ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα εμπλοκή της Wells Fargo σε σκάνδαλο ασφάλισης οχημάτων

Ερευνες για την υπόθεση κάνουν στελέχη της Ομοσπονδιακής Τράπεζας (Fed) Σαν Φρανσίσκο, όπου βρίσκονται και τα κεντρικά γραφεία της Wells Fargo.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ενα ακόμα σκάνδαλο με ασφάλειες αυτοκινήτου έρχεται στο φως της δημοσιότητας, με πρωταγωνίστρια την αμερικανική τράπεζα Wells Fargo, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας The Νew York Times. Tο τελευταίο κρούσμα έχει να κάνει με το εξής: η Wells Fargo δεν επέστρεφε μέρος των ασφαλίστρων, που εισέπραττε, για κάλυψη φθοράς ή κλοπής του αυτοκινήτου, πριν από την εξόφληση του αντίστοιχου δανείου. Η επιστροφή αυτή προβλέπεται για τους δανειολήπτες οδηγούς που αποπλήρωναν εγκαίρως τα δάνειά τους. Εννέα πολιτείες των ΗΠΑ (Αλαμπάμα, Μασαχουσέτη, Οκλαχόμα, Ορεγκον, Ν. Καρολίνα, Ιντιάνα, Κολοράντο, Αϊόβα, Μέριλαντ) απαιτούν για λογαριασμό των πολιτών τους την επιστροφή αυτών των ασφαλίστρων, αν, τελικά, δεν αξιοποιηθούν. Ερευνες για την υπόθεση κάνουν στελέχη της Ομοσπονδιακής Τράπεζας (FED) Σαν Φρανσίσκο, όπου βρίσκονται και τα κεντρικά γραφεία της Wells Fargo.

Εν τω μεταξύ, μόλις τον Ιούλιο είχε γίνει γνωστό άλλο ένα σκάνδαλο στον κλάδο των ασφαλίσεων οχημάτων, το οποίο και πάλι έφερε στο φως η εφημερίδα ΝΥΤ. Η Wells Fargo είχε υποχρεώσει 800.000 πελάτες της με δάνειο αυτοκινήτου να αγοράσουν ασφάλεια που να τους καλύπτει σε περίπτωση σύγκρουσης. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η εφημερίδα, αυτού τους είδους η ασφάλεια δεν ήταν αναγκαία. Από τους 800.000 δανειολήπτες, οι 274.000 δεν κατόρθωσαν να ανταποκριθούν στις οφειλές τους, και 25.000 αυτοκίνητα κατασχέθηκαν.

Η τελευταία υπόθεση αφορά μια διαφορετικού τύπου ειδική ασφάλεια, η οποία πουλούνταν από τη Wells Fargo σε όσους αγόραζαν αυτοκίνητο με δανεισμό. Ονομάζεται «εγγυημένη ασφάλιση για προστασία περιουσιακού στοιχείου» (GAP) και στόχος της είναι η προστασία του δανειολήπτη σε περίπτωση που το αυτοκίνητο, δηλαδή η υποθήκη του δανείου του, χάσει σημαντικό μέρος της αξίας του, όταν το παραλάβει από την αντιπροσωπεία. Η GAP καλύπτει με αυτόν τον τρόπο την τράπεζα, αν, για παράδειγμα, το αυτοκίνητο κλαπεί πριν από την αποπληρωμή του δανείου. Η συνηθισμένη ασφάλεια αυτοκινήτου απλώς καλύπτει μόνον την τρέχουσα αγοραία αξία του οχήματος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Wells Fargo είναι μια τράπεζα με μεγάλο μερίδιο αγοράς στα δάνεια αυτοκινήτου, οπότε πιθανώς δεκάδες χιλιάδες πελάτες της να έχουν υποστεί βλάβη λόγω της πρακτικής της να πουλάει ασφάλεια GAP. Πάντως δεν επιβάλλεται από τη νομοθεσία οι οδηγοί να έχουν ασφαλιστεί με αυτόν τον τρόπο, καταβάλλοντας ετήσια ασφάλιστρα από 400 έως 600 δολάρια. Παρά ταύτα, οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων πιέζουν την πελατεία τους να το κάνει. Οι τράπεζες που χορηγούν δάνεια για αγορά αυτοκινήτου επιδιώκουν να υπάρχει η ασφάλεια GAP, γιατί τους προστατεύει. Οταν, όμως, οι δανειολήπτες οδηγοί εξοφλήσουν προ της λήξης της προθεσμίας τα δάνειά τους, τότε δικαιούνται να τους επιστραφούν ορισμένα από τα ασφάλιστρα που έδιναν στο πλαίσιο της GAP – εφόσον εξοφλούν το δάνειο, η GAP δεν χρειάζεται πλέον.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ