Δώρα Αντωνίου ΔΩΡΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ

Στο μυαλό του κ. Γαβρόγλου

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στις 2 Αυγούστου, υπερασπιζόμενος την απόφαση της κυβέρνησης να αναδεικνύονται εφεξής οι σημαιοφόροι των σχολείων με κλήρωση, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, μεταξύ άλλων, προέβαλε το εξής επιχείρημα: «Δεν είναι δυνατόν ένας μικρός αλλά υπαρκτός αριθμός οικογενειών να διαγκωνίζονται μεταξύ τους και να πιέζουν τους εκπαιδευτικούς να δώσουν βαθμούς για να γίνει το παιδί τους σημαιοφόρος».

Λίγες ημέρες αργότερα, στις 8 Αυγούστου, αναφερόμενος στην πρόθεση της κυβέρνησης και του ιδίου ως αρμοδίου υπουργού να αντικατασταθεί το ισχύον σύστημα Πανελλαδικών Εξετάσεων από ένα νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, αναφέρθηκε σε εφαρμογή για μια ενδιάμεση περίοδο ενός μεικτού συστήματος εξετάσεων. «Ενα ποσοστό το απολυτήριο, ένα ποσοστό τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα». Προφανώς, για τον υπουργό Παιδείας η αγωνία του μέσου γονιού που έχει παιδιά στο σχολείο είναι αν αυτά θα καταφέρουν να κρατήσουν τη σημαία σε κάποια παρέλαση. Προκειμένου να το επιτύχουν, αδίστακτοι γονείς ασκούν αφόρητες πιέσεις σε εκπαιδευτικούς, ζητώντας μεγαλύτερο βαθμό από εκείνον που θα πάρουν τα άλλα παιδιά, βαθμό υψηλότερο από εκείνον που τα βλαστάρια τους αξίζουν με βάση τις επιδόσεις τους.

Για το θέμα της εισαγωγής στα πανεπιστήμια κανενός γονιού το αυτί δεν ιδρώνει. Σιγά μην ασχοληθούν να ζητήσουν από τους καθηγητές να βάλουν μεγαλύτερο βαθμό στα παιδιά τους, προκειμένου να εξασφαλίσουν την εισαγωγή σε κάποιο από τα πρωτοκλασάτα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Α, όχι. Εκεί ας παλέψουν με το σπαθί τους και ας καταφέρουν ό,τι μπορούν. Αυτό φαίνεται ότι πιστεύει ο κ. Γαβρόγλου. Δεν εξηγείται αλλιώς η πρότασή του να αντικατασταθεί το –κατά κοινή ομολογία– αδιάβλητο σύστημα των Pανελλαδικών από ένα μeικτό σύστημα αξιολόγησης, όπου θα προσμετρείται και ο βαθμός απολυτηρίου. Ασφαλώς, τα πράγματα δεν είναι έτσι. Και στη μία και στην άλλη περίπτωση ο κ. Γαβρόγλου χρησιμοποίησε συγκυριακά, κατά πώς τον βόλευε και εξυπηρετούσε τη σκοπιμότητα της στιγμής, το θέμα της βαθμολόγησης επιδόσεων στα σχολεία. Για την ανάδειξη σημαιοφόρων είναι μια διαδικασία διαβλητή, αλλά για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια προκρίνεται ως σημαντικό κριτήριο αξιολόγησης. Αλλη μία φορά, η προχειρότητα και ο καιροσκοπισμός κατισχύουν.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ