Ντίζελγκεϊτ».

Προχθές αποκαλύφθηκε ότι η VW παραπλάνησε την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, όταν της ζήτησε δάνειο. Στόχος της ήταν να κατασκευάσει έναν νέο πετρελαιοκινητήρα, που να πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές όσον αφορά την αποτροπή εκπομπής του οξειδίου του αζώτου. Τα στελέχη της VW που ζήτησαν το δάνειο ήξεραν πως δεν θα μπορούσε να υπάρξει τέτοιος κινητήρας χωρίς το «έξυπνο» λογισμικό που θα εξαπατούσε τις Αρχές για τις εκπομπές ρύπων. Η τράπεζα, όμως, δεν ενημερώθηκε.

Στη χθεσινή συμφωνία μεταξύ του κλάδου και της κυβέρνησης μάλλον οι αυτοκινητοβιομηχανίες «έπεσαν στα μαλακά», χωρίς να αναγκαστούν να κάνουν μεγάλες αλλαγές. Οπως επισημαίνει ο αναλυτής για τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας Αρντ Ελινγκχορστ, «αποδείχθηκε ότι η συμφωνία δεν επιδιώκει να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των οδηγών στους ντιζελοκινητήρες». Λόγω του «Ντίζελγκεϊτ», οι καταναλωτές πλέον, γνωρίζοντας τα προβλήματα με τα συγκεκριμένα μοντέλα, ζητούν νέες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες.

Κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο της Daimler, Ντίτερ Ζέτσε, «βασικό μας μέλημα είναι η βελτίωση της τεχνολογίας της πετρελαιοκίνησης, όχι η απαγόρευσή της».

Επιπλέον, υπογράμμισε ότι «ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέχουν μικρό μερίδιο αγοράς, μοναδική μέθοδος επίτευξης των στόχων για μείωση της ρύπανσης είναι η βελτίωση της τεχνολογίας στο πετρέλαιο».

Οι πολιτικές προεκτάσεις του Ντίζελγκεϊτ

Η κρίση αξιοπιστίας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, λόγω των πετρελαιοκίνητων μοντέλων της, αποτελεί «αγκάθι» για τη γερμανική κυβέρνηση, ενόψει των εκλογών του Σεπτεμβρίου. Η κ. Μέρκελ έχει κατηγορηθεί από τους πολιτικούς της αντιπάλους ότι λειτουργεί ως «επίσημη εκπρόσωπος» της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η χθεσινή συμφωνία στη Γερμανία για μείωση των εκπομπών ρύπων οξειδίου του αζώτου στα ντιζελοκίνητα οχήματα ίσως είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. «Πάντως, δεν είναι αρκετή», επισήμανε η Γερμανίδα υπουργός Περιβάλλοντος Μπάρμπαρα Χέντρικς, μετά τη συνάντηση της κυβέρνησης με τις BMW, VW και Daimler. «Η αναβάθμιση του λογισμικού, όπως συμφωνήθηκε, δεν θα επιλύσει εντελώς τα προβλήματα με τους ρύπους, ενώ αναμένουμε και μια πιο υπεύθυνη στάση από τις εταιρείες», τόνισε. «Επίσης, οι εταιρείες θα συνεισφέρουν περισσότερα στο ταμείο για την προώθηση των βιώσιμων αστικών μετακινήσεων».

Στη Γερμανία διακυβεύονται πολλά. Ο κλάδος του αυτοκινήτου συνεισφέρει κατά το ένα πέμπτο στο ΑΕΠ και απασχολεί 800.000 άτομα. Πέρυσι σχεδόν τα μισά αυτοκίνητα, που πουλήθηκαν στη Γερμανία, ήταν πετρελαιοκίνητα, αλλά φέτος οι αντίστοιχες πωλήσεις μειώθηκαν δραστικά λόγω των δυσμενών εξελίξεων με το «Ντίζελγκεϊτ». Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται την πετρελαιοκίνηση για να κερδίσουν χρόνο και να συμβαδίσουν με τις πρωτοπόρες Tesla και Nissan, που προηγούνται στα ηλεκτρικά οχήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή