Αυξάνονται οι παραγγελίες για ναυπήγηση νέων πλοίων

Αυξάνονται οι παραγγελίες για ναυπήγηση νέων πλοίων

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημάδια ανάκαμψης εμφανίζει ο κλάδος των ναυπηγείων, που γνώρισε μεγάλη κάμψη της παραγωγής του, εξαιτίας της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης. Αυτές οι ενδείξεις προκύπτουν από τις παραγγελίες της Cargotec Oyj, φινλανδικής εταιρείας διαχείρισης φορτίου σε θαλάσσιες μεταφορές, που εκτιμά ότι έχουν περάσει τα χειρότερα σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες κατασκευής πλοίων.

Οπως τονίζει ο Μίκα Βεβιλάινεν, διευθύνων σύμβουλος της Cargotec, η εικόνα είναι σαφής από τη MacGregor, μονάδα της Cargotec που παράγει εξοπλισμό πλοίων. Η εταιρεία ανέφερε ότι το πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο του 2016 οι παραγγελίες της αυξήθηκαν πρώτη φορά μετά το τέλη του 2014.

Η παραγωγή στον κλάδο των ναυπηγείων είχε κορυφωθεί το 2010 και έκτοτε οι παραγγελίες για κατασκευή πλοίων σημείωσαν μεγάλη πτώση. Σε ό,τι αφορά ειδικότερα την Cargotec, οι παραγγελίες της είχαν φτάσει στα 3,5 δισ. ευρώ στη διάρκεια του 2008, αλλά στη συνέχεια βρέθηκαν σε ελεύθερη πτώση. Στα τέλη Ιουνίου είχαν περιοριστεί περίπου κατά 50%, στο 1,72 δισ. ευρώ. Σήμερα η εταιρεία διαπιστώνει «αυξημένο ενδιαφέρον ιδιαιτέρως για πλοία μεταφοράς φορτίου και ορισμένες άλλες κατηγορίες σκαφών», μολονότι αναγνωρίζει πως «η ανάκαμψη θα είναι αρκετά αργή τουλάχιστον μέχρι και το 2018».

Πολύ καλύτερη εικόνα παρουσιάζουν και οι δύο άλλες μονάδες της Cargotec, οι Kalmar και Hiab. Ειδικότερα, η μονάδα Hiab, που ειδικεύεται στις φορτώσεις για τη βιομηχανία των κατασκευαστικών, διαπιστώνει πως «η αμερικανική αγορά είναι σε πολύ καλή κατάσταση ενώ καταγράφεται βελτίωση φέτος τόσο στις ευρωπαϊκές όσο και στις ασιατικές αγορές». Σε ό,τι αφορά την Kalmar, ειδικεύεται στις υπηρεσίες χειρισμού φορτίων, με αποτέλεσμα να έρχεται σε επαφή με το 25% των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρονται ανά τον κόσμο. Σύμφωνα με τον κ. Μίκα Βεβιλάινεν, από τις παραγγελίες της Kalmar προκύπτει ότι ο τομέας των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων «έχει επιταχυνθεί εκ νέου φέτος, καθώς το παγκόσμιο εμπόριο φαίνεται να ανακάμπτει κάπως».

Εξάλλου, η μείωση που είχαν παρουσιάσει μέχρι προσφάτως οι παραγγελίες δεν έπληξε την κερδοφορία της Cargotec. Η φινλανδική βιομηχανία παροχής υπηρεσιών φορτίου περιόρισε τις δαπάνες και επένδυσε στην έρευνα και την ανάπτυξη. Εθεσε, άλλωστε, στόχο την παραγωγή προϊόντων με την καλύτερη δυνατή αναλογία κόστους και οφέλους. Η αγορά φάνηκε να ανταμείβει τη συνετή διαχείριση των οικονομικών της Cargotec, καθώς η μετοχή της έχει σημειώσει άνοδο 18% από την αρχή του έτους.

Στο ίδιο χρονικό διάστημα η άνοδος του δείκτη βιομηχανιών Stoxx 600 ήταν μόνο 7,6%. Η κερδοφορία της το δεύτερο τρίμηνο ήταν η υψηλότερη των τελευταίων περίπου έξι ετών και, σύμφωνα με τον Μίκα Βεβιλάινεν, πρόκειται να αυξηθεί περαιτέρω.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή