ΕΛΛΑΔΑ

Με διεθνές Οσκαρ της γεύσης η Citrus και η παράδοση της Χίου στα εσπεριδοειδή

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Άποψη από το κατάστημα των Αθηνών, στο Γκάζι.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΑΘΗΝΑΪΚΑ PLUS

Και μόνο στο άκουσμα, το «αμυγδαλωτό χιώτικου μανταρινιού» προκαλεί το ενδιαφέρον. Φαίνεται ότι οι κριτές στον διεθνή διαγωνισμό Great Taste Awards ενδιαφέρθηκαν σοβαρά και του έδωσαν την υψηλότερη βράβευση (3 χρυσά αστέρια) ανάμεσα σε 12.366 προϊόντα. Μόνο 165 προϊόντα από όλον τον κόσμο βραβεύτηκαν με 3 χρυσά αστέρια. Τα Great Taste Awards είναι τα «Οσκαρ των τροφίμων» και αυτή η βράβευση της Citrus, που διακρίθηκε για ακόμη μία φορά αποσπώντας τρία βραβεία, μας υπενθυμίζει τι σημαίνει η πορεία μιας εταιρείας με κριτήριο την ποιότητα σε περιβάλλον σκληρού διεθνούς ανταγωνισμού. Από ένα χρυσό αστέρι απέσπασαν ακόμη το «γλυκό τεσσάρων εσπεριδοειδών» και το «γλυκό τριαντάφυλλο».

«Αυτό για εμάς αποτελεί επιβράβευση της συνολικής προσπάθειας που καταβάλλουμε ως ομάδα, ώστε να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες των πελατών και να προσφέρουμε προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας», λένε οι άνθρωποι της Citrus. «Ταυτόχρονα, όμως, έχουμε κερδίσει και ένα μεγάλο στοίχημα, να συνδυάσουμε την ποιότητα με την ιστορία του τόπου και των καρπών. Με αυτό τον τρόπο προσφέρουμε στον καταναλωτή ένα ολοκληρωμένο ταξίδι στις γεύσεις και στα αρώματα της Χίου».

Με αφετηρία τον Κάμπο της Χίου, εκεί όπου κατά τον 14ο αιώνα άρχισε η καλλιέργεια των εσπεριδοειδών στο νησί (και του μοναδικού μανταρινιού), η εταιρεία Citrus ιδρύθηκε το 2008, αρχικά από τον Βαγγέλη Ξύδα και τον Γιώργο Πλακωτάρη. Εξαρχής αποτέλεσε μια σύνθετη επιχειρηματική πρωτοβουλία με βασικό αντικείμενο την παραγωγή και διάθεση διατροφικών προϊόντων με βάση τα ονομαστά εσπεριδοειδή της Χίου. Eίναι η εφαρμογή του μοντέλου που προχωράει η υγιής ιδιωτική πρωτοβουλία: υπεραξία του τόπου, εξειδίκευση, ανάδειξη ποιοτικών χαρακτηριστικών και branding, πρόταση νέου πνεύματος επιχειρηματικότητας με συναίσθηση ενός πλέγματος ιστορίας, καλλιέργειας προϊόντων και διεθνούς περιβάλλοντος.

Η Citrus, την οποία διευθύνει τα τελευταία χρόνια ο αρχιτέκτων Στάμος Φαφαλιός με τον συντονισμό της CF Company, του αρχιτεκτονικού γραφείου που διατηρεί με τον Στέλιο Κούτσικο, έχει εξακτινώσει τις γεύσεις της χιώτικης γης σε μια σειρά προϊόντων με ελκυστική συσκευασία. Τα καταστήματα της Αθήνας στο Γκάζι (Κωνσταντινουπόλεως 62) και στη Χίο (Αργέντη 9-11, Κάμπος) είναι οι ναυαρχίδες που συνδέουν τη μνήμη του αρώματος με την ανάγκη για ποιότητα. Εχει ειδικό βάρος η σύνδεση της Citrus με το ιστορικό, οικοτεχνικό κύτταρο του Κάμπου στη Χίο, όπου η εταιρεία καλλιεργεί δύο κτήματα με ποικιλίες εσπεριδοειδών.

Υπάρχει ένα πολιτισμικό απόθεμα βαθύ, εν μέρει αναξιοποίητο, το οποίο εν προκειμένω έχει επιστρατευθεί για την αξιοποίηση των θησαυρών που δίνει η γη του νησιού και τη διοχέτευσή τους στην ελληνική και διεθνή αγορά. Στον μοναδικό χώρο της Citrus στον Κάμπο λειτουργεί μουσείο όπου ο επισκέπτης μπορεί να ενημερωθεί για την ακμή της περιοχής χάρη στα μοναδικά της εσπεριδοειδή, ενώ δίνεται η δυνατότητα σε όποιον το επιθυμεί, μέσω της περιήγησής του και στο κτήμα, να βιώσει το συναρπαστικό παρελθόν αλλά και το δημιουργικό παρόν και μέλλον των εσπεριδοειδών του Κάμπου. Στο κτήμα του Κάμπου, η Citrus κάνει και φέτος όπως κάθε χρόνο σειρά πολιτιστικών εκδηλώσεων και εκπαιδευτικών δράσεων, διατηρώντας ζωντανό τον διάλογο με την κοινωνία.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ