Suzuki Swift: Το μικρό που τα … σπάει!

Suzuki Swift: Το μικρό που τα … σπάει!

5' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενσαρκώνει την εξέλιξη του SWIFT DNA και έρχεται με σκοπό να εμπνεύσει τον οδηγό του μέσω της επιτυχίας, της συνεχούς βελτίωσης και της καινοτομίας. Το νέο μοντέλο διαθέτει όλα τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας αλλά και τεχνολογίες αιχμής όπως η πλατφόρμα νέας γενιάς «HEARTECT», η οποία προσφέρει εξαιρετική οδική συμπεριφορά σε στροφές, επιτρέπει την άμεση ανταπόκριση και την εξαιρετική ακρίβεια χειρισμών κατά τους ελιγμούς.

Το SWIFT επανασχεδιάστηκε με προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια των κινητήριων συνόλων και στην πλατφόρμα, προκειμένου ο οδηγός να γίνεται ένα αρμονικό σύνολο με το αυτοκίνητο και να έχει τον πλήρη έλεγχό του. Tα παραπάνω επιβεβαιώνει το 120 κιλά μικρότερο βάρος αμαξώματος που διαθέτει το νέο SWIFT σε συνδυασμό με τους εξαιρετικούς κινητήρες νέας γενιάς. Ο βενζινοκινητήρας 1.0 BOOSTERJET (112hp) προσφέρει εξαιρετική οικονομία καυσίμου και υψηλή δύναμη. Η μικρή του χωρητικότητα και η τεχνολογία άμεσου ψεκασμού περιορίζουν την κατανάλωση καυσίμου, την ώρα που ο υπερτροφοδότης παράγει ροπή ισοδύναμη με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.700-1.800 κυβικών εκατοστών, από μόλις ένα λίτρο χωρητικότητας. Το νέο SWIFT διατίθεται επίσης με τον βενζινοκινητήρα 1.2 DUALJET (90hp). Και οι δυο εκδόσεις διατίθενται με το σύστημα HYBRID της SUZUKI. Πρόκειται για ένα ιδανικό για compact αυτοκίνητα υβριδικό σύστημα, το οποίο πετυχαίνει τη μείωση της κατανάλωσης παρέχοντας υποβοήθηση μέσω της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται κατά την πέδηση και αποθηκεύεται στην μπαταρία.

Χαρακτηριστική παραμένει η δήλωση του επικεφαλής μηχανικού του SWIFT Masao Kobori:  «Βάλαμε ως στόχο μας να φτιάξουμε ένα αυτοκίνητο που θα κάνει τον κόσμο να φωνάζει WOW! την πρώτη στιγμή που θα το δει, τη στιγμή που θα καθίσει πίσω από τιμόνι και τη στιγμή που θα πατήσει το γκάζι».

 

Τα highlights του νέου SWIFT 

1. Ευρηματικό σύνολο

Το νέο SWIFT έχει κατά 10 χιλιοστά μικρότερο μήκος από το σημερινό, ενώ ταυτόχρονα το μεταξόνιό του είναι κατά 20 χιλιοστά αυξημένο, δημιουργώντας έτσι περισσότερη αίσθηση ελευθερίας στο εσωτερικό, προσφέροντας παράλληλα 265 λίτρα χώρου αποσκευών, δηλαδή 54 περισσότερα από το υπάρχον SWIFT . Το νέο μοντέλο είναι επίσης κατά 15 χιλιοστά πιο χαμηλό και κατά 40 χιλιοστά φαρδύτερο, κάτι που τονίζει τη χαμηλή και φαρδιά σιλουέτα του.

Συναρπαστική οδηγική εμπειρία

Το νέο SWIFT προσφέρει μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης, με το αμάξωμα να ζυγίζει μόλις 840 κιλά* λόγω της πλατφόρμας νέας γενιάς HEARTECT που εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις σε κάθε διαδρομή. Το σύνολο ολοκληρώνουν οι δύο κινητήρες βενζίνης BOOSTERJET και DUALJET, οι οποίοι προσφέρουν δυναμικές επιδόσεις και εξαιρετική οικονομία καυσίμου.  Αναλυτικότερα, o υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1,0 BOOSTERJET αποδίδει εφάμιλλη ροπή με αυτή ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα 1,8 λίτρων, ενώ παράλληλα παρέχει εξαιρετική οικονομία καυσίμου (λόγω του συστήματος άμεσου ψεκασμού). Ο βενζινοκινητήρας 1,2 DUALJET διαθέτει σύστημα διπλού ψεκασμού για κάθε κύλινδρο, που συνδυάζεται με ψυχόμενη βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR). Ένας κινητήρας εύκολος στο χειρισμό που επιτυγχάνει την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στις εξαιρετικές επιδόσεις και στην οικονομία καυσίμου.

*Το βάρος αμαξώματος διαφέρει ανάλογα με το σύνολο των χαρακτηριστικών του οχήματος.

Προηγμένη ασφάλεια

Το νέο SWIFT χρησιμοποιεί για πρώτη φορά ένα προηγμένο σύστημα εμπρόσθιας ανίχνευσης (RBS & DSBS)*, το οποίο συνδυάζει μια κάμερα και έναν αισθητήρα laser, που καθιστούν δυνατή την εφαρμογή λειτουργιών ασφάλειας όπως η υποβοήθηση πέδησης, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και εκτροπής αυτοκινήτου, και η αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων. Χρησιμοποιεί επίσης ένα χιλιοστομετρικό ραντάρ το σύστημα Radar Break Support (RBS) για τη λειτουργία του Adaptive Cruise Control.

 

2. Εμπνευσμένος σχεδιασμός

Εξωτερικός σχεδιασμός

Τα στοιχεία που υπενθυμίζουν την κληρονομιά SWIFT στο σχεδιασμό του νέου μοντέλου, περιλαμβάνουν τους δυνατούς «ώμους», τις μαύρες εμπρός κολώνες οροφής και τα κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Για ακόμα περισσότερο συναίσθημα και αίσθηση στιβαρού πατήματος στην άσφαλτο, το αμάξωμα είναι πιο κοντό, πιο χαμηλό και πιο φαρδύ, ενώ μια επιβλητική και επιθετικού σχεδιασμού εμπρός γρίλια, η προέκτασή της στον προφυλακτήρα, και τα τονισμένα φτερά, εκφράζουν δυναμισμό. 

Εσωτερικός σχεδιασμός

Το εσωτερικό του νέου SWIFT έχει οδηγοκεντρική σχεδίαση. Το δερμάτινο sport τιμόνι, τα εργονομικά εμπρός καθίσματα και η κεντρική -στραμμένη προς τον οδηγό- κονσόλα διαμορφώνουν το κατάλληλο περιβάλλον για μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης. Σε αυτή συμβάλλουν οι σύγχρονες τεχνολογίες άνεσης και ευκολίας του οδηγού όπως το Ηχοσύστημα Πολλαπλών Πληροφοριών με δυνατότητα σύνδεσης συμβατού smartphone, η Κάμερα Οπισθοπορείας, της οποίας η εικόνα απεικονίζεται στην οθόνη αφής 7’’ και βελτιώνει την ορατότητα όταν το όχημα κινείται με όπισθεν, Ο Χάρτης Πλοήγησης σε τρισδιάστατη μορφή, η Αυτόματη Λειτουργία Φώτων, και τα συστήματα Keyless Push Start & Adaptive Cruise Control με χειριστήρια στο τιμόνι.

Αξίζει να σημειωθεί η πρωτοποριακή οθόνη πολλαπλών λειτουργιών 7’’, η οποία επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό του smartphone, του ραδιοφώνου, και την πρόσβαση στην κάμερα οπισθοπορείας και στο σύστημα πλοήγησης (εκδόσεις GLX). Η οθόνη είναι συμβατή με Apple CarPlay, Android Auto™ και MirrorLink™.

 

3. Καινοτομία 

Σύστημα HYBRID 

Το νέο SWIFT εξοπλίζεται με υβριδικό σύστημα για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Το σύστημα HYBRID της Suzuki αποτελείται από μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής ενεργειακής απόδοσης, για την υποστήριξη του κινητήρα. Πρόκειται για ένα ιδανικό υβριδικό σύστημα για μικρά αυτοκίνητα, σχεδιασμένο να προσφέρει όχι μόνο οικονομία στην κατανάλωση των καυσίμων, αλλά επιπλέον εξοικονόμηση χώρου και βέλτιστη κατανομή βάρους. 

Νέας γενιάς πλατφόρμα ‘HEARTECT’

Το νέο SWIFT διαθέτει μια νέας γενιάς πλατφόρμα “HEARTECT” που προσφέρει βελτιωμένη απόδοση, καθώς είναι ελαφριά και εξαιρετικά άκαμπτη. Η ολική αναδιάρθρωση της δομής του πατώματος και της διαμόρφωσης των τμημάτων αυτού, είχε ως αποτέλεσμα την υιοθέτηση ενός πλαισίου υψηλής ακαμψίας που βελτιώνει την ασφάλεια κατά τη σύγκρουση και έχει μια συνεχή, ομαλή και καμπυλωτή μορφή που βοηθά στην απορρόφηση της ενέργειας. Αυτό οδήγησε στη μείωση των απαραίτητων ενισχύσεων, γεγονός που κάνει το αμάξωμα να ζυγίζει μόλις 840 κιλά*, ή αν προτιμάτε 120 κιλά λιγότερα από το αμάξωμα του υπάρχοντος SWIFT , κάτι που συμβάλλει εξαιρετικά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και επιφέρει δραστική βελτίωση στις βασικότερες των λειτουργιών του οχήματος, στην κύλιση, τις στροφές ή το φρενάρισμα. Επίσης, η συνολική βελτιστοποίηση  , του πατώματος και των μερών που προσαρτώνται σε αυτό (αντί για τη μερική εστίαση σε κάθε ένα από αυτά ξεχωριστά), έχει μειώσει το θόρυβο και τις δονήσεις και έχει ευνοήσει την άνεση.

*Το βάρος του αμαξώματος διαφέρει ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του οχήματος.

5τάχυτο χειροκίνητο, CVT και 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο

Ένα 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων προσφέρει ιδανική κλιμάκωση για κάθε κινητήριο σύνολο, προκειμένου να επιτευχθεί η βέλτιστη αναλογία χαμηλής κατανάλωσης και απόδοσης. Η έκδοση που χρησιμοποιείται μαζί με τον κινητήρα του 1 λίτρου, διαθέτει ελαφρώς πιο σφιχτή αίσθηση, για ακόμα πιο σπορ εμπειρία οδήγησης. Επίσης διαθέσιμα είναι το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT, και ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με μακρύτερη κλιμάκωση.

Dual Sensor Brake Support (DSBS)

Το εξελιγμένο σύστημα εμπρόσθιας ανίχνευσης υποστηρίζει μια σειρά από τεχνολογίες ασφάλειας, με βασικότερη από αυτές το σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης Dual Sensor Brake Support (DSBS)*. Εάν το σύστημα εντοπίσει πιθανότητα σύγκρουσης με αντικείμενο που βρίσκεται εμπρός, ενεργοποιεί μια ηχητική και μια οπτική ειδοποίηση. Σε περίπτωση που εντοπίσει σημαντικό κίνδυνο και ο οδηγός πραγματοποιήσει φρενάρισμα πανικού, το σύστημα ενεργοποιεί την υποβοήθηση πέδησης, ενισχύοντας το φρενάρισμα. Σε περίπτωση που ο κίνδυνος αυξηθεί ακόμα περισσότερο, το σύστημα ενεργοποιεί ισχυρότερα την αυτόματη πέδηση, σε μια προσπάθεια αποφυγής της σύγκρουσης ή έστω τη μείωσης της ζημιάς.

*Κάθε λειτουργία ενεργοποιείται σε διαφορετικές συνθήκες ταχύτητας κίνησης του οχήματος

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή