ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Aύξηση κερδών 36,9% για Coca-Cola HBC το α΄ εξάμηνο

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με αύξηση πωλήσεων και κερδών, και μάλιστα και στους τρεις τομείς δραστηριότητάς της, έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2017 για την Coca-Cola HBC AG. Θετικές επιδόσεις σημείωσε ο όμιλος και στην Ελλάδα, καθώς ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, με ιδιαίτερα σημαντικά οφέλη να προέρχονται από την κατηγορία των ολιγοθερμιδικών προϊόντων της. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι για πρώτη φορά ύστερα από αρκετά χρόνια, ο όμιλος, όχι μόνο δεν κάνει αναφορά στο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον στη χώρα, αλλά επισημαίνει ότι η αύξηση των πωλήσεων σε Ελλάδα και Ιρλανδία αντιστάθμισαν απώλειες που παρατηρήθηκαν στην ιταλική αγορά.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες ο όμιλος, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις διαμορφώθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2017 σε 3,21 δισ. έναντι 3,04 δισ. το πρώτο εξάμηνο του 2016, καταγράφοντας αύξηση 5,6%. Ο όμιλος αποδίδει την αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεων στο βελτιωμένο μείγμα κατηγορίας και συσκευασίας και στις αυξήσεις των τιμών των προϊόντων του. Εντυπωσιακή αύξηση, 36,9%, σημείωσαν τα καθαρά κέρδη του ομίλου, φτάνοντας στο πρώτο εξάμηνο τα 191,6 εκατ. έναντι 140 εκατ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2016, ενώ τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν φέτος σε 209,6 εκατ. έναντι 150,4 εκατ. πέρυσι, καταγράφοντας αύξηση 39,4%. Το συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 150 μονάδες βάσης, στο 9,1%, παρά το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών και τις δυσμενείς συναλλαγματικές διακυμάνσεις.

Ενισχυμένες ήταν οι πωλήσεις του ομίλου στις τέσσερις από τις έξι βασικές κατηγορίες προϊόντων στις οποίες δραστηριοποιείται. Πιο συγκεκριμένα, ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά 1,8% και στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών κατά 0,7%. Στην κατηγορία των premium σημάτων οινοπνευματωδών ποτών, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,9% ενώ τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 89,3 εκατ. Η πλέον εντυπωσιακή αύξηση όγκου πωλήσεων, 17,6%, παρατηρείται στα λεγόμενα ενεργειακά ποτά (με βασικό σήμα το Monster). Υποχώρηση παρουσίασε ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των χυμών, κατά 1,8%, ενώ στο έτοιμο προς κατανάλωση τσάι ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 6,4%.

Σε ό,τι αφορά ειδικά την ελληνική αγορά η αύξηση του όγκου πωλήσεων οφείλεται στις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών, των εμφιαλωμένων νερών και των ενεργειακών ποτών. Καθοριστικό ρόλο στην κατηγορία των αναψυκτικών διαδραμάτισε η αύξηση των πωλήσεων της Coke Zero και η κυκλοφορία στα τέλη Μαρτίου της Coca-Cola με στέβια. Στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών ενισχύθηκαν οι πωλήσεις κυρίως σε επίπεδο χονδρικής, ενώ στην κατηγορία των ενεργειακών ποτών συνεχίστηκε η ανάπτυξη μετά την παρουσίαση των νέων γεύσεων του Monster και των αυξημένων ενεργειών προβολής του προϊόντος.

Ο όμιλος συνεχίζει και το τρέχον έτος πρόγραμμα αναδιάρθρωσης προκειμένου να βελτιώσει τη λειτουργική του αποδοτικότητα. Οι ενέργειες στην κατεύθυνση αυτή για το 2017 είναι ύψους περίπου 26 εκατ. και εκτιμάται ότι θα αποφέρουν συνολικά ετήσια οφέλη 14 εκατ. από τον 2017 και έπειτα.

«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τα εξαιρετικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του έτους. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι η στρατηγική μας σχετικά με την αξιοποίηση των παγίων μας και τη βελτίωση της κερδοφορίας μέσω της λειτουργικής μόχλευσης είναι ισχυρή και αποδίδει καλά αποτελέσματα. Είμαστε σε καλό δρόμο για την αύξηση των εσόδων και του περιθωρίου κέρδους, με τον οργανισμό ενδυναμωμένο από την πρόοδο που έχουμε επιτύχει σε σχέση με τους χρηματοοικονομικούς μας στόχους για το 2020», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Δημήτρης Λόης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ