Πολύ επιτυχημένα είναι τα «λεωφορεία Μακρόν»

Πολύ επιτυχημένα είναι τα «λεωφορεία Μακρόν»

1' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επιτυχία των επιλογών του Εμανουέλ Μακρόν αποτελούν οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της Γαλλίας, γεμάτοι υπεραστικά λεωφορεία που μεταφέρουν τους Γάλλους στον τόπο των διακοπών τους. Λιγότερο εντυπωσιακά από τα γαλλικά τρένα μεγάλης ταχύτητας αλλά με χαμηλότερο εισιτήριο, τα υπεραστικά λεωφορεία εκτελούν τα ίδια δρομολόγια που έκαναν έως τώρα μόνον τα τρένα. Και αυτό γιατί πριν από δύο χρόνια, όταν ήταν υπουργός Οικονομίας, ο σημερινός πρόεδρος της Γαλλίας άλλαξε τη νομοθεσία, επιτρέποντας στα λεωφορεία να εκτελούν μεγαλύτερες διαδρομές και στους Γάλλους να ταξιδεύουν φθηνότερα.

Ετσι, πολλοί Γάλλοι που θέλουν να ταξιδέψουν επιλέγουν τα λεγόμενα «λεωφορεία του Μακρόν». Σύμφωνα με τη γαλλική εποπτική αρχή Arafer, το 2016 μετακινήθηκαν με υπεραστικά λεωφορεία 6,2 εκατ. άτομα, ενώ το πρώτο τρίμηνο οι κρατήσεις θέσεων σημείωσαν αύξηση 25%. Οι επιβάτες των τρένων μεγάλης ταχύτητας φτάνουν, βέβαια, στα 100 εκατ. άτομα, αλλά η ανωτέρω αλλαγή ασκεί πιέσεις στους γαλλικούς σιδηροδρόμους να μειώσουν την τιμή των εισιτηρίων.

Η αλλαγή εντασσόταν σε ένα ευρύτερο πακέτο μέτρων που έμεινε γνωστό ως «νόμος του Μακρόν» και τέθηκε σε ισχύ τον Αύγουστο του 2015, έναν χρόνο πριν από την υποψηφιότητά του για τις προεδρικές εκλογές της Γαλλίας. Οπως επισημαίνει ο Λουντοβίκ Σουμπράν, οικονομολόγος της Euler Hermes στο Παρίσι, για πολλούς αυτή η αλλαγή στα μέσα μαζικής μεταφοράς ήταν το εναρκτήριο λάκτισμα για σειρά μεταρρυθμίσεων που θα αφορούν τη νομοθεσία περί ανταγωνισμού και τους κλειστούς προστατευμένους κλάδους ή επαγγέλματα. Ο ίδιος εκτιμά ότι αυτή η επιλογή του Γάλλου προέδρου τού έδωσε ώθηση και τον προίκισε με κύρος στα μάτια των ξένων επενδυτών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή