ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στις αγορές της Ασίας στρέφονται οι Γερμανοί βιοτέχνες

Οι γερμανικές εταιρείες, για να επιτύχουν τον στόχο τους, δημιουργούν συνεργατικά σχήματα και επινοούν πρωτότυπες μεθόδους προσέγγισης πελατών και καταναλωτών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με το βλέμμα στραμμένο στην Ασία είναι οι μικρομεσαίες γερμανικές επιχειρήσεις, οι οποίες θεωρούν την εξωστρέφεια αναγκαίο όρο επιβίωσής τους. Αυτό αναφέρει σε ρεπορτάζ της η Deutsche Welle, η οποία ακόμα επισημαίνει ότι έμφαση δίνουν αυτές οι εταιρείες στις χώρες της Εγγύς Ανατολής, της Βαλκανικής και της Κεντρικής Ασίας. Για να επιτύχουν τον στόχο τους, δημιουργούν συνεργατικά σχήματα και επινοούν πρωτότυπες μεθόδους προσέγγισης πελατών και καταναλωτών. Στις δέκα μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Γερμανίας, οι οκτώ αποκομίζουν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους από τη διεθνή αγορά.

Ανεξαρτήτως της γενικευμένης αβεβαιότητας και των γεωπολιτικών κρίσεων σε διάφορες περιοχές του πλανήτη, ένας στους δύο μικρομεσαίους επιχειρηματίες παραμένει πιστός στη στρατηγική της εξωστρέφειας, σύμφωνα με έρευνα της DZ Bank. Επιπλέον, σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας, οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες θα επιδιώξουν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στο εξωτερικό. Ο Ντίτερ Κεμπφ, πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανών Βιομηχάνων, απευθύνει έκκληση στις εταιρείες της χώρας του να στρέψουν το ενδιαφέρον τους στην Ασία. «Η γερμανική βιομηχανία έχει εναλλακτικές λύσεις», τονίζει ο κ. Κεμπφ, εννοώντας τις χώρες των Βαλκανίων, την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, τον Καύκασο, την Κεντρική Ασία και την Εγγύς Ανατολή.

Σύμφωνα με την Deutsche Welle, οι χώρες από το Αφγανιστάν μέχρι τη Γεωργία, όπου ζουν 300 εκατ. άτομα, θα μπορούσαν να εμφανίσουν εντυπωσιακή ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. Οπως δηλώνει ο κ. Πουρκιάν, σύμβουλος επιχειρήσεων στο Αμβούργο με καταγωγή από την Τεχεράνη, «πολλές από αυτές τις αναπτυσσόμενες χώρες είναι έτοιμες να εισέλθουν σε φάση γρήγορης ανάπτυξης, οπότε οι γερμανικές επιχειρήσεις θα μπορούσαν να επωφεληθούν από αυτήν τη συγκυρία». Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Ιράν, το οποίο θεωρείται πολλά υποσχόμενος επενδυτικός και επιχειρηματικός προορισμός, ειδικά μετά την άρση των διεθνών κυρώσεων εις βάρος του. Κατά την εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων Roland Berger, η οποία ερεύνησε ενδελεχώς αυτό το θέμα, το Ιράν αναμένεται τα επόμενα χρόνια να εμφανίσει ρυθμό ανάπτυξης 12% ετησίως. Ο κ. Πουρκιάν προβλέπει ότι υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης για τις γερμανικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στους κλάδους τροφίμων και ποτών, στην ιατρική τεχνολογία, στις ανανεώσιμες πηγές παραγωγής ενέργειας, καθώς και στη διαχείριση και ανακύκλωση απορριμμάτων.

Τι θα πρέπει, όμως, να κάνουν οι γερμανικές μικρές και μεσαίες εταιρείες ώστε να καρπωθούν τα οφέλη από τις νέες αναπτυσσόμενες αγορές της Ανατολής; Η αλήθεια είναι, όπως αναφέρει στο σχετικό δημοσίευμά της η Deutsche Welle, ότι δοκιμάζουν νέους τρόπους συνεργασίας. Στο Βόρειο Ιράν, για παράδειγμα, έξι εταιρείες ένωσαν τις δυνάμεις τους για την υλοποίηση του σχεδίου Slaughterhouse και τη μαζική εκτροφή πουλερικών από το 2018. Η Huber αναλαμβάνει την ύδρευση, η Baader Lindo προμηθεύει τον βιομηχανικό εξοπλισμό, οι Multivac και Polychips τις μηχανές συσκευασίας, ο όμιλος ΗΕΑ Group τις εγκαταστάσεις ψύξης και η Siemens τον εξοπλισμό ποιοτικού ελέγχου.

Αυτή η επένδυση εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 20 εκατ. ευρώ, ενώ η περίοδος απόσβεσής της θα φθάσει το 18μηνο. «Ωστόσο η εκτίμηση αυτή βασίζεται στην υπόθεση πως η πτηνοτροφική μονάδα θα λειτουργεί σε όλη τη διάρκεια του 24ώρου, με τρεις συνεχόμενες βάρδιες», παρατηρεί ο κ. Πουρκιάν. Ο στόχος αυτός, εντούτοις, δεν επιτυγχάνεται εύκολα εάν χρησιμοποιηθούν στη μονάδα ασιατικές μηχανές – οι τελευταίες είναι φθηνότερες 50%-70% από τις αντίστοιχες γερμανικές. «Οι έξι μικρομεσαίες εταιρείες ανέλαβαν το έργο, έχοντας κάνει μια ποιοτικά καλύτερη προσφορά και καταφέρνοντας με τη συνεργασία τους να παραδώσουν ένα ολοκληρωμένο εργοστάσιο με το κλειδί στο χέρι», υπογραμμίζει ο κ. Πουρκιάν. Επιπλέον, ένα κίνητρο για να συνεργαστούν οι Ιρανοί με τους Γερμανούς ήταν η προοπτική εξαγωγής των προϊόντων τους στη γερμανική αγορά, αρκεί να είναι κατασκευασμένα βάσει των γερμανικών προδιαγραφών. Η μέθοδος της συνεργασίας για να προσφερθεί ένα ολοκληρωμένο πακέτο στον πελάτη συνιστά την αφετηρία, προκειμένου οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να διεισδύσουν με επιτυχία σε μακρινές και ανεξερεύνητες αγορές, τονίζει, τέλος, η Deutsche Welle.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ