ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αίτηση για υπαγωγή σε καθεστώς πτώχευσης κατέθεσε η Air Berlin

H Air Berlin βρέθηκε στα όρια της χρεοκοπίας μετά την άρνηση της Etihad του Αμπου Ντάμπι, η οποία είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Air Berlin, να διοχετεύσει εκ νέου κεφάλαια στα ταμεία της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας, κάτι που έχει κάνει επανειλημμένως τα τελευταία έξι χρόνια.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

H Αir Berlin μπορεί να υπέβαλε αίτηση προστασίας από τους πιστωτές της, αλλά θα εξακολουθήσει να λειτουργεί χάρη στην παρέμβαση της γερμανικής κυβέρνησης και της Lufthansa. Ετσι δεν θα μπει λουκέτο σε μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης, όπως επισημαίνουν οι Financial Times. Η καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ δήλωσε σε συνέντευξη που έδωσε χθες ότι οι Γερμανοί φορολογούμενοι πιθανώς να μην πληρώσουν το κόστος διάσωσης της Air Berlin, η οποία είχε προσφύγει στο πτωχευτικό δίκαιο της Γερμανίας μία ημέρα πριν. Πέραν της γραμμής πίστωσης που παρέχει το Βερολίνο και του ενδιαφέροντος της Lufthansa για την εξαγορά μέρους του ενεργητικού της Air Berlin, φήμες θέλουν και την Easyjet να συζητά το ενδεχόμενο απόκτησης κάποιων περιουσιακών στοιχείων, αποκαλύπτουν οι Financial Times.

Εντονη ήταν η αντίδραση της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, Ryanair. Η τελευταία υποστήριξε ότι η συμφωνία για τη συνέχιση της λειτουργίας της Air Berlin ενορχηστρώθηκε για «να την εξαγοράσει η Lufthansa και ότι πρόκειται για μία συμφωνία που αποτελεί παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού στη Γερμανία και στην Ε.Ε.».

H Air Berlin βρέθηκε στα όρια της χρεοκοπίας μετά την άρνηση της Etihad του Αμπου Ντάμπι, η οποία είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Air Berlin, να διοχετεύσει εκ νέου κεφάλαια στα ταμεία της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας, κάτι που έχει κάνει επανειλημμένως τα τελευταία έξι χρόνια. Μόλις τον Απρίλιο είχε εκχωρήσει πρόσθετη χρηματοδότηση 250 εκατ. ευρώ. Η Air Berlin έχει συσσωρεύσει ζημίες 2 δισ. ευρώ τα τελευταία έξι χρόνια.

Το Βερολίνο, το οποίο γνώριζε από την Παρασκευή την απόφαση της Etihad να διακόψει τη χρηματοδότηση προς την Air Berlin, εξασφαλίζει στη γερμανική εταιρεία προσωρινή γραμμή πίστωσης 150 εκατ. ευρώ, ώστε να εξακολουθήσει να λειτουργεί και να μη μείνουν εκτεθειμένοι δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες στη διάρκεια των διακοπών. Η τιμή της μετοχής της Αir Berlin, η οποία είναι η υπ’ αριθμόν 2 μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας μετά τη Lufthansa, οδηγήθηκε σε πτώση 30%.

Η Lufthansa ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο διαπραγματεύσεων για την εξαγορά κάποιων περιουσιακών στοιχείων της Air Berlin. Σημειωτέον ότι η Lufthansa είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για την Air Berlin εδώ και καιρό.

Αναλυτές της αγοράς θεωρούν ότι η συνένωση Lufthansa-Air Berlin μπορεί να αποβεί αποδοτική, λόγω της έντονης παρουσίας των δύο αεροπορικών εταιρειών σε αεροδρόμια με μεγάλη επιβατική κίνηση, συμπεριλαμβανομένων αυτών της Ζυρίχης, του Ντίσελντορφ και της Βιέννης. Ολες οι τελευταίες εξελίξεις επιβεβαιώνουν ότι έχουν υπάρξει επαφές μεταξύ Air Berlin, γερμανικής κυβέρνησης και Lufthansa. «Αυτό σημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι η Lufthansa γνωρίζει πώς θα αξιοποιήσει τα περιουσιακά στοιχεία της Air Berlin», σχολιάζει ο Ανάντ Ντατ, αναλυτής της Deutsche Bank.

Είναι η δεύτερη φορά που μια ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία οδηγείται στο χείλος του γκρεμού. Η Alitalia εισήλθε σε διαδικασία πτώχευσης τον Μάιο, αφότου οι εργαζόμενοί της απέρριψαν το σχέδιο αναδιάρθρωσης που πρότεινε η διοίκηση. Και σε αυτήν την περίπτωση, η Etihad κατείχε το πλειοψηφικό μερίδιο και αρνήθηκε να παράσχει οικονομική βοήθεια.

Οι Financial Times τονίζουν πως η Etihad εξαγόραζε μερίδια σε αεροπορικές εταιρείες για να ενισχύσει την επιβατική κίνηση στον κεντρικό αερολιμένα του Περσικού Κόλπου, συσσωρεύοντας εν συνεχεία ζημίες. Το 2016, οι ζημίες ανήλθαν σε 1,9 δισ. δολάρια, καθώς αυτή η στρατηγική δεν καρποφόρησε εξαιτίας των επιπτώσεων της τρομοκρατίας στην παγκόσμια επιβατική κίνηση και της πτώσης των τιμών του πετρελαίου, που έχει μειώσει την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών στα αραβικά κράτη.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ