ΕΛΛΑΔΑ

Στα «χαρτιά» μένει ο σταθμός ΚΤΕΛ Ελαιώνα

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Το ΚΤΕΛ Κηφισού (φωτ.), όπως και εκείνο της οδού Λιοσίων, αδυνατεί πλέον να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των επιβατών της πρωτεύουσας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Προγραμματισμένο έργο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, το οποίο εξακολουθεί να παραμένει στα χαρτιά, αποτελεί η κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού ΚΤΕΛ στην περιοχή του Ελαιώνα. Η ενισχυμένη κινητικότητα του καλοκαιριού, λόγω διακοπών, αναδεικνύει για ακόμη μία φορά την τραγική εικόνα που εμφανίζουν οι υφιστάμενοι σταθμοί του Κηφισού και της Λιοσίων. Ο σταθμός του Ελαιώνα πρόκειται να αντικαταστήσει τους σημερινούς τερματικούς σταθμούς των ΚΤΕΛ, ενώ στα σχέδια είναι και η μεταφορά της αφετηρίας των λεωφορείων της Δυτικής Αττικής, του ΚΤΕΛ Αττικής από το Θησείο και οι διεθνείς λεωφορειακές γραμμές που βρίσκονται διάσπαρτες στο Μεταξουργείο. Οι σημερινές δομές δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση, ενώ οι επιβάτες αδυνατούν να εξυπηρετηθούν από τα υφιστάμενα κεντρικά σημεία των ΚΤΕΛ (σταθμός Kηφισού, σταθμός Λιοσίων) ως προς τη μετεπιβίβασή τους στο μετρό. Σημειώνεται ότι το μετρό σχεδιάστηκε να φτάνει στον Ελαιώνα, όπου επρόκειτο να λειτουργήσει πριν από χρόνια ο σταθμός των ΚΤΕΛ. Ετσι, πλέον, η πλειονότητα των δρομολογίων των ΚΤΕΛ (όπως π.χ. τα δρομολόγια από την Πελοπόννησο) καταλήγουν στον Ελαιώνα, ύστερα από μαζική απαίτηση των επιβατών, και στη συνέχεια επιστρέφουν στον κεντρικό σταθμό του Κηφισού προκειμένου να σταθμεύσουν.

Παράλληλα, ο κεντρικός σταθμός συνδέεται με τον σταθμό μετρό «Σταθμός Λαρίσης», οι οποίοι όμως δεν συγκοινωνούν με απευθείας υπόγεια σύνδεση (πρόκειται για εργολαβία που εκκρεμεί). Επίσης, ο κεντρικός σταθμός δεν διαθέτει κυλιόμενες σκάλες ανόδου-καθόδου, παρά το γεγονός ότι η πλειονότητα των χρηστών του κινείται με αποσκευές.

Οι δύο τερματικοί ΚΤΕΛ είναι πολύ μακριά από σταθμούς μετρό και δεν υπάρχει κανένας τρόπος πλην των ταξί για να συνεχίσει κάποιος το ταξίδι του προς τον τελικό του προορισμό.

Το μέλλον του εγχειρήματος του Ελαιώνα παραμένει αβέβαιο καθώς φαίνεται ότι απουσιάζει η πολιτική βούληση. Την τελευταία διετία γίνεται λόγος για πιθανή χρηματοδότηση από το πακέτο Γιούνκερ, ωστόσο οι συζητήσεις φαίνεται ότι μένουν στα χαρτιά ή ακόμα χειρότερα σε κάποιο υπουργικό συρτάρι.

Ο κεντρικός σταθμός στον Ελαιώνα αποτελεί ένα από τα έργα που θα δώσουν ανάσα στην Αττική, καθώς θα αποσυμφορήσει κεντρικές αρτηρίες, όπως η οδός Λιοσίων, η Λ. Kηφισού αλλά και η Λ. Aλεξάνδρας και οι περιφερειακές οδοί γύρω από την πλατεία Kαραΐσκάκη. Παράλληλα, αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά την περιοχή του Ελαιώνα, η οποία διαθέτει αυτή τη στιγμή μόνο σταθμό μετρό. Η κίνηση του εν λόγω σταθμού είναι περιορισμένη γιατί η ευρύτερη περιοχή παραμένει χωρίς κάποια υποδομή, άρα χωρίς εμπορικό ή άλλο ενδιαφέρον.

Το εκτιμώμενο κόστος ανέγερσης του κεντρικού σταθμού υπεραστικών λεωφορείων στην περιοχή του Ελαιώνα ανέρχεται –όπως καταγράφεται στο επιχειρηματικό σχέδιο– στα 300 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει τις δαπάνες μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσής του. Το έργο, που ενδέχεται να αποτελέσει Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και ως εκ τούτου θα αναζητηθεί η είσοδος ιδιώτη μέσω διαγωνισμού, περιλαμβάνει τον νέο κεντρικό σταθμό, που θα αναπτυχθεί σε μια έκταση 66,4 στρεμμάτων η οποία ανήκει στην Αττικό Μετρό Α.Ε., και όχι μόνο. Βάσει σχεδιασμού προβλέπεται να υπάρξει η δυνατότητα κατασκευής και άλλων εγκαταστάσεων, όπως εμπορικά καταστήματα, χώροι εστίασης και καφέ, πολιτιστικές εγκαταστάσεις, καθώς ακόμα και μια μικρή ξενοδοχειακή μονάδα. Προβλέπεται επίσης η κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ