ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Νέες ταινίες: Δύο ιδιαίτεροι ντετέκτιβ και ο έρωτας που δεν σβήνει

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ

Ο Στέλαν Σκάρσγκαρντ και η Νίνα Χος στους ρόλους των κάποτε ερωτευμένων που αναζητούν τα αισθήματά τους στο παραθαλάσιο Μοντόκ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η πιο «ήσυχη», παραδοσιακά, κινηματογραφική εβδομάδα του καλοκαιριού ξεκινά και, όπως είναι λογικό, οι διανομείς κρατούν τα βαριά χαρτιά τους μακριά από τις αίθουσες. Για όσους ωστόσο βρουν αυτές τις μέρες τον δρόμο προς το σινεμά (ακόμα καλύτερα να είναι θερινό) υπάρχουν επιλογές και μάλιστα όχι της χαμηλής ποιοτικής στάθμης. Το επίπεδο ανεβάζει, κυρίως, ένα ακόμα καλοκουρδισμένο ισπανικό θρίλερ αλλά και ένα δράμα, ευρωπαϊκής συμπαραγωγής, τοποθετημένο στο ακρότατο σημείο του Λονγκ Αϊλαντ.

Στο «Κανείς δεν μπορεί να μας σώσει» (***½), δύο ντετέκτιβ της αστυνομίας της Μαδρίτης έρχονται αντιμέτωποι με έναν κατά συρροή βιαστή και δολοφόνο ηλικιωμένων γυναικών. Μέσα στον καύσωνα του ισπανικού καλοκαιριού, με διαδηλώσεις στους δρόμους και την επίσκεψη του Πάπα να μονοπωλεί, κατά τα άλλα, το ενδιαφέρον, οι δύο άνδρες προσπαθούν να φέρουν εις πέρας το έργο τους πολεμώντας ταυτόχρονα τους δικούς τους εσωτερικούς δαίμονες.

Μια κλασική αστυνομική ιστορία –και πλοκή– αποκτά νεύρο και ζωντάνια χάρη στη σπιρτόζικη κινηματογραφία του Ροντρίγκο Σορογκόγιεν και τους ενδιαφέροντες κεντρικούς χαρακτήρες: ο αστυνόμος Χαβιέ Αλφαρο (Ρομπέρτο Αλαμο) είναι ένας θερμοκέφαλος άνδρας, με το ζωνάρι του μονίμως λυμένο για καβγά. Στο άλλο άκρο, ο συνεργάτης του Λουίς Βελάρδε (εξαιρετικός ο Αντόνιο ντε λα Τόρε από την «Οργή ενός υπομονετικού ανθρώπου«), αγοραφοβικός και κρυψίνους, έχει έναν δικό του ιδιαίτερο τρόπο να «βλέπει» τον τόπο του εγκλήματος. Το βασικό κοινό σημείο είναι ότι κανείς άλλος δεν θέλει να συνεργαστεί μαζί τους.

Ο Σορογκόγιεν σιγοβράζει σοφά τη δράση του, η οποία όταν τελικά ξεσπά είναι καταιγιστική. Την τοποθετεί δε μέσα σε μια Μαδρίτη απωθητική, γεμάτη έγκλημα και βίαια ένστικτα, που έρχονται στην επιφάνεια ως απάντηση στα (όποια) ηθικά διλήμματα.

Η δεύτερη ταινία της εβδομάδας είναι η «Επιστροφή στο Μοντόκ» (** ½), ένα ρομαντικό δράμα διά χειρός Φόλκερ Σλέντορφ («Η νύχτα πριν πέσει το Παρίσι»), με θέμα τον ερωτικό δεσμό που δεν ξεπερνιέται όσα χρόνια κι αν περάσουν. Ο συγγραφέας Μαξ Ζορν (Στέλαν Σκάρσγκαρντ) βρίσκεται στη Νέα Υόρκη για την προώθηση του νέου του βιβλίου. Εκεί θα συναντήσει τη Ρεμπέκα (Νίνα Χος), τη μοναδική γυναίκα που αγάπησε πραγματικά στη ζωή του, δεκαεπτά ολόκληρα χρόνια πίσω. Οι δυο τους θα ταξιδέψουν στο Μοντόκ, το μέρος που φιλοξένησε τότε τον έρωτά τους, προσπαθώντας να συμπληρώσουν το κενό. Ο Σλέντορφ δίνει λογοτεχνίζουσα και παράλληλα φιλοσοφική υφή στο σενάριό του, αποφεύγοντας τα πολλά κλισέ και σκιαγραφώντας τον δύσκολο, γεμάτο λάθη και εγωισμούς έρωτα, ο οποίος –για αυτό ακριβώς– παραμένει συναρπαστικός και βαθιά ανθρώπινος.

Κυκλοφορεί ακόμα ο «Σύμβουλος» (**), ένα τρυφερό αλλά δίχως πολλές εκπλήξεις δράμα με τον Τζέραρντ Μπάτλερ, στον ρόλο ενός πατέρα που προσπαθεί να συνδυάσει καριέρα και οικογένεια. Ο Ντέιν, υψηλόβαθμο στέλεχος ενός γραφείου ευρέσεως εργασίας, δουλεύει σκληρά διεκδικώντας τη θέση του απερχόμενου διευθυντή, από μια νεαρή και αδίστακτη συνάδελφο. Οταν ωστόσο ο γιος του θα αρρωστήσει σοβαρά, εκείνος αρχίζει να αναθεωρεί σχετικά με τις πραγματικές αξίες της ζωής. Τέλος, σε επανακυκλοφορία βλέπουμε «Το δέντρο που πληγώναμε» (***), μια ζωντανή και γεμάτη αυθεντικότητα ιστορία ενηλικίωσης του Δήμου Αβδελιώδη. Στο επίκεντρο δύο αγόρια του Δημοτικού που περνούν μαζί το καλοκαίρι σε ένα γραφικό χωριό της Χίου, αλλά και η μοναδική απεικόνιση του ελληνικού επαρχιακού τοπίου.

CINEMA ALERT

Τον πιο απαιτητικό ρόλο της μέχρι τώρα καριέρας της φαίνεται πως αντιμετωπίζει η Τζένιφερ Λόρενς στο ψυχολογικό θρίλερ «Mother!» του Ντάρεν Αρονόφσκι. Από το πρώτο τρέιλερ του φιλμ που θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο, φαίνεται πως η Αμερικανή ηθοποιός υποδύεται μια γυναίκα κυριευμένη από οράματα και παραισθήσεις, χαρακτήρα ανάλογο με εκείνον που είχε χαρίσει το Οσκαρ στη Νάταλι Πόρτμαν για τον «Μαύρο Κύκνο». Η Λόρενς, βέβαια, στα 26 της έχει κατακτήσει ήδη ένα χρυσό αγαλματίδιο, μπορεί ωστόσο να βάλει πλώρη για μία ακόμη υποψηφιότητα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ